Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys, mutta miten bussissa on tarkoitus matkustaa pienen vauvan kanssa?

Vierailija
24.08.2018 |

Joo tiedän, kysyn typeriä, mutta pienen vauvan äitinä tuntuu helpommalta ottaa etukäteen asioista selvää kuin että menisi vain kokeilemaan. HSL:n bussit kyseessä siis. Kummin päin ovesta on tarkoitus mennä, entä lähteä? Onko vaunut tarkoitus kiinnittää johonkin siellä bussissa? Mahtuuko niihin oikeasti kahdet vaunut vierekkäin? Omat vaunut on suht. leveät ja isorenkaiset, pelkään että ei sitten mahdukkaan toisien vaunujen viereen ja ollaan jo bussissa kun huomataan tämä. Entä jos vauva alkaa itkeä? Saako sen nostaa syliin, onko se turvallista tai edes mahdollista eli mistä pitää kiinni samalla?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt joku :) . Vauva 1 kk ja huomenna olisi aamulla pakko käyttää bussia. AP

Vierailija
2/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina mahdu jos on jo vaunuja kyydissä, sitten odotetaan seuraavaa, eihän siinä muuta voi. Helpoiten menee kun vetää kahvapää edellä kyytiin. Voi kiinnittää mutta yleensä kukaan ei kiinnitä, jarrut päälle ja pitää itse kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina mahdu jos on jo vaunuja kyydissä, sitten odotetaan seuraavaa, eihän siinä muuta voi. Helpoiten menee kun vetää kahvapää edellä kyytiin. Voi kiinnittää mutta yleensä kukaan ei kiinnitä, jarrut päälle ja pitää itse kiinni.

Tähän tarkennus, että busseissa on yleensä 2-3 vaunupaikkaa.

Vierailija
4/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli menen siis selin bussiin sisälle, enkä käännä vaunuja bussissa mitenkään? Mihin ne kiinnitetään?

AP

Vierailija
5/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli menen siis selin bussiin sisälle, enkä käännä vaunuja bussissa mitenkään? Mihin ne kiinnitetään?

AP

Tangossa on lenkkejä, ja pidät tietty itsekin kiinni

Vierailija
6/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos olen ainoa vaunujen kanssa, niin pitääkö minun jotenkin laittaa ne vaunut johonkin reunaan tms, jotta 1-2 muutakin mahtuu? Entä se käännettävä penkki, onko minun tarkoitus istua siinä vai seistä pitäen vaunuista kiinni? AP

Vierailija
7/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työnnän vaunut bussiin ja peruutan pois. En kiinnitä mihkään, jarru vaunuista vaan päälle.

Vierailija
8/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä asiasta voisi olla joku opetusvideo youtubessa :D 

En ole ennen asunut pk-seudulla, nyt vasta muutettiin tänne enkä ole nähnyt miten muut tekee. AP

Vierailija
9/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos olen ainoa vaunujen kanssa, niin pitääkö minun jotenkin laittaa ne vaunut johonkin reunaan tms, jotta 1-2 muutakin mahtuu? Entä se käännettävä penkki, onko minun tarkoitus istua siinä vai seistä pitäen vaunuista kiinni? AP

Laita niin että muutkin mahtuu. Seiso.

Vierailija
10/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Parkkeeraat vaunut poikittain, ihan niinkun autonkin parkkiruutuun. Ja sit seisot matkan ajan siinä käännettävällä penkillä.

Vierailija
11/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutan bussiin laitan lenkkiin kiinni, jarru päälle, pidän kiinni vaunuista.

Vierailija
12/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Parkkeeraat vaunut poikittain, ihan niinkun autonkin parkkiruutuun. Ja sit seisot matkan ajan siinä käännettävällä penkillä.[/quote]

Oon 175 cm pitkä, se on varmaan hölmön näköistä. AP

Vierailija
13/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaan selin mene, vaan ihan vaunut edellä. ja peruutan sit ulos. kuski laskee bussin lattiaa, helpottaa. tämän vuoksi painat pois jäädessä sitä nappulaa, jossa lastenvaunun kuva.

vauva hyvin kiinni vaunuun eikä missään nimessä ulos sieltä vaikka itkisi. itse pidät kii bussin kaiteesta ja mieluiten istut siihen lähelle. vaunut voi keikahtaa myös sivusuuntaan, tarkkaile ja pidä toisella kädellä niitä pystyssä. varo etteivät ruuhkabussin kanssamatkustajat roiku vaunujen aisassa luullen sitä bussin tangoksi.

vaunuilla tunkemisen sijaan ihmisille voi ystävällisesti sanoa että antavat tilaa.

Vierailija
14/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa siis työntää vaunut bussiin, osa peruuttaa ne. Kumpi parempi? AP

Vierailija
15/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en mä ainakaan selin mene, vaan ihan vaunut edellä. ja peruutan sit ulos. kuski laskee bussin lattiaa, helpottaa. tämän vuoksi painat pois jäädessä sitä nappulaa, jossa lastenvaunun kuva.

vauva hyvin kiinni vaunuun eikä missään nimessä ulos sieltä vaikka itkisi. itse pidät kii bussin kaiteesta ja mieluiten istut siihen lähelle. vaunut voi keikahtaa myös sivusuuntaan, tarkkaile ja pidä toisella kädellä niitä pystyssä. varo etteivät ruuhkabussin kanssamatkustajat roiku vaunujen aisassa luullen sitä bussin tangoksi.

vaunuilla tunkemisen sijaan ihmisille voi ystävällisesti sanoa että antavat tilaa.

Edelleen typerä kysymys, mutta miten pieni vauva muka kiinnitetään vaunuun? Siellä vaunukopassa se vapaana makoilee, se koppapeitekin on vain magneettikiinnityksellä kiinni. AP

Vierailija
16/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnät bussiin ja peruutat pois. Menmet niin reunaan kun voit. Jarru päälle ja seisot itse vieressä ja pidät vaunut pystyssä. Nykyään on todella leveitä vaunuja. Keskipaikalla voi olla rollattoreita ja matkatavaroita. Matkatavaraihmiset yleensä siirtyy, mutta ei välttämättä. Rollaattori ja vetolaukku mummot ei pääse siirtymään. Eli varaa aikaa, äläkä lähde viimeisellä mahdollisella bussilla.

Vierailija
17/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos menee vaunut edellä, niin sitä aisaahan se voi saada sinne bussiin mitenkään kiinni, vaan se aisa on käytävään päin sitten? AP

Vierailija
18/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani ei rauhoitu, jos se alkaa itkemään vaunuissa ellei sitä ota syliin. Itku yltyy hysteeriseksi aika nopeasti. Vauva ei myöskään siis yleensä nuku niissä vaunuissa. Mitä teen jos siellä bussissa itku alkaa? Muut matkustajat raivostuvat minulle jos vain annan sen olla vaunuissa ja huutaa. AP

Vierailija
19/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeissa busseissa ja korkeissa ratikoissa päti sääntö: aina aisa edellä eli mennen tullen, nämä matalattiat asia erikseen. Itse olen seisonut pitäen vaunuista kiinni. Ei sitä vauvaa mitenkään kiinni saa, siksi pitää itse pitää kiinni niistä vaunuista, jos tulee vaikka äkkijarrutus tms. Itse en ottanut vauvaa vaunuista vaikka itkikin(olisi kyllä pitänyt), nykyään kyllä ottaisin syliin, jos siihen rauhoittuu ja istumapaikka läheltä löytyy. Yleensä vauvat rauhoittuvat, kun bussi lähtee liikkeelle. Hyvin se menee <3

Vierailija
20/31 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis jos menee vaunut edellä, niin sitä aisaahan se voi saada sinne bussiin mitenkään kiinni, vaan se aisa on käytävään päin sitten? AP

Pidät itse siitä aisasta kiinni.