Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle vastuuta vuorostaan!

Vierailija
24.08.2018 |

Olen kehitellyt keinon kaataa vastuuta vähän miehenkin harteille. Olen siis juurikin näitä perus mammoja jotka antavat kaiken omastaan lapsiensa ja perheensä vuoksi. Nyt vauva-aikana alkoi jotenkin tympimään kun oma kapasiteetti alkoi olla liiankin kuormittunut, vaati mieheni minun muistavan ulkoa hänen hieronta-ajatkin. Tai ei vaatinut, oli vain tottunut siihen.

Siispä laskin kolmeen, ja päätin etten enää ole niin tehokas. Nyt me siivotaan kun mies huomaa siivouspäivän olevan tarpeellinen (eli paljon harvemmin. Toki pakko myöntää että siivoan "salaa" jos vieraita tulossa.). Aloin myös "unohtaa" tahallaan asioita joilla ei ole niin suurta väliä, eli esim jos mennään mökille, pyydän miehen pakkaamaan kaikki ne viisi säkkiä mitä meidän konkkaronkka tarvitsee yhdeksi päivää. Usein, tai aina, mies on tähän asti unohtanut lähes puolet asioista, joten palaamme jo parin tunnin päästä takaisin. Eikä se minua haittaa, oppiipa mieskin tietämään miten tätä palettia hoidetaan. Ruokakauppaankaan en enää tee listoja tai muistuttele asiasta. Meillä onkin nyt hyvin niukasti aina tavaraa kaapissa. Eikä me nyt nälkään kuolla, syödään paljon puuroa.
Ihan mielenkiintoista päästä näkemään tätä miehenkin organisaatiota. Ei ole mitään oikeaa tapaa hoitaa perhe, mutta oikein on vastuun jakaminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mieheni on harrastanut sählyä koko aikuisikänsä. Päätin, että lasken hönen treeneihin ja peleihin käytettävät tunnit ja otan saman ajan myös itselleni treenausaikaa. Aikaisemmin olen vain pikaisesti käynyt juoksulenkillä jos edes sitä. Nyt käyn pilateksessa ja uimassa. Ja en tee tätä millään kostamielellä, vaan sillä että ninäkin ansaitsen tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä kun aloittanut edes nyt. Mun mielestä vastuun ja töiden jakaminen on ollut itsestäänselvää aina, enkä osaisi edes kuvitella tilannetta etteikö näin olisi. En olisi asunut kuukautta pitempään sellaisen miehen kanssa, joka ei automaattisesti ja oma-aloitteisesti pidä huolta siisteydestä, ruuanlaitosta, pyykeistä ym. kodin normaaleista asioista.

Vierailija
4/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kirjoitusvirheet. Univajetta 😂

Vierailija
5/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kiinnostava kokeilu. Tule päivittelemään, miten käy. Onko mies vielä oppinut mistään mokistaan?

Vierailija
6/6 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kiinnostava kokeilu. Tule päivittelemään, miten käy. Onko mies vielä oppinut mistään mokistaan?

Voin tulla päivitteleen! Nyt ainakin oppinut jo sen että vauvallr kannattaa ottaa aina vaipat ja harsot mukaan :D ja oppinut myös seuraamaan lasten lukujärjestystä. Ja oppinut että kaupasta ei kannata ostaa vain yhtä/kahta purkkia maitoa, vaan vähän ekstraakin. 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme