Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä unohda kun yläasteella chileläinen luokkakaverini kommentoi hiuksiani

Vierailija
25.08.2018 |

Hän ensin kerskaili kuinka paksut kiharat hiukset hänellä on ja kun nyökyteltiin siinä sitten neljän muun kanssa - tämä chileläinen tyttö kääntää katseen minuun ja hihitellen tokaisee: "Miettikää jos mulla olis tollaset hiukset kuin Minnalla (minun nimeni, nimi muutettu".
Minulla on siis vaaleat lasimaiset hiukset, hiuksia on kyllä määrällisesti paljon mutta yksittäinen hius on ohut.

Olen jäänyt miettimään, että miksi hän otti juuri minut silmätikuksi, kun ympärillä oli muitakin, joilla oli paljonkin ohuemmat hiukset kuin minulla. Tuntui todella pahalta kun olin muutenkin kriittinen ulkonäköni suhteen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ja sit joku ihonväri. :D Esim suomessa jos joku on ruskettunu niin saa paljon positiivista huomiota, ja esim tummapiirteiset huomataan, joskus positiivisesti, mut sit jos menee johonki maahan mis isoin osa on tummia ja ihon sävyki aina ruskettunu, nii siellä ihmiset on ihan "oohhh" jos on luonnostaan vaikka vitivalkonen iho ja blondit hiukset. :DDDDDDDD

Vierailija
22/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi venäläinen ystäväni ihmetteli, miksi suomalaisilla nuorilla naisilla on aina samanlaiset tukat, suorat ja päätä myöten valuvat.  Miksi kukaan ei leikkaa ja laita hiuksiaan nätisti.  Varsinkin kun hiukset on ohuet ja huituvaiset. 

Rupesin kattelemaan ympärilleni ja totesin, että näin muuten on.

Kalpeanaamoja ja huonohiuksisiahan me ollaan varsinkin etelämaalaisiin verrattuna.  Hyvähän se on jonkun chileläisen itseään kehua, siinä mielessä.  Mutta on meillä suomalaisillakin vahvahiuksisia, esim. mun siskolla on jostain syystä ihan järkyttävän paksu tukka.  Kun se oli pikkutyttö, äiti ei saanut sille ponnaria tehdyksi, kun olisi pitänyt yhdellä kädellä pitää hiuksia nipussa ja toisella kietoa lenkkiä siihen.  Äidin sormet ei ylttäneet pitämään sitä tukkanippua kasassa.  Äitillä itselläänkin on ollut nuorena hurjan vahva tukka.  Minä tietysti perin isän tukan, ohuen luirun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonu et sulla on vitussa noi karvat mitkä sillä päässä.

Vierailija
24/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkennan etten varsinkaan ulkonäköasioistani. Mielestäni niistä on ollut ja on yhä edelleen turhaa puhua.

-AP

Oletan, että tilanne tapahtui vuosia sitten ja epäkohtelias luokkakaverisi käyttäytyi asiattomasti.

Sinulla on aivan normaalit suomalaiset hiukset, joten voisitko yrittää unohtaa koko jutun? Hän on unohtanut kommenttinsa ikuisuus sitten. Samoin kannattaisi sinun toimia.

Tiedän, kuinka vaikeaa unohtaminen on, mutta kiusaat kyseiselle kommentilla itseäsi ihan turhaan.

Tapahtui kyllä jo n. 15 v. sitten. En tätä nyt jatkuvasti mieti, tuli vaan mieleen toisesta ketjusta. Ei siis mitään hätää enää, silloin se vaan loukkasi.

-AP

Vierailija
25/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut sanoa samoin kuin tää chileläinen, tarkoittamatta mitään pahaa, edes vertailua. Olisin saattanut vaan miettiä, et toisenlainen juttu ei itelle ollenkaan sovi, ajatellen samalla sen sopivan toiselle tosi hyvin. Unohda. Olen kuullut paljon pahempaa. Olet säästynyt vähällä.

Vierailija
26/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas hämmennyin kun Brasilialais-Italialainen kaverini ihasteli värjäämättömiä hiuksiani, jotka on siis sellaiset perinteiset maantienrusehtavan vaaleat. Luulin että vittuili. Olin tuota ennen siis värjännut hiuksiani ala-asteelta lähtien.

Vierailija
27/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi venäläinen ystäväni ihmetteli, miksi suomalaisilla nuorilla naisilla on aina samanlaiset tukat, suorat ja päätä myöten valuvat.  Miksi kukaan ei leikkaa ja laita hiuksiaan nätisti.  Varsinkin kun hiukset on ohuet ja huituvaiset. 

Rupesin kattelemaan ympärilleni ja totesin, että näin muuten on.

Kalpeanaamoja ja huonohiuksisiahan me ollaan varsinkin etelämaalaisiin verrattuna.  Hyvähän se on jonkun chileläisen itseään kehua, siinä mielessä.  Mutta on meillä suomalaisillakin vahvahiuksisia, esim. mun siskolla on jostain syystä ihan järkyttävän paksu tukka.  Kun se oli pikkutyttö, äiti ei saanut sille ponnaria tehdyksi, kun olisi pitänyt yhdellä kädellä pitää hiuksia nipussa ja toisella kietoa lenkkiä siihen.  Äidin sormet ei ylttäneet pitämään sitä tukkanippua kasassa.  Äitillä itselläänkin on ollut nuorena hurjan vahva tukka.  Minä tietysti perin isän tukan, ohuen luirun.

Miksei ohuthiuksinen saa olla ohuthiuksinen vaan pitäisi yrittää saada hiuksistaan jotain mitä ne ei ole? Pitääkö sinusta myös afro- ja kiharahiuksisten suoristaa hiukset?

Vierailija
28/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkennan etten varsinkaan ulkonäköasioistani. Mielestäni niistä on ollut ja on yhä edelleen turhaa puhua.

-AP

Hahah, näköjään on sinusta niinkin turhaa, että perustelet jostain lapsuuden aikaisista ulkonäkökommenteista ketjuja tänne.

Mitä tuohon nyt voi sanoa. Niin, ei ollut kiva kommentti. So? Onko tämä pahinta mitä sinulle on sattunut? Taitaa mennä aika hyvin.

Vierailija
29/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vaan koittaisit unohtaa sen vuosien takaisen lausahduksen ja siirtyisit elämässäsi eteenpäin, tärkeämpien asioiden pariin.

Vierailija
30/30 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on itellänikin melko paksut hiukset, mutta siskolla on paaljon paksummat. Ja siitä sitten sain kuulla ihan omalta äidiltäni koko lapsuuden ja nuoruudenkin vielä.

Voitinko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi