näin karhun jälkiä
Useita jälkiä ja maastossa oli pyöritty kovasti.
Uskallan kyllä mennä uudestaan samalle alueelle.
Kommentit (5)
Mun vakkari kantarellipaikalla olen vuosia pyörinyt karhun kansssa. Itse en ole häntä nähnyt, mutta vaistonnut läsnäolon. Jälkiä näkyy kyllä. Kaverin kanssa kerran oltiin sadan metrin etäisyydellä toisistamme, kaveri käymässä autolla ja mä sellaisen kumpareen takana. Se soitti mulle, että sieltä päin missä mä olin, meni just joku möykky poispäin. Aurinko häikäisi just silmiin eli hän ei kunnolla nähnyt. Ääntä se ei pitänyt vaikka suht vauhdikkaasti meni. Eli nallehan se, väisti minua. Nallet liikkuu hiljaisesti. Usein on niin, että moni elläin on nähnyt ihmisen, vaikka ihminen ei olisi nähnyt ainuttakaan. Mutta joo. Aoin jatkaa siellä sienestämistä edelleen. Kunnioitetaan toisiamme, nalle ja minä.
Jatkan vielä. Usein yksin siellä ollessa, kun vaistoan kaverin olevan jossain lähellä, alan juttelemaan. Kerron, että nämä sienet minä vaan tuli. poimimaan, lapsilleni ruokaa hakemaan. Ja kaikkea muuta arkista. Siinäpä hän sitten tietää, miksi hänen metsässään olen. Ja antaa miun rauhassa olla.
Tosi monta tassun jälkeä.
Näkyi myös hirven jälkiä jotka ovat erilaiset.
Täytyy seuraavasti pitää ääntä.
Olen nähnyt, paljonkin. Asuin toista kymmentä vuotta aivan pohjoisessa, ja siellä tehtiin siskon ja tyttäreni kanssa ihan varta vasten karhuretkiä. Haettiin nallukkaa mutta ei koskaan päästy näkemään. Jälkiä löytyi ja mehiläispesiä oli kaivettu, samoin vanhoja kantoja yms.
Pidettiin kai liikaa melua vaikka hiljaa yritettiin kulkea. Karhulla on erinomainen haju- ja kuuloaisti.
Oletteko nähneet?