Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinaattiohukaiset uuden tutkimuksen mukaan kasvisruokaa, kielletään kouluista – ”Aivopesua”

Vierailija
25.08.2018 |

Herranjumala :O

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin äsken aamukahviin veripalttua, meinas mennä ihan KASVISSYÖNNIKSI :(

Vierailija
42/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää... ovat muuten oikeasti hyviä :D

Seinäjoella syödään pinaattiletut jauhelihakastikkeella

https://yle.fi/uutiset/3-6248965

Olen aina pitänyt pohjanmaalaisia keskivertoihmisiä tyhmempina ja vastenmielisempinä, taas se tuli todistetuksi.

Itse sen sijaan kuulostat todella älykkäälle, avarakatseiselle ihmiselle... eiku 😂

Jos jauhelihakastike saa sinut noin ärtymään, niin elämä taitaa olla yhtä kriisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa jo se maailmanloppu nii loppuisi toi hiton aikuislasten itkeminen "minä haluan syödä lihaa", "minulla on oikeus olla kierrättämättä" "ei kuulu muille täytänkö kaikki maailman meret mikromuovilla". Hävettää niin paljon teidän puolesta!

Jokainen syö mitä haluaa, et ilmeisesti syö lihaa ja itket kun vain sitä on tarjolla?

Vierailija
44/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää... ovat muuten oikeasti hyviä :D

Seinäjoella syödään pinaattiletut jauhelihakastikkeella

https://yle.fi/uutiset/3-6248965

Olen aina pitänyt pohjanmaalaisia keskivertoihmisiä tyhmempina ja vastenmielisempinä, taas se tuli todistetuksi.

Ei tuota muualla etelä-pohjanmaalla syödä kuin seinäjoella. On muuten oikeesti hyvä combo.

T. Seinäjoelle muuttanut

Vierailija
45/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten on pakko syödä kasviksia kun taas toiset saavat vapaasti kieltäytyä lihasta?

Jos ei ole koskaan syönyt yhtäkään kasvista ja laittaa aamupuuroon, kahviin ja leipätaikinaansa lihaa niin sitten vois musta kyllä vapautua siitä että syö pelkkiä kasviksia ruualla. Mutta epäilen, että kaikki ihmiset syövät ainakin viikkotasolla useamman aterian, jossa ei ole lihaa.

Toisekseen, niin kauan kun syöt valtion syömää ruokaa niin syöt sellaista jonka valtio katsoo terveelliseksi ja valtion kannalta hyväksi. Omalla ajalla voit vetää vaikka peurapirtelöä nenamahaletkulla 24/7 jos haluat, tietenkin.

Mun mielestä koko hässäkkä on ihan naurettava, mutta tämä on kyllä miesten kohdalla idioottimainen argumentti, koska he eivät ole siellä vapaaehtoisesti.

Mietin vaikka varusmiestä jolla on sama kiusallinen vaiva kuin itselläni, että palkokasveista tulee maha todella kipeäksi, turpoaa ja kerääntyy ilmaa. Ei ole mitään allergiaa eikä suolistosairautta. Minä voin äänestää jaloillani, jos vaikka työpaikkaruokalan lounaalla olisi kuvitteellisesti vain papumuhennosta tarjolla. Varusmies ei voi - tai voi ostaa sotkusta omalla rahalla pizzaa tai grilliruokaa, mikä tuskin on tarkoitus.

Mutta silti kohu on ylimitoitettu, kyseessä vain kaksi ateriaa viikossa.

Olisin aloittanut tämän maltillisemmin. Panostamalla kasvisruokaan vaihtoehtona, jolloin useampi olisi kokeillut sitä ja mieltynyt siihen mahdollisesti. Meillä lapset olivat ihan supernirsoja pienenä ja useimmat kasvisruoat ei maistuneet yhtään, mutta niin vaan molemmat ovat yläkoulu ja lukioaikana ruvenneet kasvissyöjiksi, kun koulun kasvisruoka oli usein parempaa kuin lihaa sisältävä ruoka. Itse olen aina syönyt kasvisopainotteisesti, mutta papuruoat jne, ei meillä sattuneesta syystä kuulu listalle. ja ei tarvii kertoa että liutat vaan, kokeiltu on.

Älä lässytä. Se on vaan väärin että kouluissa syötetään kasvisruokaa ihan kuin salaa.

Tajutkaa jo, puuro ei ole kasvisruoka!

Laitatko puuroon lihaa? :O

Puurosta riippuen laitan puuroon maitoa tai voita... ja sehän ei sinulle käy. Koska silloin siitä eläimiä riistävä tuote.

Vierailija
46/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ketjut ovat omiaan vahivistamaan niitä negatiivisia ennakkoluuloja, joita kasvissyöjänaisiin liitetään. Joten jatkakaa näiden ketjujen luomista. Pelaatte meidän pussiin. 

t. Perussuomalaiset

Vierailija
47/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset ketjut ovat omiaan vahivistamaan niitä negatiivisia ennakkoluuloja, joita kasvissyöjänaisiin liitetään. Joten jatkakaa näiden ketjujen luomista. Pelaatte meidän pussiin. 

t. Perussuomalaiset

Kun lähes koko Suomi meinaa tikahtua aiheesta nauruun niin tätä on kognitiivinen dissonanssi parhaimmillaan.

Vierailija
48/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Perussuomalaiset

Kun lähes koko Suomi meinaa tikahtua aiheesta nauruun niin tätä on kognitiivinen dissonanssi parhaimmillaan.

Kukaan ei ihan oikeasti pidä sua älykkäänä siksi, että käytät termiä "kognitiivinen dissonanssi". Ehkä sinulle se on merkittävä asia, mutta ei meille muille. Me katsomme viestisi sisältöä, joka oli mikä+ Mitä sä oikeastaan halusit kertoa? Mieti hetki, että vaikutatko sä vielä fiksulta henkilöltä sen jälkeen, kun selität viestisi pointin ilman turhia sivistyssanoja.

Vierailija
49/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä nouse viherpiiperöitten osakkeet tälläkään ketjulla. Otsikkona vanhentunut valeuutinen josta aletaan provosoimaan ja vaahtoamaan. Se on niin nähty että tietyt piirit öyhöttää ihan tunnepohjalta näitä juttujaan, faktaa ei tarvita.

Naurettavaa olkiukkojen ampumista. Naurattaako ketään tämä näivettynyt huumori?

Vierailija
50/50 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistojen humanististen tiedekuntien ruokaloihin pitäisi saada pakollinen lihapäivä kerran viikossa. ...Eikun anteeksi sehän olisi ideologista aivopesua ja ihmisoikeusloukkaus.

Tää on mun lemppariargumentti :D <3 on lähes söpöä, että jonkun mielestä se, että joutuu syömään ruokaa jota muutenkin koko ajan syö on sama asia kuin syöttää toisille ruokaa jota ne ei syö. Ei täällä suotta pisa-tulokset häikäise :D

Eipä yksikään mun sekasyöjäkavereista syö soijaa tai quornia

Sun kaverit ei syö sieniä? Sitä se quorn on, sienijaloste. Ja käyppä katsomassa kaapeista, soijalesitiiniä ja soijaproteiinia on vaikka missä. Esim. suklaassa

Sienijaloste on kaunis nimitys synteettisestä laboratoriossa kasvatetusta homeesta.