Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kortti pois maksa-arvojen takia!

Vierailija
26.08.2018 |

Elikkä mun mieheni on alkoholisti, ja toivoisi apua päihdeklinikalta jossa käy siis itse apua pyytämässä.. Tilanne ei ole paha, pystyy käymään mm töissä! Mutta maksa arvoja on seurailtu tietenkin. Viimeksi käynnillä keskusteltiin maksa arvoista (edellismittauksesta alat kohonnut Gt laskenut) ja työntekijä alkoi uhkailemaan miestäni että lääkäri vie kortin pelkkien maksa arvojen perusteella!! Eihän se ole mahdollista?? Koskaan ei ole ollut uhkaa että ajaisi kännissä eikä mene töihin humalassa jne.. Voi siis tehdä etänä krapula päivät yms!

Mies on nyt tosi pettynyt ja ahdistunut... Ei halua enään mennä klinikalle koska kokee että ne siellä vaan uhkailee ja syyttelee, heristää sormea.. Häntä pelottaa että ei voi olla juomatta ilman klinikan tukea muttei koe myöskään et enään haluaa siellä jatkaa tai voi luottaa koska uhkaillaan noin kortin menettämisellä.. 😢 Mulla ei oo korttia, ja täällä on surkeat julkiset, joten hankaloituisi paljon elämä. Miehellä on onneksi lyhyt työmatka että pääsee pyörällä... Mutta pelkäisi mitä työkaverit sanoisi (kiusaavat jo nyt)...

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsihän ei ole mitään hätää, koska hän ei juo... tai siis juokin koska tekee etänä krapulapäiviä, vaikka työmatka on lyhyt ja pääsee pyörälläkin...  tuohonko ei saa puuttua, pian on työpaikkakin entinen.

Juotteko miolemmat? Miksi ette ota vastuuta siitä? Syytätte lähinnä päihdeklinikkaa siitä, että miehesi juo... kun eihän sitä saa sanoa, että juo edelleen.

Vierailija
2/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sedällä pasahti haima, joten turha se on maksa-arvoja mittailla. Toinen delas rajun ryypäämisen johtaneeseen keuhkokuumeeseen.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai juo, mutta miks kortti pitäis ottaa pois ja pahentaa tilannetta entisestään?? Sitä en ymmärrä!😢 Ja pakkohan sen on töihin mennä sit pyörällä, jos kortti otetaan pois, vai ilman korttiako pitäis ajaa.... 🙄 Ei mies siis juo todellakaan jokapäivä eikä jatkuvasti, käynyt klinikalla että sais katkaistua tän jatkuvan tissuttelun.. Onko se niin väärin! Miks rangaistaan siitä että hakee ja haluaa apua!?

Ap

Vierailija
4/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä työmatka hänellä on?

Vierailija
5/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai juo, mutta miks kortti pitäis ottaa pois ja pahentaa tilannetta entisestään?? Sitä en ymmärrä!😢 Ja pakkohan sen on töihin mennä sit pyörällä, jos kortti otetaan pois, vai ilman korttiako pitäis ajaa.... 🙄 Ei mies siis juo todellakaan jokapäivä eikä jatkuvasti, käynyt klinikalla että sais katkaistua tän jatkuvan tissuttelun.. Onko se niin väärin! Miks rangaistaan siitä että hakee ja haluaa apua!?

Ap

Sinulla jatkuvasti tarkoittaa varmaankin eri asiaa kuin minulla.

Jos miehesi maksa-arvot vain nousevat juo hän liikaa. 

Alkoholistit yleensä syyttävät muita omasta tilastaan, vastuunotto ei oikein onnistu.

Vierailija
6/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva tissuttelu, muttei joka päivä eikä jatkuvasti?

Miehesi labroista näkyy, että juo joka päivä, niin paljon ettei ehdi selvitä rattiin - vaikka itse muuta kuvittelee.

Vierailija
7/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen pitäis lopettaa ne etäpäivät kokonaan, jos kerran lisää dokaamista. Ei se silti krapuloissaan ole työkunnossa.

Vierailija
8/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on vakava päihdeongelma niin ei katsota turvalliseksi että vakavasti päihdeongelmainen saa ajaa autoa. Vaikka ei kännissä olisi koskaan ajanutkaan. Tällä yritetään ehkäistä esim krapula-aamujen onnettomuuksia. Vaikka ihminen ei enää olisikaan varsinaisesti kännissä niin edellispäivät juominen vaikuttaa ajoturvallisuuteen. Jos miehesi ei halua että kortti lähtee niin on nyt sitten juomatta niin ne maksa-arvotkin laskevat. Vaikeaahan se on, mutta päihderiippuvaiset eivät kuulu liikenteen sekaan. 

Vierailija
9/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan sääntö on, että päihderiippuvaiselle ei tule myöntää ajokorttia. Miehesi voi hakeutua 6 kk kestävään päihdeseurantaan terveyskeskukseen, ja jos hän sen läpäisee, voidaan kortti taas myöntää. 

Vierailija
10/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/laakkeet/naltreks…

Tuo käyttöön, niin saattaa ongelma hävitä.

Sitä sitten käytetään samlaa kun alkoholin käyttö säilyy entisellään.

Aine vähentää alkoholin palkitsevaa vaikutusta ja siten elimistö oppii pois sen käytöstä.

Vierailija
11/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi vedättää sua. On nyt keksinyt mielestään riittävän uskottavan syyn sinulle (joka näköjään ukon juttuja uskot), miksei halua mennä enää hoitoon.

Tietää mistä narusta vetää, koska autokyydit on sulle tärkeämpiä, kuin miehesi hoidossa käyminen.

Vierailija
12/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Liittyykö tämä  poisottaminen varmasti päihteidenkäyttöön? Tarkoitan siis sitä, että maksa-arvojen nousu on vakava asia, korkeista maksa-arvoista on lyhyt matka maksakoomaan; maksan totaaliseen pettämiseen.

Kooman 'oireita' ovat lievä sekavuus, väsymys ja kutina ja keltaiseksi meneminen. Ja esimerkiksi sekavuuden  vuoksi kortin poisottaminen on mielestäni perusteltua.

Toivottavasti osasin selittää asian edes jotenkin ymmärrettävästi.

Vierailija
13/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Liittyykö tämä  poisottaminen varmasti päihteidenkäyttöön? Tarkoitan siis sitä, että maksa-arvojen nousu on vakava asia, korkeista maksa-arvoista on lyhyt matka maksakoomaan; maksan totaaliseen pettämiseen.

Kooman 'oireita' ovat lievä sekavuus, väsymys ja kutina ja keltaiseksi meneminen. Ja esimerkiksi sekavuuden  vuoksi kortin poisottaminen on mielestäni perusteltua.

Toivottavasti osasin selittää asian edes jotenkin ymmärrettävästi.

Mun työkaveri käyttää äärimmäisen harvoin alkoholia ja maksa-arvot paukkuu korkealla. Olisihan se vähän väärin ottaa siltä kortti pois, kun pitäisi lastakin kuskata päivähoitoon.

Sinkkumies

Vierailija
14/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole siis mitään muita oireita eikö maksa arvot ole nii korkeat että huolissaan kuulemma alat oli noin 180 ja gt 500 paikkeilla ja LASKENUT aikaisemmasta!

Mitä tulee epäilyihin että mies valehtelisin niin mä olin itse mukana tuolloin käynnillä ja mies ihan itkenyt mulle sitä että kun ei saa apua vaikka haluais..... On tehnyt jo älyttömän kovan duuni että sai vähennettyä juomiset jne.. Sit tällänen isku vasten kasvoja.

Mua edelleen kiinnostais vaan voiko oikeesti ottaa kortin?? Koska jos ois jotain tietoa ettei sitä voi ottaa pelkästään arvojen takia niin mies uskaltais jatkaa käyntejä paremmin.. Aikoo mennä jo sovitulle mutta miettii jättääkö klinikalla käynnit pois ettei viedä korttia!

Ap

Vierailija
15/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ole siis mitään muita oireita eikö maksa arvot ole nii korkeat että huolissaan kuulemma alat oli noin 180 ja gt 500 paikkeilla ja LASKENUT aikaisemmasta!

Mitä tulee epäilyihin että mies valehtelisin niin mä olin itse mukana tuolloin käynnillä ja mies ihan itkenyt mulle sitä että kun ei saa apua vaikka haluais..... On tehnyt jo älyttömän kovan duuni että sai vähennettyä juomiset jne.. Sit tällänen isku vasten kasvoja.

Mua edelleen kiinnostais vaan voiko oikeesti ottaa kortin?? Koska jos ois jotain tietoa ettei sitä voi ottaa pelkästään arvojen takia niin mies uskaltais jatkaa käyntejä paremmin.. Aikoo mennä jo sovitulle mutta miettii jättääkö klinikalla käynnit pois ettei viedä korttia!

Ap

Gt on melkein viisinkertainen sallittuun ylärajaan verraten, alat kolminkertainen. On ne siis aika korkeat. 

Vierailija
17/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, gt siis kymmenisen kertaa korkeampi kuin saisi olla. Yläraja on 60. 

Vierailija
18/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites CDT-arvo? Se mittaa suurkulutusta, puolittuu kahdessa viikossa jos ei juo. Vaatii noustakseen päivittäistä ryyppäämistä.

Vierailija
19/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta juopoilta kortti pois, oman ja varsinkin muiden ihmisten turvallisuuden takia.

Miten ap uskallat edes istua kyydissä? Eikö itsesuojeluvaisto sano mitään?

Vierailija
20/51 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista muita arvoja, pitäis tarkistaa kannasta.. Tulehdukseen viittaavat jutut oli kaikki viitteissä sen muistan sanoneen.. Siis päihdetyöntekijä itse sanoi että ei vielä ole vakava tilanne mutta tottakai pitää pysyä raittiina.. Itse oon kyllä huolissaan ja tiedetään kyllä viiterajat.

Ja mun mies ei aja kännissä, eikä edes krapulassa. Joten todellakin uskallan olla kyydissä! Tunnollisempaa kuskia saa hakea, ei pärjää kännykkää, raivoa ratissa eikä kaahaile!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi