Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cheekin jäähyväiset, erään aikakauden loppu!

Vierailija
24.08.2018 |

Ihan kuin renessanssista siirryttäisiin barokkiaikaan.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vassareille kova paikka ku Suomen kolme kovinta on Jare, Jasper ja Sale.

eikö joori vassarit ole jeren suurin faniryhmä.

Vierailija
42/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa kansasta ei ole koskaan käynyt yhdessäkään tuon konsersissa, joten tuo ei ole aikakauden loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheekin perintö on se, että vei suomalaisen musiikin ihan väärille urille.

Vierailija
44/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on niin tosissaan ja toiset irvailee. 

Mut sitä olen tässä viime viikkona mietiskellyt, että en pidä yhdestäkään suomalaisten suosikista. Näin ei ole aina ollut (rakastan Somerjokea, Rautavaaraa, Leo Jokelaa, Laila Kinnusta, Tuomari Nurmiota, arvostan Olavi Virtaa, Ismo Alankoa, Kauko Röyhkää), mutta nyt on. 

En välitä yhtään Cheekistä, Elastisesta tai muusta tällaisesta kokoomuslaisesta nousukas-touhusta, jossa polleillaan jollain materialla ja paneskeluilla. Apulanta kuuluu samaan porukkaan ja on oikeastaan symboli sille, miten rock mädättyi jazzin kaltaiseksi salonki-ilmiöksi ja pseudo-älylliseksi (Toni Wirtanen ironisena älykkönä, eeeehhee). En välitä yhtään Katri Helenasta, Paula Koivuniemestä, Kaija K:sta tai Jari Sillanpäästä, iskelmä ei tällaisena uppoa yhtään, ei ironisena, ei totisena, ja tämä porukka käy rock- ja pop-festareilla esiintymässä ja suomalaiset tosiaan maksaa siitä, että voi heitä käydä katsomassa.  Sanni ja Jenni Vartiainen tuntuvat namutädeiltä, toinen jahtaa pikkutyttöjä ja toinen pikkupoikia. Ei ole heistäkään minun idoleiksi.

Kimi Räikkönen ja Teemu Selänne ovat nykysuomalaisen ehdottomia sankareita. Molemmat kammottavia tyyppejä, ja tässäkin näkyy sama nousukasmainen materiaalin palvonta, peppuu, massii, massii, peppuu. Ja elämäkerran räikkösestä tekee Hotakainen, joka nuorena oli oivaltava ja särmä kirjoittaja, mutta josta auto-onnettomuuden ja iän myötä on tullut aivan tavallinen, kuolemaa pelkäävä, keski-ikäinen mies, joka nai niin nuoren pllun kuin saa, alkaa palvoa materiaalia ja kirjoittaa yhtä latteasti kuin muutkin. Tervo tuntuu hänen rinnallaan nyt toooodella radikaalilta - kuka olisi aikoinaan uskonut, kun molempien kirjoittajaurien alkutaivalta seurasi? LOL vielä perään.

Ei iske, ei iske yhtään. Olen siis pudonnut kelkasta tyystin ja hyvä niin. Kyllä se rajapyykki taisi olla 1995. Sen jälkeinen Suomi ei enää ole minun Suomeni. Se minun oli ja meni niin kuin iän myötä taitaa aina käydä - mutta se mikä siinä on yllättävää, että tämä juopa on näin syvä. Minun lapsuudessani ja nuoruudessani raha ei vielä sentään määrännyt kaikkea, oli muitakin arvoja. Nyt raha on ainoa arvo, mitään muuta ei ole. Ja nämä arvot tarvitsevat tietysti ihan toisenlaiset idolit kuin mitä minun nuoruudessani ole. Rauli Somerjoki nykymaailmassa laulamassa Paratiisia, buaahhaaaa. Se rääyttäisiin riekaleiksi jo pelkästään somessa.

Vierailija
45/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jare tekee vielä 40 vuotta duunia Suomen musa skenessä. 2050-luvun Danny.

Dannyllä on yksi kultalevy koko uraltaan. Sekin tuli vasta viiskymppisenä. Cheekillä on useita kultia, platinoita ja tuplaplatinoita. Hän on 2050-luvulla paljon isompi kuin Danny nyt.

Vierailija
46/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meen huomenna ihan paikan päälle katsomaan, että ne valot vttu todellakin sammuu. Suomi on jo kärsinyt riittävästi.

Minä voin katsoa parvekkeeltani ja raportoida tänne. Parvekkeeltani näkyy melkein suoraan mäkimonttuun.

Otan osaa.

Juuri niin. Eihän tuossa pääse ääntäkään pakoon.

No ei tänne onneksi kuulunut ”musiikki”, paitsi parvekkeelle, mutta ilotulituksen äänet kuului.

Kiitos osanotoista.

Miten ei hakatorneihin kuulu mäkimontun äänet? Helsingissä kun oli weekend-festari Hietsussa, niin se kuului Kurviin asti.

Vierailija
47/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vassareille kova paikka ku Suomen kolme kovinta on Jare, Jasper ja Sale.

eikö joori vassarit ole jeren suurin faniryhmä.

Kuka on Joori Vassari?

Vierailija
48/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dannyllä on yksi kultalevy koko uraltaan. Sekin tuli vasta viiskymppisenä. Cheekillä on useita kultia, platinoita ja tuplaplatinoita. Hän on 2050-luvulla paljon isompi kuin Danny nyt.

Ainakin Armin kanssa tehty Tahdon olla sulle hellä -single myi aikanaan myös kultaa. Ylipäätään kulta- ym. levyjä jaettiin aika vähän 60- ja 70-luvuilla, ja silloin ne perustuivat sataprosenttisesti fyysisten levyjen ja kasettien myyntiin, toisin kuin tänään.

Vierailija
49/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Armin kanssa tehty Tahdon olla sulle hellä -single myi aikanaan myös kultaa. Ylipäätään kulta- ym. levyjä jaettiin aika vähän 60- ja 70-luvuilla, ja silloin ne perustuivat sataprosenttisesti fyysisten levyjen ja kasettien myyntiin, toisin kuin tänään.

joo tosiaan Armin kanssa on pari kultaa lisää, katoin ensin vaan sen omat julkasut. Kultalevyrajat on muuttuneet paljon eri aikoina, mut myyntimäärät kertoo sit oikeempaa dataa, ja niissä Dannyllä vaan yks levy mikä möi yli 30k. Näissäkin tietty se että 70-luvulla ihmiset oli köyhempiä, mikä vähensi myyntiä, ja nykyään taas striimaukset ja piraatit sotkenu koko vertailun.

Vierailija
50/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos Poski myy paljon ei tee siitä yhtään sen parempaa. Se on yhtä paljon musiikkia kuin eskimotikuista katedraalin rakentaminen on arkkitehtuuria.

Vierailija
51/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja elämäkerran räikkösestä tekee Hotakainen, joka nuorena oli oivaltava ja särmä kirjoittaja, mutta josta auto-onnettomuuden ja iän myötä on tullut aivan tavallinen, kuolemaa pelkäävä, keski-ikäinen mies, joka nai niin nuoren pllun kuin saa, alkaa palvoa materiaalia ja kirjoittaa yhtä latteasti kuin muutkin.

Miten niin nai niin nuoren p*llun kuin saa? Eiks Kari ole ollut vaimonsa kanssa vuosikymmeniä naimisissa?

Vierailija
52/57 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Cheekin musiikista ajatellaan joskus 50-100 vuoden päästä?

Vierailija
53/57 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa biisissään vaan mainosti omaa erinomaisuuttaan ja miten on kerännyt mainetta ja mammonaa. Jokapaikkaan on ollut pakko ujuttaa tämä loputon itsekehu tavalla tai toisella. Eikä nuo hänen laulelmat muutenkaan mitään mestariteoksia ole. Ei niitä tulla muistelemaan eikä soittamaan radiossa. Musiikki ei jää elämään. Fanitkin varmaan nolona aika nopeasti tajuavat missä joukkohysteriapaskassa sitä tulikaan oltua mikana. Aikansa tuote jota kukaan ei jää kaipaamaan.

Vierailija
54/57 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta niin Cheek tekee comebackin. Ja avautuu lehdille: "Taistelin halujani vastaan, en oikeasti tahtonut lopettaa, halusin lopettaa huipulla, en pohjalla koska pelkäsin epäonnistumista. Nyt olen aikuinen, olen löytänyt itseni." BLAABLAA.

Vierailija
55/57 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aika on meidän talvisota. Aika ennen ja jälkeen Cheekin.

Vierailija
56/57 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan chikulilla kultia. Platinablondeja ja tuplaplatinablondeja, että riittäis broidillekin. Musiikki floudasi kieltämättä syvältä sisimmästä persposkien uumenista.

Ei vaan. Näin yhden keikan tänä kesänä. Lavashow oli ihan hyvä, vaikka matsku ei sinänsä kosketa.

Vierailija
57/57 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kiinnosta. Oma veikkaus on että pysyy poissa vuoden, puolitoista. Sitten tekee comebackin.