Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havaintoja tavallisesta elämästä ja uusista normeista

Vierailija
24.08.2018 |

En voi olla ainoa, joka on huomannut tämän hetkisen meiningin ympäri maailmaa.
Ihmisistä on tullut hyvin itsekeskeisiä, materian ja rahan sokaisemia juhtia. Täysin narsistisia ihmispalvojia ja kullankaivajia.
Viihteelle on annettu aivan liikaa huomiota ja arvoa ihmiselämässä. Harvaa näyttäisi edes kiinnostavan luonnolliset ja elintärkeät asiat (kuten lähimmäiset, rakkaus, ympäristö, ihmisoikeudet, vapaus). Kim Kardashian, snapchat ja fitness peppu on paljon tärkeämpää. Quitting is not an option!!!! Huoh.

Kun esimerkiksi avaa television näkee liudan erilaista tosi-tv ''viihdettä''. Sama teema toistuu kaikissa ohjelmissa: Raha, itsensä uudistaminen tai kehittäminen, paremmuuteen pyrkiminen, julkisuuden ihannoiminen, ulkonäkö, brändit ja mainokset.
Avatessaan somen näkee naisia ja miehiä, vähäpukeisina myymässä itseään huomion, seuraajien ja rahan toivossa. Ihmisiä, jotka paasaavat itsestään ja omista elämän projekteistaan, taloistaan, ruuminsa kunnosta, kauneusleikkauksistaan, lapsistaan ja ihan kaikista asioista maan ja taivaan väliltä 24/7. Loppua ei näy.

On tutkitusti todistettu, että ihmiset tyhmenevät kovaa vauhtia. Se 1% hyötyy tästä kaikesta ja lujaa, mutta harva tuntuu kyseenalaistavan tätä systeemiä. Tätä teknologian ja ''vapauden'' aikaa. Asuntolainoja, pomoja, jatkuva ostaminen, totteleminen, trendien seuraaminen. Ruoka, jota meille mainostetaan...Kenen karjaa me oikein ollaan?

Jos et vakuuttunut, niin avaa radio, ja kuuntele mitä sieltä soitetaan ja puhutaan. Avaa tv, ja katso mitä sieltä näytetään. Mene bussiin tai jonnekin julkiseen paikkaan, ja katso miten moni räplää älyluuriaan. Katso uutiset ja seuraa mitä siellä informoidaan.
Kaikki on vaan yhtä isoa teatteria matkalla kohti tuhoa. Kaikki verot, Trumpit, työelämä yms. pelkkää harhaa ja silmänlumetta isommalta asialta. Veetuttaa, koska tiedän, että näille asioille ei voi mitään. Kyllästyttää ja turhauttaa. Ahneudelle, toisten kyykyttämiselle ja omien etujen ajamiselle ei näy loppua. Ihmiset ei ole valmiita heräämään, ja vaikka olisivatkin, niin muutoksen ei annettaisi tapahtua. Mutta ehkä sen pitääkin mennä juuri niin.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koko viime vuosisadan historiakin voidaan nähdä materialismin kasvun aikana. Aikaisemminkin tietysti rikkaat ja mahtavat ovat voineet käyttää kuluttamista itseilmaisun välineenä, nyt se on demokraattisemmin useamman ulottuvissa, kun kaikki rahat eivät mene ruokaan ja voimavarat hengissä pysymiseen. Sellaisia kauheuksia on elämäämme tullut kuin esimerkiksi vapaa-aika.

Ennen vielä jatkuva talouskasvu oli selviö, nyt kasvava ymmärrys ympäristövaikutuksista, downshiftaaminen, minimalismi ja erilainen ekohippeily ovat elämäntapoja ja moni löytää kaltaisiaan juuri somesta.

Kirjoista lähtien moraalista paniikkia ja huolta nuorison veltostumisesta on ollut jo vuosisatoja. Ei minuakaan some kiinnosta, mutta eipä toisaalta kukaan pakotakaan käyttämään. Nykyaikana elämäntapansa ja -kulkunsa saa valita paljon vapaammin kuin ennen.

Vierailija
22/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkään yrittänyt päästä eroon noista somejutuista, mutta se tuntuu ihan hemmetin vaikealta! :( Tuntuu, että jää paitsi kaikesta ja tosi moni pitää outona, jos ei ole missään. Oon kyllä haaveillut lankapuhelimesta ja tavallisesta simppelistä vanhan ajan luurista, joka sit kulkis mukana.

Muistan miten lapsena leikin paljon ulkona ja lähin randomilla hakemaan kavereita ovelta asti ulos. Oli jännää seikkailua omissa ajatuksissa ympäristöä tarkkaillen. Iltaisin tykkäsin lukea kirjoja yövalon ääressä sängyllä ja nukahtaa kivaan tarinaan ja levolliseen fiilikseen. Nykyään räplään luuria ennen nukkumista. Koulunkin jälkeen saatan jäädä vaan sängylle makoilemaan ja tunteja tuijottaa tota kapistusta. ;( Oon todella pettynyt itseeni. Oon heikko. Mut tässä sen näkee mitä nuo aiheuttaa. Tämäkin on noloa myöntää, mutta en hirveän mielelläni lue enää kirjojakaan, kun en saa niistä samanlaista viihdettä irti... Niin ja oon vuonna -95 syntynyt.

Tykkään edelleen eniten lukea iltaisin kirjaa ennen nukkumaanmenoa, tosin e-kirjoja. En enää kuuntele korvalappustereoilla c-kasettejakaan, mutta se ei estä nauttimasta musiikista. Minusta on ihanaa, kun muutama pieni laite on korvannut ison määrän erilaisia, yhtä tehtävää hoitavaa esinettä. Ajankäyttöni ei ole silti paljonkaan muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri uudesta tutkimuksesta jonka mukaan ihmisten ajattelussa on kaksi vaihtoehtoa: looginen ajattelu (jokin asia johtaa jonnekin) ja sellainen ajattelumalli, jossa vain lopputulos merkitsee.

Jälkimmäinen on nykyään vallalla. Jos jäätelöä myydään kesällä, jäätelö aiheuttaa kesän. Jos osakkeet nousee, syy on Trumpin.

Sillä mikä on johtanut tilanteeseen ei ole enää merkitystä.

Vierailija
24/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on kyllä vähän sekava aloitus. Ymmärrän kyllä valituksen kertakäyttökulttuurista, ja jossain määrin myös valituksen tuosta ihmisten vähäpukeisuudesta ja seksi- ja ulkonäkökeskeisyydestä (vaikka olenkin siitä täysin eri mieltä), mutta miten asiaan liittyy se että joku puhuu somesta lapsistaan ja itselleen tärkeistä projekteista? Mistä te aloittajan kaltaiset luulette, että ihan tavalliset kansalaiset ovat aiempina vuosikymmeninä ja -satoina olleet kiinnostuneita? Eiköhän se oma perhe, päivittäinen toimeentulo ja omat yksilölliset harrastukset ja intohimot ole olleet ne ykkösasiat suurimmalla osalla kautta historian. Tai no, suurimman osan ihmiskunnan historiasta luultavasti lähinnä vaan se perhe ja toimeentulo, koska muulle ei ole ollut edes aikaa.

Vierailija
25/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa lukea, että osa huomanneet muutoksia omassa käytöksessään älypuhelinten tultua markkinoille ja kyseenalaistaa sitä! Mä olin myös ennen älyluurin uhri, mutta pääsin siitä viimeinkin vapaaksi. Helppoa se ei ollut, sitä ei edes tajua miten koukussa voi olla johonkin laitteeseen, josta ei edes ole niin isoa hyötyä. :D 

Ensiksi kannattaa tuhota kaikki sovellukset, mutta säästää vaikkapa tilit, niin voi läppärillä tarvittaessa käydä, jos paha hinku iskee. Itsellä oli ja on puhelimen muisti ihan täynnä, että kun ne pari sovellusta poistin, niin ei niitä sinne enää takaisin saanut. Ja sellaista ei tule ikävä mitä ei voi saada.

Sit iltaisin voisi jo vaikka siinä 9 paikkeilla sulkea puhelimen, koska ei ennenkään haluttu puheluita tai viestejä enää myöhään illalla. Rauhoitutaan ja eristäydytään siitä maailmasta hyvissä ajoin. Sit kun on kännykkä sammutettu, voi keskittyä muuhun tekemiseen, oliko vaikka vielä joku läksy tekemettä tai iltatoimia yms.

Sänkyyn mentäessä ainut mitä saa räpeltää on kirja. Se on aluksi hankalaa, kun mieli poukkoilee nettiin ja niiden sovelluksien perään, kiitos heikentyneen keskittymiskyvyn, mutta kyllä se siitä jo ekan viikon jälkeen alkaa maistua huomattavasti paremmalta!

Mieli ihan kirkastuu, sen tuntee koko kropassa. Ajatus kulkee, rahaa säästyy, kun ei sorru ostamaan ''trendijuttuja'' kun ''kaikillakin on''. Näkökykykin parani mulla ja semmonen yleinen ahdistunut olotila katosi. Poistin lopulta tilitkin joka paikasta, eikä paluuta enää ole. Näin on hyvä. En voi kun suositella. :)

Vierailija
26/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö ole hankalaa esim matkustaa junassa, jos ei pidä sovelluksia? Olen miettinyt että vaihtais puhelinliittymän netittömään, mutta käytän esim. vr:n sovelluksia ja Helsingissä HSL:n reittisovellus on ollut aika välttämätön. Mikäs neuvoksi?

Vierailija
27/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa lukea, että osa huomanneet muutoksia omassa käytöksessään älypuhelinten tultua markkinoille ja kyseenalaistaa sitä! Mä olin myös ennen älyluurin uhri, mutta pääsin siitä viimeinkin vapaaksi. Helppoa se ei ollut, sitä ei edes tajua miten koukussa voi olla johonkin laitteeseen, josta ei edes ole niin isoa hyötyä. :D 

Ensiksi kannattaa tuhota kaikki sovellukset, mutta säästää vaikkapa tilit, niin voi läppärillä tarvittaessa käydä, jos paha hinku iskee. Itsellä oli ja on puhelimen muisti ihan täynnä, että kun ne pari sovellusta poistin, niin ei niitä sinne enää takaisin saanut. Ja sellaista ei tule ikävä mitä ei voi saada.

Sit iltaisin voisi jo vaikka siinä 9 paikkeilla sulkea puhelimen, koska ei ennenkään haluttu puheluita tai viestejä enää myöhään illalla. Rauhoitutaan ja eristäydytään siitä maailmasta hyvissä ajoin. Sit kun on kännykkä sammutettu, voi keskittyä muuhun tekemiseen, oliko vaikka vielä joku läksy tekemettä tai iltatoimia yms.

Sänkyyn mentäessä ainut mitä saa räpeltää on kirja. Se on aluksi hankalaa, kun mieli poukkoilee nettiin ja niiden sovelluksien perään, kiitos heikentyneen keskittymiskyvyn, mutta kyllä se siitä jo ekan viikon jälkeen alkaa maistua huomattavasti paremmalta!

Mieli ihan kirkastuu, sen tuntee koko kropassa. Ajatus kulkee, rahaa säästyy, kun ei sorru ostamaan ''trendijuttuja'' kun ''kaikillakin on''. Näkökykykin parani mulla ja semmonen yleinen ahdistunut olotila katosi. Poistin lopulta tilitkin joka paikasta, eikä paluuta enää ole. Näin on hyvä. En voi kun suositella. :)

Ihmisen pitää nykyään paimentaa itseään koko ajan kuin lasta :) kun kaikki on saatavilla, pitää itse osata lopettaa.

Mun mielestä nostalgisia ne ajat, jolloin TV-ohjelmia varten piti olla paikalla tiettyyn aikaan, jos todella halusi nähdä jonkun. Se aiheutti joskus riitoja kanavasta, mutta sellaisetkin on mukavia muistoja perheen yhdistymisestä näin jälkeenpäin.

Vierailija
28/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on kyllä vähän sekava aloitus. Ymmärrän kyllä valituksen kertakäyttökulttuurista, ja jossain määrin myös valituksen tuosta ihmisten vähäpukeisuudesta ja seksi- ja ulkonäkökeskeisyydestä (vaikka olenkin siitä täysin eri mieltä), mutta miten asiaan liittyy se että joku puhuu somesta lapsistaan ja itselleen tärkeistä projekteista? Mistä te aloittajan kaltaiset luulette, että ihan tavalliset kansalaiset ovat aiempina vuosikymmeninä ja -satoina olleet kiinnostuneita? Eiköhän se oma perhe, päivittäinen toimeentulo ja omat yksilölliset harrastukset ja intohimot ole olleet ne ykkösasiat suurimmalla osalla kautta historian. Tai no, suurimman osan ihmiskunnan historiasta luultavasti lähinnä vaan se perhe ja toimeentulo, koska muulle ei ole ollut edes aikaa.

Ja sieltä ilmaantui ensimmäinen bloggaajamamma. :D 

Mamma, joka kirjoittaa blogiinsa (ja someensa) kaiken lastensa ja omasta elämästään kaikkien silmien nähtäville. Synnytyksestä lasten pottakokemuksiin.

Blogissa on tietenkin myös kuvia asunnosta, lapsista, raskausmahasta ja kilojen karistamisesta. Myös koulu- ja työpaikoista löytyy hyvin spesifiä tietoa. Vuodatusta avioliitto-ongelmista ja söpöistä Gugguun vauvojen vaatteista. Tämä kaikki bloggaaminen ja asioidensa levittely tuiki tuntemattomille on äärimmäisen välttämätöntä ja harmitonta. Ei ole syystä koskaan miettiä mitä sitä itsestään tai läheisistään oikein paljastaa tuonne kaukaiseen bittiavaruuteen. Tärkeintä on se, että saa itse näkyvyyttä ja seuraajia, ehkäpä jopa yhteiskumppaneita ja rahaa noin tärkeää työtä vastaan.

Vierailija
29/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähipiirillä on hyvin erillaiset elämäntavat ja normit kuin sinulla ja tutullasi. Vaikka joku saattaa katsoa temppareita tai tietää mitä kardashian teki tai laittaa kuvia instaan ei se ole meille kenellekään elämäntapa vaan sitä viihdettä.

Jokaisella on normaaleja ihmissuhteita joissa rakkaus ja lähimmäiset ovat se juttu, ei some ja telkkari kuten noissa sinun normeissa.

Suosittelisin apta katsomaan puhelimen tai telkkarin ruutua pidemmälle niin näet sen aidon välittävän ihmisen myös.

Vierailija
30/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa AP syvällinen ja omaperäinen! En ole koskaan ennen kuullut tuollaista vuodatusta nykyajan pinnallisuudesta, saati maailmanlopun ennustuksia! Vau!

Niin kauan kuin ihmisiä on ollut olemassa, jokainen sukupolvi on ollut huolissaan aikojen rappiosta ja ennustanut maailman ajautuvan pian peruuttamattomaan katastrofiin, kun vanha kulttuuri hylätään. Silti melkein kaikki on nyt paremmin kuin koskaan ennen. Vähän laajempi perspektiivi kuin ajan kultaamien muistojen nostalginen fiilistely omasta lapsuudesta voisi tehdä hyvää. Toisin kuin tuo tuulesta temmattu väitteesi ihmisten tyhmenemisestä, se on ihan oikeasti tieteellistä faktaa, että ihmiset muistavat menneet ajat parempina, kuin millaisina he ne aikanaan todellisuudessa kokivat.

TL;DR Kaikki on ihan hyvin, relaa vähän.

Minullekin tuli aloituksesta mieleen, että sen kirjoittaja on varmasti aika nuori. En kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi vattuilla hänelle päin naamaa, ja pilkata kuinka hän nyt luulee olevansa muka omaperäinen ja syvällinen. Miksi pitäisi? Mitä siitä saat?

Samaa mieltä olen tuosta, että aina kun ihmisiä on ollut, niin on samalla tavalla päivitelty nykyajan meininkiä.

Siitä en ole samaa mieltä, etteikö ihmiset tyhmenisi. Tyhmästi argumentoit ihmisten tyhmenemistä vastaan, sillä että ajat muistetaan parempina kuin ne ovat. Ei se ole perustelu tyhmenemiseen.

Ihmisten keskittymiskyky on tuhoutunut kovaa vauhtia. On huonompi kuin kultakalan. Nykyajan lapset eivät osaa paljoa mitään, eivät muuten pääse edes kyykkyyn. Joo yleistän vähän.

Maailma on mennyt monessa suhteessa kehittyneempään suuntaan. Ja se on hyvä. On kuitenkin huonojakin juttuja. Yksi on esimerkiksi tuo mulk kuilu mitä sinäkin harrastat.

Vierailija
31/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ole hankalaa esim matkustaa junassa, jos ei pidä sovelluksia? Olen miettinyt että vaihtais puhelinliittymän netittömään, mutta käytän esim. vr:n sovelluksia ja Helsingissä HSL:n reittisovellus on ollut aika välttämätön. Mikäs neuvoksi?

Tämä on juuri yksi niistä keinoista, jolla saadaan viimeisetkin ihmiset koukkuun noihin masennus-luureihin. Tehdään pakollisia sovelluksia mitä ilman et pääse liikkumaan tai hoitamaan jotain tärkeää asiaa. Mutta joo, tuhoa vain ne some- sovellukset, ja jätä ne mitä oikeasti tarvitset esim. juuri tuohon matkustamiseen tai uutisten lukemiseen.

Ja eikös junalla ainakin vielä toistaseksi pääse likkumaan rahaa vastaan? Eihän liikkumiseen älypuhelinta tai nettiä tarvita? Toki vähän halvemmalla saattaa niitä lippuja saada, jos ostaa sovelluksen kautta...

Vierailija
32/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älypuhelin ja en aina roiku siinä. Kirjaa luen ennen nukahtamista. Mä en jaksa roikkua aina sosiaalisessa mediassa. Telkkua ei tuu katottua. Moni asia on omista valinnoista kiinni. Kaipaan rauhaa vapaa- aikanani. Työssä on tarpeeksi älylaitteiden ja kiireen äärellä.

Vierailija
33/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan pitkiä vuodatuksia. Ei niitä jaksa Erkkikään lukea. Tiivistäkää ajatuksenne niin palataan asiaan.

Vierailija
34/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihmiset ovat huomattavan itsekeskeisiä nykyään. Huomionkipeitä myös. On ihan raivostuttavaa mennä lukemaan meilejään - on pakotettu näkemään esim. palloperseperhe, joka helvetin päivä.

Vierailija
35/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se parempi 'ennen'' kuin mitä nyt on? Konkreettisia vastauksia, kiitos, perusteluja myös! 15 puhui asiaa. 

Vierailija
36/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki teille, jotka olette kyllästyneet tälläiseen maailmaan

1. Tutustukaa omavaraistalouteen

2. Lukekaa Kaarina Davisin kirja Irti oravanpyörästä. (Saa tilattua kaarinan omilta sivuilta, tai lainattua kirjastosta)

Vierailija
37/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ammattikoulussa ( liiketalouden puolella) muutama vuosi sitten, ja meidän luokalla oli jätkä, joka ei tiennyt mikä on torso. Siis ihan oikeasti 18- vuotias jätkä ei tiennyt mikä on torso...

Luokkakavereita, jotka eivät osanneet kirjoittaa esseetä tai ymmärtäneet tehtävien ohjeistuksia. Joka tunti rähistiin ja puhuttiin opettajan päälle. Silti apua tarvittiin niin maan perskuleesti.

60%:lla puhelimet kourassa 24/7. Kuvailivat puhelimilla opettajia ja muita luokkalaisia ja haukkuivat niitä whatsapp- ryhmässä.

Tyttöjä, jotka menivät joka välitunti vessaan laittautumaan ja napsimaan kuvia instagramiin. Ostelivat kaikkea, mikä oli somessa muotia. Laiskoja nuoria, jotka leijuivat kilpaa sillä kenellä on hienoin mopoauto tai kenen iskä ostaa hienomman auton kun saa ajokortin. Köyhille nauroivat myös.

Tuttuja, jotka tehneet lapsia nuorena (16-20v), ja jotka kuvaavat lapsiansa someen päivittäin. Aina puhelin kädessä. Mietin vain millaista olisi kasvaa näissä ajoissa lapsena, jossa susta otetut kuvat ja videot päätyvät nettiin pahimmillaan miljoonien ihmisten katsottaviksi.

Nykyään katsotaan tv:stä myös tempparit, putoukset ja kaikki kykyjenetsintä ohjelmat. :D Keskittyminen eikä mielenkiinto riitä kunnon elokuvan tai dokumentin katsomiseen, saati kirjojen lukemiseen. On kivempaa surffailla ja laittaa aivot narikkaan tai pelata videopelejä. Ainiin ja tää oli ehkä paras: Eräs 12- vuotias poika väitti kiven kovaa, että Cheek on parempi, kuin Michael Jackson. Tää uus sukupolvi tulee olemaan niin pulassa, jos tietämys on luokkaa '' En tiiä kuka on Nelson Mandela, mut Kim Kardashian on saanut enemmän aikaan ku se, ku se vilahti siin yhessä leffassakin. Ja sil on viä iso perse.''

Okei lähti vähän lapasesta, mut tää on ihan oikeaa todellisuutta. Enkä sano, ettäkö ennen ois ollut paremmin, mutta nykyajan esikuvat ja mielenkiinnon kohteet on aika arveluttavia ja ihmiskuntaa rappeuttavia.

Vierailija
38/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraistelija kirjoitti:

Vinkki teille, jotka olette kyllästyneet tälläiseen maailmaan

1. Tutustukaa omavaraistalouteen

2. Lukekaa Kaarina Davisin kirja Irti oravanpyörästä. (Saa tilattua kaarinan omilta sivuilta, tai lainattua kirjastosta)

Kiitos tästä vinkistä! Mä olenkin kuumeisesti miettinyt, että miten pääsisin irti tästä oravanpyörästä. En halua kuluttaa elämääni jatkuvaan työntekoon ja kituutukseen. Vapauteni ja terveyteni merkkaa mulle paljon enemmän.

Vierailija
39/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä ilmaantui ensimmäinen bloggaajamamma. :D 

Mamma, joka kirjoittaa blogiinsa (ja someensa) kaiken lastensa ja omasta elämästään kaikkien silmien nähtäville. Synnytyksestä lasten pottakokemuksiin.

Blogissa on tietenkin myös kuvia asunnosta, lapsista, raskausmahasta ja kilojen karistamisesta. Myös koulu- ja työpaikoista löytyy hyvin spesifiä tietoa. Vuodatusta avioliitto-ongelmista ja söpöistä Gugguun vauvojen vaatteista. Tämä kaikki bloggaaminen ja asioidensa levittely tuiki tuntemattomille on äärimmäisen välttämätöntä ja harmitonta. Ei ole syystä koskaan miettiä mitä sitä itsestään tai läheisistään oikein paljastaa tuonne kaukaiseen bittiavaruuteen. Tärkeintä on se, että saa itse näkyvyyttä ja seuraajia, ehkäpä jopa yhteiskumppaneita ja rahaa noin tärkeää työtä vastaan.

Nyt on pakko sanoa, että pitäisiköhän sinun laittaa pikimmiten lääkitys kuntoon. Sen verran harhaisia päätelmiä vedit tuosta kirjoituksesta.

Vierailija
40/68 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset menevät vapaaehtoisesti vankiloihin, joita he kutsuvat toimistoiksi, kirjoittavat raportteja joita kukaan ei lue, lähettävät sähköposteja ihmisille, joista eivät pidä ja selaavat välillä Facebookia"

- Rutger Bregman

Voin kyllä allekirjoittaa tämän ajankuvan.