Joko ampiaiset on hävinneet tältä kesältä?
Kommentit (26)
Ovat nyt ahmimassa omenoita, ei ole muuta tekemistä enää. Kohta pääsevät siirtymään päärynöihin :(
Meillä Kaakkois-Suomessa ainakin pyörii paljon ampiaisia pudonneiden ja kolhiintuneiden omenoiden kimpussa.
Ei todellakaan ainakaan Helsingissä. Hyökkii päälle. Toivottavasti pian häviää!
Ei ole ainakaan Kouvolassa. Pörräävät jatkuvasti ihmisten kimpussa mutta vaikuttavat selvästi aiempaa väsyneemmiltä.
Ei ole, äsken oli kotona yks. Tuli avonaisesta ikkunasta sisälle. Oli aika iso kokoinenkin vielä.
Olisivatpa hävinneet! Mutta ei sinne päinkään, vaan tunkevat tänne meille sisälle. Työhuoneessa pörrää joka aamu 5-8 ampiaista. Tämä on painajaismaista!
Ei tosiaan ole hävinnyt. Aika paljon on ollut kimpussa pihatöitä tehdessä, ja eilen kauppaan kävellessä. Ihan oli tarkoitus kaikilla pistää, vaikkei häiritty millään tavalla.
Määrä on vähentynyt selvästi nyt kun yöt alkavat kylmetä. Luonto korjaa osansa kohmeloisista eksyjistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne häviää😫
Jokunen vuosi sitten näin viimeiset ampiaiset ampiaispesän ympärillä suurin piirtein lokakuun puolivälissä. Että vielä on hetki odottelemista...
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Hemmetin aggressiivisia.
Ja tämä siis nyt ihan siitä syystä, että meitä molempia mieheni kanssa pisti ampiainen vaikka vain olimme paikallaan :/
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sekavilta vaikuttavat liikenteessä ollessaan.
Ei ole. Yks pöllöili mun tuulilasinpyyhkijöissä tänään, ja yhtä yritti koira napata, vaikka kielsin.
Joo ei auta vaikka on paikallaan. Monta tänäänkin kimppuun käyny. Ei mitään asiaa esim parvekkeelle (hki)
Vierailija kirjoitti:
Määrä on vähentynyt selvästi nyt kun yöt alkavat kylmetä. Luonto korjaa osansa kohmeloisista eksyjistä.
Ampiaiset eivät ole tyhmiä. Asuvat meillä talon vintissä. Ei kylmä korjaa vielä pitkään aikaan. Ja en uskalla mennä hävittämään pesää, olen allerginen ampiaisten pistoille. Löysin tänä kesänä 2 ampiaisten vanhaa pesää talosta.
Ainakin täällä on viljakuivurin katossa päänkokoinen pesä jonka suulla hyöritään aktiivisesti.
Olen sanonut niille että saavat olla rauhassa jos eivät häiritse töitä, mutta jos yksikin tulee pistämään niin raid-pullo on valmiina.