Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö te vanhemmat missä teidän lapset luuraa?! Tänään kokemuksia liikenteestä, lue!

Vierailija
25.08.2018 |

Ajoin autolla, viereisellä jalkakäytävällä ajoi nuori poika karkea arvio 10-15v. Yhtäkkiä tämä nuori poika vetäisee jalkakäytävältä keskelle tietä ja tien kautta vastakkaisen puolen jalkakäytävälle. Vedin kauhuissani äkkijarrutuksen! Onneksi perseessäni ei ollut toinen auto kiinni. Siis tämä jätkä ei katsonut yhtään taakseen?! Yhtäkkiä veti jalkakäytävältä tielle! Ei ollut edes mitään jalkakäytävää siinä että olisin itse voinut yhtään ennakoida mitenkään...

Sitten myöhemmin tänään:

Pikkutytöt arviolta 8-10v juoksentelivat keskellä autotietä, edessäni oleva auto teki äkkijarrutuksen! Juoksentelevat keskellä tietä??? Wtf????

Olkaa vanhemmat tarkkana... Tämmöstä ne lapset tuolla liikenteessä sitten tekee... Nyt oli vaan onnea matkassa.. aina ei välttämättä ole..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tossa jätkän tapauksessa ei ollut suojatietä. Kirjoitin vahingossa jalkakäytävää.

Ap

Vierailija
2/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinarit painaa jopoillaan katse kiinni älypuhelimessa. Eräskin sotki ihan reteesti ajoradan poikki katse puhelimessa...

Vierailija
4/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun lapset alkavat liikkua yksikseen liikenteessä, ei voi muuta kuin toivoa, että mitään ei satu. Totta kai liikennesääntöjä opetetaan koko ajan, mutta vasta 12-vuotias lapsi hahmottaa liikennettä kunnolla. 

Vierailija
5/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yksi esiteini käveli suojatielle nostamatta katsetta puhelimesta ja vasta sitten katsoi tuliko autoja

Vierailija
6/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen yksi esiteini käveli suojatielle nostamatta katsetta puhelimesta ja vasta sitten katsoi tuliko autoja

Autoilijan tuleekin tietysti väistää jalankulkijaa suojatiellä.

Mä olen sitä mieltä, että suurin osa lapsista osaa varoa liikennettä silloin, kun he alkavat liikkua itsenäisesti. Vanhemmat ovat kyllä hyvin tilanteen tasalla mielestäni, ja opettavat tarpeelliset asiat. Lapsille tulee vaan väärä turvallisuuden tunne siitä, kun monet autoilijat ovat liikenteessä PALJON tarkempia pienten lasten kanssa kuin muun kevyen liikenteen kanssa. Lapset tottuu siihen, että autot väistää, kunnes tulee se päivä, jolloin eivät väistäkään. Varsinkaan siihen EI pitäisi lapsia totuttaa, että autoilijat pysähtyy suojatien eteen silloin, kun lapset liikkuvat pyörällä.

Vierailija
7/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan työmatkalla yhden ison ammattioppilaitoksen ohi. Mun autoon on kaksi kertaa törmännyt teini, jolla on naama kiinni luurissa ja kuulokkeet korvissa. Molemmat on siis olleet tilanteita, joissa olen ollut pysähtyneenä suojatien eteen päästämään jalankulkijoita tien yli. Tyypit siis törmänneet mun auton keulaan kun ovat vaan poukanneet tielle katsomatta yhtään ja siinä onkin ollut auto pysähdyksissä. Hölmistynyt vilkaisu autoon ja katse takaisin luuriin. 

Tää on oikeasti todella vaarallista. Tossa oli suojatie ja olin asianmukaisesti pysähtynyt sen eteen, mutta poukkoilevat ihan samalla tavalla muullakin tieosuudella.

Pienet lapset ovat paljon tarkkaavaisempia ja varovaisia, Hiljennän aina jo kaukana, mutta yleensä lapsi ei lähde yli ennen kuin olen ihan kokonaan pysähtynyt sen suojatien eteen.

Vierailija
8/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun lapset alkavat liikkua yksikseen liikenteessä, ei voi muuta kuin toivoa, että mitään ei satu. Totta kai liikennesääntöjä opetetaan koko ajan, mutta vasta 12-vuotias lapsi hahmottaa liikennettä kunnolla. 

Mä liikuin pyörällä jo 9v 8km matkoja keskustan läpi mummolaan yksin.

4v menin pyörällä yksin päiväkotiin.

Vierailija
9/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain yksi päivä sydärin kun bussi joutui tekemään äkkijarrutuksen kun teinipoika lähti arvaamatta ylittämään autotietä katse kännykässä ja kuulokkeet korvissa. Ei edes kohottanut katsettaan kun ei nähnyt tai kuullut bussia jonka keulaan oli meinannut läsähtää.

Tänään lenkillä katselin kauhuissani kun erään purilaispaikan parkkiksella juoksenteli riehaantunut pikkutyttö siksakkia koukaten aina välillä autotien puolella. Isä laahusti kaukana perässä kyllästyneen oloisena. Kuolisin varmaan itse huolesta jos minulla olisi lapsia liikenteessä kun vieraatkin muksut nostaa niskavillat pystyyn.

Vierailija
10/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niin mäkin, mutta silti se on niin, että tuon ikäinen lapsi ei vielä hahmota liikennettä kunnolla. Tämä perustuu tieteelliseen tutkimukseen, ei mutuun, vaikka palstan alapeukuttajat ilmeisesti muuta kuvittelevat.

Vierailija
11/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se oli 50-luvulla, silloin toki oli liikennettäkin vähemmän. 

Vierailija
12/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan työmatkalla yhden ison ammattioppilaitoksen ohi. Mun autoon on kaksi kertaa törmännyt teini, jolla on naama kiinni luurissa ja kuulokkeet korvissa. Molemmat on siis olleet tilanteita, joissa olen ollut pysähtyneenä suojatien eteen päästämään jalankulkijoita tien yli. Tyypit siis törmänneet mun auton keulaan kun ovat vaan poukanneet tielle katsomatta yhtään ja siinä onkin ollut auto pysähdyksissä. Hölmistynyt vilkaisu autoon ja katse takaisin luuriin. 

Tää on oikeasti todella vaarallista. Tossa oli suojatie ja olin asianmukaisesti pysähtynyt sen eteen, mutta poukkoilevat ihan samalla tavalla muullakin tieosuudella.

Pienet lapset ovat paljon tarkkaavaisempia ja varovaisia, Hiljennän aina jo kaukana, mutta yleensä lapsi ei lähde yli ennen kuin olen ihan kokonaan pysähtynyt sen suojatien eteen.

No juuri näin. Pienet lapset ovat tarkkaavaisia ja varovaisia, koska heille on niin opetettu. Jossain vaiheessa he vaan oppivat, että autot pysähtyy, koska autothan pysähtyy heille. Suomessa sujatietä kunnioitetaan keskimäärin äärimmäisen huonosti, mutta parhaiten pienten lasten ollessa kyseessä.

Vierailija
13/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä tekee myös aikuiset ihmiset. Ajetaan tienreunaa pitkin ja yhtäkkiä poukotaankin tien toiselle puolelle, niin että autoilija joutuu tekemään äkkijarrutuksen. Katsomatta yhtään tuleeko autoja. 

Vierailija
14/14 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinarit painaa jopoillaan katse kiinni älypuhelimessa. Eräskin sotki ihan reteesti ajoradan poikki katse puhelimessa...

Joo tämä tien yli pyöräilevä poika muuten katsoi puhelinta.........

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä