Loppuvuoden laihdutusketju 2018
Ajattelin nyt aloittaa tälläisenä ketjun, jos täällä sattuisi olemaan muitakin joilla on tavoitteena laihtua vielä tämän vuoden puolella. Olisi kiva, jos tässä ketjussa kannustettaisiin toisia, jaettaisiin vinkkejä ja reseptejä. Repsahdukset eivät haittaa, niistä pääsee yli. Haluaisin tästä positiivisen keskustelun! Kaikki ovat tervetulleita tänne
Kommentit (33)
Olen suunnitellut karppauksen aloitusta jo pidempään, ja nyt kesän aikana olen lukenut paljon tietoa aiheesta. Haluaisin pudottaa 20-kiloa ensi maaliskuuhun mennessä, mutta jo 10-15 kg saisi minut varmasti tyytyväisemmäksi itseeni (tällä hetkellä inhoan ulkonäköäni ja vanhat kivat vaatteet ovat ärsyttävästi pieniä). Olen suunnitellut aloittavani 3.9, sillä ensi viikonloppuna on vielä mökkireissu ystävien kanssa ja tiedän että siinä ruokavalio kosahtaisi heti.
Ajatteleeko täällä kukaan pudotettuja kiloja voipaketteina? Minä ajattelen, ja jo 5 kilon pudotushan vastaa kymmentä voipakettia. Sellaisen mössökasan katoaminen tuntuu jo ajatuksena inspiroivalta! :)
Noniin tämä päivä on mennyt ihan hyvin. Söin päivälliseksi pizzaa, mutta pysyin hyvin kalorirajassani... Lounas oli sentään salaattipainotteinen. Käveltyä on tullut ihan hyvin ja ajattelin lähteä kohta kävellen kauppaan
-K
Vierailija kirjoitti:
Sit vinkkejä oikean annoskoon löytämiseen. Tiedän syöväni aina kerralla liikaa, ns. täyteen. Mut miten osaisi syödä silleen sopivasti?! 😁
Jos koittaisit ensin syödä pienemmän annoksen (esim puolet nykyisistä annoksista) syöt sen, odotat 10-15 minuuttia ja jos vielä tuntuu että on nälkä niin hakee vähän lisää. Jos nälkää ei tunnukaan pahasti niin annoskokosi on hyvä. Jostain olen lukenut suosituksen jonka mukaan pitäisi syödä niin ettei tunne ähkyä/olevansa aivan täysi vaan niin että tuntuu siltä että vielä mahtuisi hieman lisää.
Ap
Moikkelis!
Mä liityn seuraan. Pari vuotta sitte olin oikee kuntosalihirmu, oli jos jonkinnäköstä treeni- ja ruokaohjelmaa jota noudatin pilkuntarkasti. Tai oikeestaan grammantarkasti. Sit tuli riitaisa ero. Uus suhde. Ja paaaaaaaaaaaaljon roskaruokaa, leffaherkkua, saunasiideriä, matkalimut ja energiajuomat.. Ja hups.. Paino nousi ja turposin ku pullataikina. Olo on väsyny, kunto huono, peilikuva masentaa.. Sokeririippuvuus jne. Jotain on tehtävä. Vaa'alla en oo uskaltanu käydä 2 vuoteen. Pituutta löytyy 170senttiä.
Koitan syödä pääsääntösesti perus kotiruokaa ja lisätä kaikkeen hurjasti kasviksia. Ruoka on maittavaa. Mut aamupala ja välipala on ongelmia. Iltapala jää usein syömättä.
Töissä syön lounaan klo 11 ja joskus välipalaa klo 14. Yleensä syön vasta päivällisen kotona klo 17-19 välisenä aikana. Ateriarytmiin kaipaan muutosta. Mitään tarkkaa ohjelmaa en enää halua noudattaa.
Esiinnyttäköön vaikka nimellä rantapallo.
Mitenkäs muilla on nämä ensimmäiset pari päivää sujuneet? Itse kävin tänään aamulla uimassa ja kuljen bussin tai auton sijasta töihin pyörällä. Lounaaksi tein (jo eilen) nuudeliwokkia teriyakikastikkeella. Syön sitä varmaan myös huomenna lounaaksi. Päivällisestä en vielä osaa sanoa, mutta ajattelin jotain vähän kevyempää. Herkkujen tilalla olen syönyt yhden tai pari hedelmää päivässä.
Iina
Vierailija kirjoitti:
Sit vinkkejä oikean annoskoon löytämiseen. Tiedän syöväni aina kerralla liikaa, ns. täyteen. Mut miten osaisi syödä silleen sopivasti?! 😁
Oikea annos on silloin, kun pysyy kylläisenä seuraavaan ruokailuun. Ruuan sisällöllä on suurin merktys, ei kaloreilla tai volyymillä. Ei ole mitään järkeä täyttää vatsaa kasviksilla tai vedellä. Ne antaa kylläisyyden tunteen vain hetkeksi.
Aamuinen päivitys :)
Kävin puntarilla ja paino oli 62.1kg. Aloituspaino oli noin 63.4kg vähän alle kaksi viikkoa sitten. Olen suht lyhyt, joten tuo paino ei ole niin paha kuin kuulostaa. Totta puhuen ei tunnu että olisin laihtunut, koska laihduin alkuvuodesta 62 kiloon, josta sitten lihosin hieman takaisin. Mutta uskon, että tästä eteenpäin tämä alkaa tuntua todelliselta 👍
Aamupalaa en syö, koska en valitettavasti saa sitä alas. Juon kuitenkin kupillisen kahvia tai teetä. Syön kuitenkin lounaan aika aikaisin klo 11. Lounas on yleensä mitä tahansa ns kotiruokaa, mutta puolet annoksesta jonka söisin päivälliseksi. Sen lisäksi otan salaattia aina lounaalla. Päivällisestä olen syönyt suht kasvispainoitteisesti tietysti jonkinlaisen proteiinipitoisen ruuan kanssa. Syön myös riisiä, pastaa ja leipää muutaman kerran viikossa, sillä en ole vähä hh dietillä. Iltapalaksi useimmiten syön soijajugurtin tai leipää sekä lisäksi teetä. Eli aikalailla lounas ja päivällispainotteisesti mennään, sillä koen tämän itselleni paremmaksi keinoksi kuin pienten aterioiden syöminen pitkin päivää tai napostelun.
Ap
Ajattelin laittaa tänne nyt vähän kuulumisia! Joka päivä on tullut yli 10 000 askelta täyteen ja oon syöny suht hyvin. Puntarilla en oo vielä tällä viikolla käynyt kun mulla on viikon ns punnitusopäivä perjantaina aamulla. Silloin katon jos muistan laittaa tänne!
Käytätteks te mitään sovelluksia puhelimessa kalorien laskemiseen jne.? Mul on ollut FatSecret käytössä tän kuukauden ja sanon kyl että on auttanut tosi paljon ja pikkuhiljaa oppii paljoko ruoka-annoksissa on noin kaloreita
- Maiju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tulen mukaan tähän(kin) ketjuun. Olen taapertanut ketjusta toiseen jo viime joulukuun puolesta välistä lähtien. Tähän mennessä pudotettuja kiloja 26 ja vielä 4 kiloa tavoitteeseen, sitten ollaan normaalipainon ylärajalla .No ehkä siitä vielä senkin jälkeen muutama kilo pois, saa nyt katsoa.
Kunnioitettava suoritus jo nyt.
Kiitti.
Hei ap ja kaikki muutkin! :)
Ap:n toiveesta tämä on hyvän mielen ketju, joten ajattelin tsempata teitä kaikkia ainakin sillä, että jos sulla putoaa paino kilon viikossa, niin ole siitä tosi-tosi-onnellinen!! Meikäläisellä kilon pudotukseen menee kokonainen kuukausi!!
Se on tuo viheliäinen kilpparin vajaatoiminta (on lääkitys) - mutta vaikka teen kaiken, mikä toimi painonpudotuksessa ennen, ei toimi pätkääkään enää. Sitä on ollut todella vaikea hyväksyä.
Uudesta vuodesta lähtien olen nyt elokuun loppuun mennessä saanut pudotettua peräti yhdeksän kiloa, mikä vastaa noin kilon pudotusta per kuukausi. Olen ihan h...n ylpeä tästä!! :)
Ja homma jatkuu... Tsemppiä kaikille! :)
Hei taas! Perjantaina kävin juhlimassa ystäväni synttäreitä ja pelkäsin painon nousevan, koska söin myös eilisen aika huonosti. Tänään aamulla kävin puntarilla ja paino ei ollut noussut yhtään! Olen todella iloinen ja tästä on hyvä jatkaa dieetillä.
Tänään aion tehdä yhtä lempi ruoistani, chili sin carnea riisin kera. Laitan yleensä papujen lisäksi Chili sin carneen maissia ja herkkusieniä. Huomenna täytyy käydä kaupassa, joten tänään aion suunnitella ensi viikon ruokalistaa.
Ap
Heippa taas! Mulla on tämä viikko mennyt todella hyvin. Punnitsin itseni ja painoa on pudonnut kilon! Olen siis tasan 80kg. Eiköhän ensi viikolla päästä jo 7 alkavalla lukuun 😍
Iina
Ihanaa nähdä että tänne on tullut väkeä :)
Ap