Mihin kellonaikaan teidän vauvat menee yöunille?
Ja mikä on vauvan ikä?
Itsellä 4 kk lapsi, menee klo 21 yöunille. Kiinnostaa miten muilla
Kommentit (31)
Onko kukaan käyttänyt sitä white noicea vauvan nukuttamiseen? Toimiko teillä?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt sitä white noicea vauvan nukuttamiseen? Toimiko teillä?
Olen kokeillut monta kertaa, ei mitään vaikutusta. Ei myöskään muilla suhinoilla kuten fööni, imuri, pyykkikone tms.
vampyyrifanina yritän kasvattaa sen yöeläjäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä alusta asti laittanu vauvan yöunille. Syötän sen niin täyteen kuin suostuu syömään, vaihdan kuivan vaipan ja puhtaat yövaatteet, vien sänkyyn ja silitän ja laulan uneen, klo 21-21:30 välillä. Sinne se nukahtaa ja herää 4 kertaa yössä syömään, siis ennen aamukahdeksaa, mutta jokaisen syönnin jälkeen aina vaan silitän ja laulan uudelleen uneen. Miesparka joutuu kuuntelemaan mun laulua. Päivällä vauva nukkuu lyhyitä päiväunia useita mutta on paljon hereilläkin. Vauva on nyt 2 kk.
Jatkan vielä tähän kun joku kysyi, että miten menee ja mikä auttaa, että alussa ekat muutamat viikot vauvan nukuttamiseen yöunille meni tunti (ja aika monta laulua näin ollen). Mutta viikko viikolta se on muuttunut helpommaksi, vauva tuntuu oppineen sen, että laulu ja silitys pimeässä makuuhuoneessa tarkoittaa, että pitää etsiä uni. Tänään hän nukahti jo viidessä minuutissa (kaksi laulua). Sanoisin, että tuo on ollut ihan oppimisasia, vaikka siis 2 kk ikäisestä kyse. Kyllä senkin ikäinen tuntuu jo oppivan asioita. Itseltä tietenkin tämä on kysynyt pitkää pinnaa alussa, mutta kun tosiaan luulin, että näin kuuluu tehdä, niin tein vain.
Minä laulan jänis istui maassa -laulun vauvalle aina kynsiä leikatessa :D Sopivan mittainen laulu ja nyt 4kk ikäisenä ei kynsien leikkaus ole yhtään hankalaa kun malttaa pitää kätensä rauhassa laulun ajan.
Meillä vauvan saa nukutettua sillä että mies ajaa korttelin ympäri pari kertaa vauva takapenkillä.
Meidän vauvat ovat kasvaneet, mutta meidän onneksemme koliikkia tai muutakaan vaivaa ei ollut. Kaikki kolme nukkuivat hyvin. Yöunille menivät 22-23 ja heräsivät uuteen päivään aamulla kasin maissa. Tähän väliin mahtui 1-2 yösyöttöä.
Vauva-ajan rutiini oli yksinkertainen. Imetin ja vauva nukahti siihen. Yöllä vauvan herätessä imetys ja siihen nukahdimme molemmat niin minä kuin vauvakin. Kaikki vauvat nukkuneet vieressä.
Toimi meillä hyvin.
https://www.is.fi/terveys/art-2000000069946.html
Tuossa uutisessa on suuntaa antavia unimääriä.
Vierailija kirjoitti:
Klo 21.45
21.48
22.04
22.20
22.25
22.48
22.68
23.10
23.11
23.13
JneEli koliikkivauva tuntuu valvovan vuorokauden ympäri.
Meneekö jonkun vauva muka nukkumaan illalla ja herää vasta myöhemmin?
Meidän vauva on 5kk iästä asti nukkunut öisin 21-3.30 syöttö ja 3.40-7.30. Muutamia öitä valvonut korvatulehduksen takia, muuten ollut yöt helppoja.
Minäkin esikoisen äitinä vain jotenkin ajattelin että vauva laitetaan yöunille ja sitten hän nukkuu. Meillä vauva on nyt 3 kk. Klo 19 hän menee kylpyyn. Kylvyn jälkeen puetaan yöpuku ja pussaillaan ja halitaan hetki sohvalla tai lattialla. Sitten tainnutan vauvan isolla maitoannoksella. Maidon jälkeen kannan hänet sänkyyn noin klo 20-21, laitan rievun kainaloon, tutin suuhun ja laulan aina saman unilaulun. Siihen vaavi sitten nukahtaa. Joskus täytyy laulaa pari kertaa jos poika on päässyt liian väsyneeksi eikä malta rauhoittua. Ensimmäinen unipätkä on noin 5 tuntia. Sitten poika herää syömään. Aamuyön nukkuu 3-4 tunnin pätkissä. Nukahtaa aina maidon jälkeen. Aamulla herää klo 8. Itse nukun klo 11-07 välisen ajan. Kovasti toivon voimia koliikkivauvojen vanhemmille.
Minulla kaikki ovat jo noin 2-viikkoisesta nukahtaneet noin 20.00 yöunille ja ylös noin 6.00. Mua vähän huvittaa, kun aina toitotetaan, että vauvalla ei voi olla rytmiä.
Minä yritän pitää vauvalla päivällä päivärytmin, jolloin touhutaan kaikkea ja tottakai nukutaan päiväunia. Iltaa kohti rauhoitutaan ja öisin olen pitänyt kaikki perhepedissä nukkumassa vieressä ja siitä on ollut helppo antaa rintaa. Öisin EI seurustella, valot pidetään kiinni ja vaipan olen vaihtanut vain pakon edessä ja senkin hämärässä.
Näin se siis on onnistunut. Ei ole mielestäni mitään ydinfysiikkaa. Toki vatsavaivojen vuoksi välillä valvoneet. Koliikkivauva yms. olisikin ihan eri asia ja ymmärrän, että silloin ei voikaan olettaa, että nukkuisi hyvin. Itse olen siis pientenkin vauvojen kanssa nukkunut pääsääntöisesti loistavasti.
Jatkan vielä tähän kun joku kysyi, että miten menee ja mikä auttaa, että alussa ekat muutamat viikot vauvan nukuttamiseen yöunille meni tunti (ja aika monta laulua näin ollen). Mutta viikko viikolta se on muuttunut helpommaksi, vauva tuntuu oppineen sen, että laulu ja silitys pimeässä makuuhuoneessa tarkoittaa, että pitää etsiä uni. Tänään hän nukahti jo viidessä minuutissa (kaksi laulua). Sanoisin, että tuo on ollut ihan oppimisasia, vaikka siis 2 kk ikäisestä kyse. Kyllä senkin ikäinen tuntuu jo oppivan asioita. Itseltä tietenkin tämä on kysynyt pitkää pinnaa alussa, mutta kun tosiaan luulin, että näin kuuluu tehdä, niin tein vain.