Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Belgialainen kirjailija vaatii Suomea toteuttamaan perustulon

Vierailija
24.08.2018 |

Belgian kirjailijaa ken pelkäisi, pelkäisi, pelkäisi. Belgian kirjalijaa ken pelkäisi, trallallallaa.
Belgian kirjailijaa ken pelkäisi, pelkäisi, pelkäisi. Belgian kirjalijaa ken pelkäisi, en minä ainakaan.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005802289.html

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kiinnostava juttu.

Vierailija
2/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin alapeukun. Mätäkuun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulon suurin este tuntuu olevan, että suurimmalle osalle ihmisistä sen idea tuntuu olevan liian vaikea käsittää, vaikka kuinka rautalangasta väännettäisiin.

Vierailija
4/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulon suurin este tuntuu olevan, että suurimmalle osalle ihmisistä sen idea tuntuu olevan liian vaikea käsittää, vaikka kuinka rautalangasta väännettäisiin.

Kerro sitten mistä se raha tulee, taikaseinästäkö? Entä mitä järkeä minun on tehdä mitään töitä jos saan saman rahan tekemättä töitä päivääkään?

Vierailija
5/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ihmisistä luulee että aika menisi ryypätessä. Olen työtön ja aika menee kotitöitä tehden, maalaten, piirtäen, lenkkeilen ja uutisia seuraillen. Alkoholia juon muutaman kerran vuodessa jos sitäkään.

Vierailija
6/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me nyt voida niin tehdä, koska ei haluta ihmisviertaa Belgiaa enemmän Suomeen.

Vierailija
7/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sitten mistä se raha tulee, taikaseinästäkö? Entä mitä järkeä minun on tehdä mitään töitä jos saan saman rahan tekemättä töitä päivääkään?

Tulo- ja verorajat pitää asettaa niin että on entistä kannattavampaa tehdä pienipalkkaistakin duunia. Ainoastaan nyt tuilla elävien elämää voidaan kiristää, kun sisällytetään asumistuet siihen perustuloon. Eli silloin ei voisi elää Helsingin keskustassa pelkällä perustulolla tekemättä lainkaan töitä, tai ainakin pitäisi sitten tinkiä ihan kaikesta muusta.

Raha tulee nykyisistä tuista, byrokratian lopettamisesta - ja vaikka pakkoruotsin lopettamisesta ja eu:n avustuksista (kaipa he tällaistä kokeilua haluavat rahoittaa ihan pelkästä uteliaisuudestakin).

Vierailija
8/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin jo tuohon viestiini kirjoittaa, että kohta joku superfiksu tulee kertomaan tänne nokkelia taikaseinäjuttujaan. Antaa olla. Jos osaat vielä kävellä kirjastoon, mene huomenna koulun jälkeen sinne ja pyydä kirjastotädiltä tai -sedältä perustuloa käsittelevää kirjallisuutta.

Tieto on helpommin omaksuttavissa kirjoista kuin näytöltä. Yritä. Voit vaikka onnistua. Täti ei jaksa nyt selittää, kun teille taikaseinäjonneille on pitkin nettiä yritetty moneen kertaan kertoa, millaisia perustulomalleja on kehitelty ja kuinka ne toimisivat.

Vierailija
9/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hollantilainen?

Vierailija
10/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli palkkasi on saman verran kuin perustulossa? 

Vierailija
11/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla palkka on vähän vajaa 1200 euroa ja siitä vielä lähtee verot. Eli joo. Toki jos meinaat että perustulo on tasan 300 euroa eikä ole muita tukia niin sitten se kelpaa minulle.

Vierailija
12/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei tule perustuloa. Orpo ja Rinne haluavat holhota, nöyryyttää ja osallistaa. Ja noitahan ihmiset äänestävät, yksinkertaisuuttaan.

Vierailija
13/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla palkka on vähän vajaa 1200 euroa ja siitä vielä lähtee verot. Eli joo. Toki jos meinaat että perustulo on tasan 300 euroa eikä ole muita tukia niin sitten se kelpaa minulle.

Saatko mitään muuta, esim. asumistukea? Paljonko sinulla jää nyt kaikkiaan käteen?

Vierailija
14/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomustrolli pelleilee.

Vierailija
15/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko mitään muuta, esim. asumistukea? Paljonko sinulla jää nyt kaikkiaan käteen?

Tietenkin tuolla tulolla saa asumistukea. Jos elää yksin, saa myös jotakin muuta. Työttömyyskorvausta? Toimeentulotukea?

Vierailija
16/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan työhön, kuukausipalkka 3000-4000 €/kk. Miksi näitä töitä ei ole tarjolla?

Korkeakoulutettuna en myy arkipäiviäni tarjoushinnalla. Siksi perustulo.

Vierailija
17/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan työhön, kuukausipalkka 3000-4000 €/kk. Miksi näitä töitä ei ole tarjolla?

Korkeakoulutettuna en myy arkipäiviäni tarjoushinnalla. Siksi perustulo.

Hei Kokoomus, ei kukaan ole niin tyhmä, että luulisi perustulon tuohon auttavan. Eikö teillä oikeasti ole alkeellisiakaan argumentointitaitoja? Tutustukaa asiaan, keskustelkaa sitten. Ette tee itsestänne niin pellejä.

Vierailija
18/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että Kokoomus vastustaa perustuloa.

Vierailija
19/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo kehiin ja minimipalkat alas - tässä Nalle Wahlroosin resepti Suomen pelastamiseksi

https://www.talouselama.fi/uutiset/perustulo-kehiin-ja-minimipalkat-ala…

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/447316-wahlroos-ylella-kaikil…

https://yle.fi/uutiset/3-9165220

Vierailija
20/21 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo kehiin ja minimipalkat alas - tässä Nalle Wahlroosin resepti Suomen pelastamiseksi

https://www.talouselama.fi/uutiset/perustulo-kehiin-ja-minimipalkat-ala…

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/447316-wahlroos-ylella-kaikil…

https://yle.fi/uutiset/3-9165220

Nalle ei ole ihan niin tyhmä kuin keskiverto-orpo-kokkari. Kyllähän fiksuimmat jopa Kokoomuksessa tajuavat, että perustulo hyödyttäisi myös työnantajia.