Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö olla lääkärin lähete jos haluaa ihan perus verikokeet otattaa?

Vierailija
26.08.2018 |

Voiko vain itse varata labraan ajan, että haluaisin tsekata ne perus verikokeet?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella tarvitset lähetteen, yksityisellä et.

Vierailija
2/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja voi kirjoittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko tulkita ne vastaukset myös ihan itse, kun lääkäriä haluat vältellä? Mene vaan vastaanotolle tai ehkäpä saisit lähetteen pyydettyä jopa puhelimitse.

Vierailija
4/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja voi kirjoittaa

Ei voi.

Vierailija
5/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisitko tulkita ne vastaukset myös ihan itse, kun lääkäriä haluat vältellä? Mene vaan vastaanotolle tai ehkäpä saisit lähetteen pyydettyä jopa puhelimitse.

Helppo ne on tulkita, kun vertaa viitearvoihin.

En halua erityisemmin vältellä lääkäriä, mutta tuntuu ”turhalta” käydä ensin viisi minuuttia lääkärin luona istumassa.

Ap.

Vierailija
6/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen ajattelit maksavan ne kokeet.

Vierailija
7/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua erityisemmin vältellä lääkäriä, mutta tuntuu ”turhalta” käydä ensin viisi minuuttia lääkärin luona istumassa.

Ap.

Niinkö meinaat. Kyllä sä nyt sinne joudut kuitenkin menemään.

Vierailija
8/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, mitä kokeita tarvitset ja miten ajattelit toimia omatoimisen diagnoosisi jälkeen? Ja eihän pelkkä joku tietty arvo kerro kaikkea vaan tarvitaan muitakin verikokeita.

Vierailija
9/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Niin, olisinhan mä varmaan mennyt niiden kokeidenkin jälkeen, oli arvot ok tai sitten ei. Joku selvyys näille epämääräisille oireille olisi jo saatava. Olisi vain helppo käydä ensin nuo veriarvot katsomassa ja katsoa voiko tehdä itse asialle mitään ennen lääkäriin menoa.

Ap.

Vierailija
10/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, mitä kokeita tarvitset ja miten ajattelit toimia omatoimisen diagnoosisi jälkeen? Ja eihän pelkkä joku tietty arvo kerro kaikkea vaan tarvitaan muitakin verikokeita.

Siis ihan perusverenkuvan olisin nyt ensihätään halunnut nähdä. Näkisin ainakin onko niissä muutosta edellisiin tuloksiin.

Ap.

Vierailija
11/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita yksityisiä labroja. Niihin pääset nopeasti eikä tarvitse mitään lähetettä. Itse toki maksat testit ja jos haluat tulkinnan niin lääkäriajan varaat.

Vierailija
12/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Niin, olisinhan mä varmaan mennyt niiden kokeidenkin jälkeen, oli arvot ok tai sitten ei. Joku selvyys näille epämääräisille oireille olisi jo saatava. Olisi vain helppo käydä ensin nuo veriarvot katsomassa ja katsoa voiko tehdä itse asialle mitään ennen lääkäriin menoa.

Ap.

Mene nyt vain sinne vastaanotolle, jooko ja kerrot siellä niistä epämääräisistä oireistasi, niin se lääkäri osaa päätellä, mitä labroja mahdollisesti tarvitset ja mistä voisi olla kysymys. Sitten hän ammattilaisena tulkitsee ne vastaukset ja toimii sen mukaisesti.

Vierailija
13/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt sinne lääkäriin tai hoitajalle. Itse sain perusverenkuvan, kun soitin työterveyshoitajalle ja epäilin kärsiväni anemiasta. Seuraavana aamuna istuin labrassa.

Vierailija
14/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita yksityisiä labroja. Niihin pääset nopeasti eikä tarvitse mitään lähetettä. Itse toki maksat testit ja jos haluat tulkinnan niin lääkäriajan varaat.

Tuleeko yksityisen tulokset omakantaan? Sieltähän ne itse näkisi.

Ap.

Vierailija
15/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt sinne lääkäriin tai hoitajalle. Itse sain perusverenkuvan, kun soitin työterveyshoitajalle ja epäilin kärsiväni anemiasta. Seuraavana aamuna istuin labrassa.

Niin se on näköjään mentävä. Yksityisellä turhan kallista, kun ei mikään pakottava tarve ole päästä ilman sitä lähetettä.

Ap.

Vierailija
16/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

Mitähän sellaista saattaisit nähdä perusverenkuvasta, joka selittäisi epämääräiset oireet ja johon voisit itse vaikuttaa? Rauta-arvot ainoina tulevat mieleen.

Vierailija
17/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

Mitähän sellaista saattaisit nähdä perusverenkuvasta, joka selittäisi epämääräiset oireet ja johon voisit itse vaikuttaa? Rauta-arvot ainoina tulevat mieleen.

Niihinhän se lääkäri ensimmäisenä laittaa ennen kuin mitään alkaa tutkia.

Ehkä olisi voinut kilpirauhasarvotkin katsoa. Vaikka sekään ei nyt vielä ihan täysin poissulje vajaa-/liikatoimintaa.

Vähän vain pöljältä tuntuu ensin käydä siellä lääkärissä, kun ei muuta ensin tee kuin laittaa sen lähetteen labraan. Mutta eipä se auta, jos näin se kerran on.

Ap.

18/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt kuitenkin menmä ihan itse ilman sitä lääkärillä käymistä. Kyllä hoitajatkin sulle ne arvot tulkitsee ja netissä sekä kirjastossa on tietoa. Mix maksaisit lekurille ?

Vierailija
19/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Yritä nyt kuitenkin menmä ihan itse ilman sitä lääkärillä käymistä. Kyllä hoitajatkin sulle ne arvot tulkitsee ja netissä sekä kirjastossa on tietoa. Mix maksaisit lekurille ?

Mä maksan lekurille mielellään.

Provosi meni siis täysin hukkaan.

Ap.

Vierailija
20/27 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja voi kirjoittaa

Vaan miten niin? Juuri kävin otattamassa pvk sekä pissatestit hoitajan lähetteellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi