Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko positiivisella ajattelulla, aarrekartoilla ja vetovoiman lailla OIKEASTI muuttaa elämäänsä paremmaksi?

Vierailija
25.08.2018 |

Onko joku onnistunut, ja miten?
Terv. nimim. Epätoivoinen

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi näköjään toimia. Päätin muuttaa viime vuodenvaihteessa ajatusmaailmaani ja elämääni positiivisempaan suuntaan. En odota mitään ihmeitä, vaan menen pienin askelin eteenpäin. Olen jo nähnyt asioita, joita halusin nähdä, kokenut kauneutta. Valitsen seurani paremmin, elän puhtaammin. Olen oppinut tarttumaan tilaisuuksiin ja toteuttanut pieniä unelmia spontaanisti. Hyväksyn tosiasiat ja rajallisuuteni, mutta en enää stressaa niistä. Mieli on avoin ja kevyt. Sain ammattitasoista keskusteluapua ystävältäni ja parhaalta tuntui se, että tämä sivistynyt ja ajatteleva ihminen sai myös minulta uusia oivalluksia elämään. En ole patistanut itseäni, vaan iloitsen jokaisesta pienestäkin hetkestä, jolloin huomaan menneeni eteen päin.

Kauniisti kirjoitettu, kaikkea hyvää sinulle. Ap

Vierailija
22/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää käytännössä mitä nuo tarkoittavat, eli miten toimitaan ja miten sen pitäisi vaikuttaa.

T. Epätoivoinen myös

Vierailija
24/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meta-analyysit aiheeseen liittyvästä psykologisesta tutkimuksesta kertovat että useimmiten EI.

Vierailija
25/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää tyhmälle miten tää käytännössä toimii? Siis mitä pitää tehdä eri tavalla.

T. Masentunut

Vierailija
26/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin näkemykseni on, että itseapu ja positiivinen ajattelu, mindfulness-meditaatio jne. voivat usein olla hyödyllisiä. Kuitenkin esimerkiksi akuutissa masennusvaiheessa meditaatio voi laukaista jopa psykoosin. Mekaanisen positiivisen ajattelun ei ole tutkimuksissa havaittu yksinään tehoavan kovinkaan hyvin masennukseen. Ihmiselle, jolla on riittävästi psyykkisiä voimavaroja ja malttia olla kriittinen ilmiselvää huuhaata kohtaan, positiivisesta ajattelusta voi olla voimannuttavaa apua.

Ongelma on, että kukaan ei pysty valvomaan, mitä ihmisille paremman mielenterveyden nimissä kaupitellaan. Pahimmillaan ihmisiltä huijataan viimeisetkin säästöt.

Vierailija
27/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimi.

Aarrekartta oli perus se ei sisältänyt mitään hullua. (Autokoulun käynti, parin tonnin säästö, matka lontooseen, kirjan lukemisen, parin sarjan katsominen, esittämisen lopettaminen ja itseni oleminen.)

Olen saanut kaikki toteutettua. Olen tekemässä uuden. Nauroin eka kun mulle ehdotettiin tää ja en ottanut sitä tosissaan, mut nyt kyllä otan.

Vierailija
28/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon tuohon aarrekarttaan. Jos tietää missä haluaa olla 5 tai 10 vuoden kuluttua, niin kannattaa miettiä, millä pienemmillä tavoitteilla ja suunitelmilla sinne pääsee. Jos vain ajelehtii elämän mukana päätyykin ihan muualle ja alkuperäiseen tavoitteeseen on entistä vaikeampi päästä. Toki päämääräkin voi muuttua, sitten tekee vain uuden aarrekartan.

Vierailija
29/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi toimia. Lähtökohta on se,että alat tekemään töitä haaveiden eteen. Positiivinen ajattelu on aina plussaa kaikessa. Aarrekartta toimii koska siihen on kirjoitettu kaikki tavoitteet mitä haluaa, ja se on muistuttamassa määränpäästä. 

Vierailija
30/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meta-analyysit aiheeseen liittyvästä psykologisesta tutkimuksesta kertovat että useimmiten EI.

Olisiko linkkiä jonkun meta-analyysin abstraktiin?

Vierailija
31/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku selittää tyhmälle miten tää käytännössä toimii? Siis mitä pitää tehdä eri tavalla.

T. Masentunut

https://anna.fi/hyvinvointi/aarrekartta-viitoita-tie-unelmiisi

Tässä esimerkkijuttu aarrekartan ideasta. Eli kirjaa visuaalisesti tai sanallisesti ylös toiveesi ja tavoitteesi elämässä mielellään mahdollisimman konkreettisesti. Sitten alat työskennellä noiden asioiden eteen joko tietoisesti tai asiaa sen kummemmin ajattelematta (tästä on eri mielipiteitä ja joskus se on tapauskohtaisesta, että mikä toimii).

Vierailija
32/32 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä