Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "kaikilla" teinipojilla nykyään mopot?

Vierailija
25.08.2018 |

Meillä tämä asia on ajankohtainen ensi vuonna. Vielä ei luonnollisesti kenelläkään pojan kavereista ole mopoa, kun ikä ei riitä ajamiseen.

Cooleilla tyypeillä on kuulemma mopoautot. Niitä onkin koulun pihassa pitkä rivi. Mopoautoa ei meille kuitenkaan hankita monestakin syystä.

Koulumatkaan tai harrastusmatkoihin mopoa ei tarvita. Minusta olisi parempi, että nörttipoika saisi edes vähän liikuntaa (pyöräilyä 2 km koulumatkan). Keskustaan pääsee bussilla.

Onko mopot nykyään "in". Onko niitä kaikilla, vai vaan erityisesti moottorivehkeistä kiinnostuneilla moponrassaajilla? Mopoautot ymmärrän hyvin esim. jääkiekkovarusteiden raijaamiseen tai maaseudulla. Meillä tällaista tarvetta ei ole.

Koulun pihassa pyörii epämääräisiä mopojengejä. Sellaisiin en lastani halua. (Oikeasti huonoa seuraa, poliisin tuttuja, ei muuten vaan ärsyttäviä ja kovaäänisiä).

Olisiko joku sähkökäyttöinen menopeli ihan kauhea ajatus? Ei sellaisia täällä juurikaan ole, mutta poikamme voisi hyvinkun uskaltaa olla erilainen tuon suhteen.

Kovasti moposta täällä puhutaan, en vaan vielä tiedä mitä mieltä asiasta olen. Isällään ja minulla oli nuorena mopot, kuten kaikilla muillakin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sattumaa mutta täkäläisessä yläkoulussa mopoautoja on lähinnä vain tytöillä. Pojilla mopo tuntuu olevan enemmän imagojuttu kuin kulkupeli.

Vierailija
2/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain missä on pitkät etäisyydet kaikkialle? Asun Helsingissä, omat teinit eivät ole ikinä edes puhuneet mopoista tai mopoautoista, eikä kavereillakaan ole. Yhdellä taisi olla joku peritty pappamopo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörttipoika ei pääse kuitenkaan mopopoikien juttuun nukkumaan oli hänellä mopo tai ei, kyllä ne " pahat pojat" vaan ovat niitä ketkä vielä 02 yöllä saavat niillä mopoilla päristellä ihmisten kiusaksi...

Vierailija
4/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani oli mopo ja varmasti hän oli häiriöksi koko kyläkunnalle. Enää en ostaisi.

Vierailija
5/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sinusta ja miehestäsi epämääräisiä mopojengiläisiä? 

Vierailija
6/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettajana maalla ja asun itse kaupungissa. Oppilaistani lähes kaikilla joilla ikä riittää on mopo tai skootteri. Pitävät kyllä mopoautoja täysin turhina kun maksavat melkein oikean pikkuauton hinnan ja sanoivat itsekin suoraan etteivät suostuisi sillä enää ajamaan kun ovat saaneet oikean ajokortin. Toki maalla mopolle on varmasti enemmän käyttöä kun välimatkat ovat pitkät ja julkinen liikenne olematonta. Kaupungissa omalla asuinalueellani ei hirveästi kulje nuoria mopoilla vaikka asun aika perhekeskeisellä alueella.

Vierailija
7/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte maalla, niin poika voi säästää omista rahoistaan mopoon. Kaupungissa mopoa ei tarvita kun julkiset kulkee ja pyörällä pääsee.

Ja itse miellän mopoauton keharimopoksi, kävin yläasteen silloin kun ensimmäiset tuli markkinoille ja ainoa jolla sellainen oli oli tasapaino-ongelmista kärsivä poika.

Vierailija
8/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte maalla, niin poika voi säästää omista rahoistaan mopoon. Kaupungissa mopoa ei tarvita kun julkiset kulkee ja pyörällä pääsee.

Ja itse miellän mopoauton keharimopoksi, kävin yläasteen silloin kun ensimmäiset tuli markkinoille ja ainoa jolla sellainen oli oli tasapaino-ongelmista kärsivä poika.

Kuulostaa köyhän valitukselta. Mopoautossa ei kastu ja saa kuljetettua tavaroita. Jos kaksipyöränen olisi oikeasti parempi, kulkisivat aikuiset moottoripyörillä eikä autoilla

Vierailija
9/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikilla ole mopoa. Taitaa olla hyvin paikkakuntakohtaistakin.

Meidän pikkukaupungissa mopo löytyy lähinnä amikseen aikovilta.

Vierailija
10/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä poikaa joilla kenelläkään ei ole ollut mopoa, skootteria yms. Asiasta ei juuri ole edes puhuttu, heitä vaan ei ole kiinnostanut. Ihan normi poikia muuten ovat :-).

Ajokortin ovat ajaneet ja auton ostaneet kun ikää on tullut tarpeeksi

Vierailija
11/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää mistä omista rahoista siihen mopoon (ja mopokorttiin) pitäisi säästää. Ei 15 v pääse minnekään töihin. Ei meidän mukula ainakaan saa rahaa muualta kuin meiltä vanhemmilta ja papalta ehkä parikymppiä synttäreillä tai jouluna.

Vierailija
12/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet siis, että poika pyöräilee kouluun, kun on saanut mopon?

Vierailija
13/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet siis, että poika pyöräilee kouluun, kun on saanut mopon?

Kuka kuvittelee?

Sehän juuri on yksi syy olla ostamatta mopoa. Olisi hyvä pyöräillä edes se koulumatka.

Vierailija
14/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ennen eikä  ole nytkään. Jos kaupungissa on toimiva joukkoliikenne on mopo täysi  turhake. Maaseudulla ehkä se vielä menisi kun siellä ei  julkisilla ole kuin 2 vuoroa päivässä.

Ennen oli  tapana että se joka mopoa halusi säästi/tienasi itse siihen rahat. Lasten perusoikeuksiin kun moinen härpäke ei kuulu.

Vierailija
15/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nörttipoika ei pääse kuitenkaan mopopoikien juttuun nukkumaan oli hänellä mopo tai ei, kyllä ne " pahat pojat" vaan ovat niitä ketkä vielä 02 yöllä saavat niillä mopoilla päristellä ihmisten kiusaksi...

Nörttipoika joutuu myös sivusta katselemaan kun pahat pojat kyydittävät tyttöjä

Vierailija
16/16 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nörttipoika joutuu myös sivusta katselemaan kun pahat pojat kyydittävät tyttöjä

Ei kuule mopolla tyttöjä saa. Mauto se pitää olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi