Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin niin kovasti normaalin parisuhteen :(

Vierailija
24.08.2018 |

Ollaan oltu yhdessä pitkään, yli 15v. Koskaan ei olla paljoakaan keskusteltu mistään. Meillä ei ole mitään insideläppää, ei vitsailla keskenemmän eikä edes tehdä mitään kahdestaan. Koko suhteen aikana ei olla luontevasti halailtu tai kosketeltu toisiamme. En esim. voisi kuvitellakaan yhtäkkiä meneväni mieheni kainaloon tv:tä katsellessa. Seksiäkin on aina ollut hirvittävän vähän.

Ja nyt mä kaipaan sellaista normaalia suhdetta. :( Sellaista, kun jutellaan ja hassutellaan, kävellään alusvaatteisillaan toisen edessä ja vaikka itketään toiselle väsyttävää elämää. Koskaan ei ole tuollaista meillä ollut.
Me vain pyöritetään arkea ja ollaan ihan vieraita toisillemme.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun kannattaa tehdä se aloite ja jutella, halia ja muuta. Ja kehittää jotain yhteistä harrastusta, matkaa tms. Älä nyt hyvä nainen vain heitä toimivaa suhdetta ainakaan pois.

Vierailija
22/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten valitsin tuo tapauksen puolisoksi  ja olet katsonut häntä sen 15 vuotta jos kaipaat toisenlaista suhdetta?

Täysin käsittämätön avaus. Miksi  kitiset täällä  kun ITSE olet tehnyt virheen?

Eikö tämä ole juurikin sitä kitisemistä varten.

Ap.

Jos sä olet itse tehnyt valinnan, sulla ei ole kitinäoikeutta. 15 vuotta väärän tyypin kanssa, kyllä mua myötähävettää sun tyhmyytes. Ei se kitinä  mitään muuta, antaa susta vaan tyhmän kuvan.

Sua fiksumpi ois tajunnu virheensä  ja nostanut kytkintä.

Helposta arjesta, jännittävään, arvaamattomaan ja myös vaikeaan arkeen. Tätä monet naiset kaipaavat.

Arvuuttelua kumpi silmä on ensi viikolla musta?

Pidä AP tuo hieman haalea, mutta vakaa parisuhteesi. Älä lähde haihattelemaan, kuten nämä eräät opastavat. Ja pitävät itseään fiksuina...

En minä haluaisikaan hajottaa tätä perhettä, mutta on tämä välillä tosi ahdistavaa. Olisi ihanaa kun voisi vain mennä kainaloon.

Ap.

No oletko kokeillut milloin viimeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuitenkaan ole estettä esim alkoholismi tai väkivaltaisuus, etteikö tuosta voisi tulla jotain. Sano sille että nyt halitaan ja laitat vaan kädet sen ympärille. Usein pitkissä suhteissa on tasaista, mutta ei se tarkoita että olis epäonnistuttu.

Arjen rutiinien muutos ei tarvi olla mikään iso juttu.

Tasaisuushan on hyvää.

Vierailija
24/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten valitsin tuo tapauksen puolisoksi  ja olet katsonut häntä sen 15 vuotta jos kaipaat toisenlaista suhdetta?

Ap.

Jos sä olet itse tehnyt valinnan, sulla ei ole kitinäoikeutta. 15 vuotta väärän tyypin kanssa, kyllä mua myötähävettää sun tyhmyytes. Ei se kitinä  mitään muuta, antaa susta vaan tyhmän kuvan.

Helposta arjesta, jännittävään, arvaamattomaan ja myös vaikeaan arkeen. Tätä monet naiset kaipaavat.

Pidä AP tuo hieman haalea, mutta vakaa parisuhteesi. Älä lähde haihattelemaan, kuten nämä eräät opastavat. Ja pitävät itseään fiksuina...

En minä haluaisikaan hajottaa tätä perhettä, mutta on tämä välillä tosi ahdistavaa. Olisi ihanaa kun voisi vain mennä kainaloon.

Ap.

No oletko kokeillut milloin viimeksi?

En tiedä. Se tuntuu aivan absurdilta.

Ap.

Vierailija
25/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ei mun arki ainakaan ole jännittävää, mutta siinä rakkautta, koskettelua, syvällisiä keskusteluja ja se on ihanaa :)

Ei ole väärin haluta muuta, jos oma suhde ei oikeasti vain toimi.

Vierailija
26/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Juu heti jos kumppanin kanssa on puheyhteys, hellyyttä ja hassuttelua niin se tarkoittaa että seuraavaksi on silmä mustana. Aplla on ihan tavallisia toiveita jotka kuuluvat suurimpaan osaan normaaleista parisuhteista.

Vierailija
27/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

On :)

Vierailija
28/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tyytyä huonoon suhteesen jos ei HALUA.

Vierailija
29/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Juu heti jos kumppanin kanssa on puheyhteys, hellyyttä ja hassuttelua niin se tarkoittaa että seuraavaksi on silmä mustana. Aplla on ihan tavallisia toiveita jotka kuuluvat suurimpaan osaan normaaleista parisuhteista.

Mutta onhan nyt viisainta ensisijaisesti kehittää tuota olemassaolevaa parisuhdetta kun kaikki perusasiat on hyvin.

Ap:lla on vaikka kuinka paljon voitettavaa ja voi tehdä vaikka mitä tuossa parisuhteessa, pitää vain olla aloitteellinen. Mene nyt ap vaikka eka halailemaan sitä miestäsi.

Vierailija
30/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

No hei, ap osaa minusta ihan fiksusti analysoida suhdettaan ja mitä siitä puuttuu.

Kannattaa ottaa nyt se ukko keskustelukaveriksi ja aloittaa kysymällä, onko hänestä kaikki ok ja mitä voisitte suhteen eteen tehdä. Ei nyt kaikkea kannata miehen syyksi laittaa ha ajatella, että vaihtamalla paranee. Parisuhteen on molemmat muokanneet.

Vierailija
31/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde alkoi ihan sillä peruskaavalla. Nuorina tavattiin baarissa ja siitä se seurustelu sitten lähti.

Yhdessä ollaan varmaan vain tottumuksesta ja lasten vuoksi. Helppoa arkea näin.

Ap.

Mutta siis, kun kirjoitat, että ette KOSKAAN ole juuri keskustelleet, halailleet jne. Niin miten edes nuorena ryhdyit tuohon suhteeseen?

Lähde nyt äkkiä pois äläkä tuhla ihan koko elämääsi. Maailma on avoin :)

Sehän on ihan normaalia nuoren toimintaa. Tavataan baarissa/bileissä kiva poika, sitten se tavataan jossain vastaavassa paikassa uudelleen ja taas ja kohta huomataan, että seurustellaan. Ei silloin paljoa henkeviä välttämättä jutella.

Te naiset itse teette tämän valinnan. Otatte sen kännipeelon kiltin miehen sijaan joka tykkäisi keskustella, koskettaa ja suudella. Itse aiheutettua tuskaa.

Mä luulen, ettei meillä ole kyse siitä, ettei jompi kumpi haluaisi. Luulen, ettei meillä vain kemiat kohtaa. Jotenkin ei vain osata toteuttaa niitä asioita toistemme kanssa. Siltä minusta on aina tuntunut.

Ap.

Tuo voi olla se syy. Vaikka kannattaakin yrittää eri keinoja tilanteen kohentamiseksi, niin saattaa olla, ettei se 15 vuoden jälkeen juuri muuksi muutu. Ja poiskaan et uskalla lähteä, koska uuden ja hyvän suhteen löytyminen tulevaisuudessa ei ole ollenkaan helppoa, kuten olemme niin usein saaneet lukea.

Vierailija
32/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista meilläkin oli ensimmäiset 10 vuotta. Sitten totesin, että nyt joko puhutaan tai erotaan. Mukulat hoitoon ja vietettiin aikuisten vkl, jolloin puhuttiin, syötiin, pantiin ja taas puhuttiin. Sen jälkeen on puhuttu, pussattu ja ilakoitu toiset 10 vuotta. Ei se helppoa aluksi ollut, jotenkin kumpikin häpesi itseään ja mielipiteitään mutta nykyään nauretaan remakasti itsellemme ja myös yhteistä huumoria on kertynyt rutkasti. Seksin saralta häpeä on myös poistunut. Ennen olimme jotenkin estyneitä.

Vierailija
33/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde alkoi ihan sillä peruskaavalla. Nuorina tavattiin baarissa ja siitä se seurustelu sitten lähti.

Yhdessä ollaan varmaan vain tottumuksesta ja lasten vuoksi. Helppoa arkea näin.

Ap.

Mutta siis, kun kirjoitat, että ette KOSKAAN ole juuri keskustelleet, halailleet jne. Niin miten edes nuorena ryhdyit tuohon suhteeseen?

Lähde nyt äkkiä pois äläkä tuhla ihan koko elämääsi. Maailma on avoin :)

Sehän on ihan normaalia nuoren toimintaa. Tavataan baarissa/bileissä kiva poika, sitten se tavataan jossain vastaavassa paikassa uudelleen ja taas ja kohta huomataan, että seurustellaan. Ei silloin paljoa henkeviä välttämättä jutella.

En tajua tuollaista ollenkaan. Mulle on aina ollut kaikkein tärkeintä että ollaan samalla aaltopituudella, ja että just jutellaan niitä henkeviä. Mihin sitä edes toisessa ihastuu, jos ei jutella mitään? Me ei ensimmäisiin kuukausiin varmaan edes nukuttu, kun juteltiin kaiket yöt. Ja edelleen 16 vuoden jälkeen juttu luistaa, ja saadaan keskusteluja aikaan joka päivä milloin mistäkin. 

Vierailija
34/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Miehellä on oikeus olla jonkun sellaisen kanssa, ketä ei hauku sitä selän takana ja valita palstoilla, ettei se tee häntä onnelliseksi. Et ole kovin lojaali puoliso.

Sitäpaitsi sinä olet 50% suhteesta. Puolet on sun vika. Jos meinaat onnistua seuraavassa suhteessa, niin mieti mitkä olivat omat virheesi.

Vierailija
35/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista meilläkin oli ensimmäiset 10 vuotta. Sitten totesin, että nyt joko puhutaan tai erotaan. Mukulat hoitoon ja vietettiin aikuisten vkl, jolloin puhuttiin, syötiin, pantiin ja taas puhuttiin. Sen jälkeen on puhuttu, pussattu ja ilakoitu toiset 10 vuotta. Ei se helppoa aluksi ollut, jotenkin kumpikin häpesi itseään ja mielipiteitään mutta nykyään nauretaan remakasti itsellemme ja myös yhteistä huumoria on kertynyt rutkasti. Seksin saralta häpeä on myös poistunut. Ennen olimme jotenkin estyneitä.

Tämä on tosi hyvä viesti.

Vierailija
36/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosi hölmöä neuvoa eroamaan ennen kuin on edes yrittänyt kehittää tuota suhdetta.

Vierailija
37/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se arki sujuu hyvin niin on sekin tosi arvokasta. Kannattaisi varmaan yrittää kehittää tuota suhdetta haluamaasi suuntaan. On teillä nyt varmaan aika paljon yhteistä jos arki pyörii, olette yhdessä ja on lapset.

Halla-aho -äänellä tämä kiitos.

Vierailija
38/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on kuitenkin jokin asia, jonka takia välitätte toisistanne erityisen paljon, jos olette alkujaan toisiinne ihastuneet ja yhä yhdessä. Onko välillänne rakkautta? Tykkäättekö toisistanne?

Jos tietyssä ihmissuhteessa ikään kuin vakiintuu pieni etäisyyden pitäminen tavaksi, voi tuntua tosi pelottavalta ottaa omat toiveet esim. hellyydestä ja juttelusta puheeksi. Kun tietyllä tavalla on eletty tarpeeksi kauan, kynnys etsiä aktiivisesti muutosta on kasvanut jo aika korkeaksi. Se on ymmärrettävää.

Ihmiset kuitenkin voivat muuttua, jos sitä todella haluavat ja rohkaistuvat toteuttamaan toiveensa. En usko, että ap:lla on yhtään mitään menetettävää, jos hän vain päättää pelosta ja oudosta fiiliksestä huolimatta rohkaistua ja kertoa miehelleen, että haluaisi esimerkiksi halailla ja menisi sohvalla kainaloon. Keskustelun aloittaminen vaatii uskallusta, mutta jostain sitä on vain löydettävä, jos oikeasti haluaa muutosta. Tosi surulliselta kuulostaa, että oman puolison koskettaminen hellästi tuntuu absurdilta ja mahdottomalta. Niin ei tarvitse eikä kai pidäkään olla!

Minun ja mieheni suhteessa hellyys on todella merkittävä tekijä. Päivän mittaan tulee kosketettua, silitettyä ja halattua usein. Pieniä eleitä. Myös suukoteltua. Molempien. Seksiä on yleensä joka viikko 1 - 3 kertaa, mutta muun hellyyden määrä ei vaihtele sen mukaan, onko seksiä vai ei. Pitkän päivän iltana on mukava mennä sängyssä hetkeksi toisen kainaloon, ennen kuin rauhoitutaan kumpikin omalle puolelleen unille.

Mitään maailmoja syleileviä ja älykkään henkeviä keskusteluja meillä ei kovin usein ole. Arjen sattumukset jaetaan, ja harmituksiin ja pulmiin pyydetään toisen mielipidettä ja apua. Joskus sitten tietysti puhutaan ajankohtaisista kysymyksistä tai muusta kiinnostavasta, mutta ei se keskustelun perusmassa meillä mitään lennokkaiden mielten ilotulitusta ole. Silti pääosin on tunne, että ymmärrämme toisiamme ja hyväksymme toisemme. Harjoittelun paikkojakin tietty on.

Ja olemme ihan tavispari. Elämme tavallista arkielämää. Molemminpuolinen ja vastavuoroinen hellyys ei todellakaan tarkoita sitä, että jotkin muut tunteet olisivat äärimmäisiä. Riitelemme harvoin. Joskus tulee toiselle napistua ja marmatettua. Väkivaltaa ei ole koskaan.

Vierailija
39/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vikaa tässä tapauksessa on molemmissa?

Ja kaikilla ei ole edes sitä tavallisen tasaista parisuhdetta, lapsista puhumattakaan.

Vierailija
40/42 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, johon olette jumiutuneet. Jos kuitenkin haluaisit parantaa juuri tätä olemassaolevaa parisuhdetta, ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin tarttua härkää sarvista ja avata keskustelu. Voihan asian ilmaista niinkin, että kysyt mieheltä: ”Olisiko sun mielestä kivaa, jos me alettaisiin vähän enemmän halailla?” Silloin ehdotus ei kuulostaisi vaatimuksesta, ja aika todennäköistä kuitenkin olisi, ettei miehellä olisi mitään haleja vastaan.

Jos vaikka halaamisesta lähtisi liikkeelle, voisi se poikia sitten myöhemmin suhteeseen muutakin hyvää. Yksi kiva tapa tuoda pientä läheisyyttä suhteeseen on myös silloin tällöin laittaa jokin kiva viesti. Voi laittaa vain hymiönkin tms. Pienestä se lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä