Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako alle neljän tähden hotelleissa yöpyä Euroopassa?

Vierailija
26.08.2018 |

Matkustamme Euroopassa ja aina on ollut varaa keskitasoa parempaan hotelliin. Nyt katselin hintoja ja kolmen tähden hotellit ovat huomattavasti halvempia, mutta lupaavat melkein saman. Uskoisitko? Mistä erottaa kulahtaneen halvan hotellin hyvästä keskitasoisesta..?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yöpyisi missään missä olisi torakoita, hometta, pölyä, kokolattiamatot.

Vierailija
22/29 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tähden hotelli voi olla kiva tai ihan karsea. Kannattaa lukea arviot huolella. Toki arvioissakin jotkut valittavat ainakin itselleni ihan toisarvoisista asioista. Aiemmin ketjussa mainittiinkin jo jenkit, joiden mielestä lähes kaikki eurooppalaiset hotellihuoneet ovat liian pieniä.

Olen joskus viihtynyt ihan hyvin jopa kahden tähden hotellissa, mutta nykyään varaan varmuuden vuoksi aina 4-5 tähden hotelleja, eli pelaan ns. varman päälle. Näin vanhemmiten on aika paljon väliä myös viihtyisältä hotellihuoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tähtiluokitus takaa kuin tietyt palvelut. 

Voin olla ihan minkä tähtiluokan hotellissa tahansa, kunhan luen ensin tripadvisorista että huoneet on siistit ja ei ole hometta tms. Itse tykkään omasta wc:stä ja kylppäristä, joten hostellien yhteishuoneet on vielä kokematta. Minulle hotellin tärkeimmät ominaisuudet on siisteys ja sijainti, ja siistejä hotelleja hyvällä sijainnilla löytää kaikissa tähtiluokissa.

Vierailija
24/29 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä tähteä on juuri hyvä. Ei tarvita viittä, mutta neljä on takuu siitä ettei joudu läävään.

Ei ole tae, pari kertaa huonot kokemukset neljän tähden hotelleista eli Kreikka ja Kroatia oli maat.

Vierailija
25/29 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meet esim. Lontooseen niin kolmella tähdellä saat luultavasti ihan kauhean kylmän murjun.Kirjoitin muuten ensin murkun😄

Ihan eri kokemukset minulla, kolme tähteä oli parempi kuin moni neljän tähden missä olen ollut.

Vierailija
26/29 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa hotelli kelpaa kunhan on edullinen,  siisti ja sijainti itselleni hyvä. En ole hotellissa kuin yöllä niin turha maksaa ylimääräistä hienommasta hotellista.

Vierailija
27/29 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet äveriäs, niin mikset asu pelkissä viiden tähden hotelleissa?

Itselleni riittää hyvin kolme tähteä, yleensä siistejä ja perusjutut kunnossa. Mitään kultaisia vessanpyttyjä itsetuntoni ei vaadi.

Vanhana reilaajana totuin nukkumaan asemilla ja puistoissa 70-luvulla, joten jo katto ja sänky ovat yhä luksusta, suihkusta puhumattakaan.

Vierailija
28/29 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellit saavat usein lisää tähtiä siitä, että hotellissa on kokoustiloja, huonepalvelu, piccolot tms. palveluita mitä et oikeastaan tarvitse. Minulle tärkeitä ovat sijainti, huoneen taso ja hyvä aamiainen.

Hyvä kolmen tähden hotelli, mielellään vasta remontoitu, voi olla paljon parempi kuin kulahtanut neljän tähden hotelli.

Rantalomalla neljä- viisi tähteä voi olla merkityksellisempi, mutta kaupunkilomalle etsin useimmiten varausjärjestelmissä hyvät arviot saaneen kolmen tähden hotellin sellaisella sijainnilla, mikä sopii kulloisenkiin matkaan. Jos kaupungin hintataso on edullisempi, valitsen paremman tason hotellin, mutta mm. Pariisissa ja Lontoossa kolme tähteä riittää minulle, kun etsii ja lukee arviot huolella. Kannattaa myös huomioida arvioijien kansallisuus, esim. jenkkien mielestä useimmat huoneet ja etenkin kylpyhuoneet Euroopassa ovat naurettavan pieniä, vaikka meille ihan ok.

Jossain Lontoossa hotellihuoneet tähdistä riippumatta voivat olla ahtaita, kulahtaneita, kalliita lääviä, mutta jos sijainti on hyvä, ei haittaa.

Vierailija
29/29 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meet esim. Lontooseen niin kolmella tähdellä saat luultavasti ihan kauhean kylmän murjun.Kirjoitin muuten ensin murkun😄

Lontoossa välillä neljälläkin tähdellä. Surkeat hotellit verrattuna esim. Saksaan, jossa 3 tähden hotelli on aina ihan ok, ehkä Müncheniä lukuunottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan