8-luokkalainen sanoo, että "kaikilla muilla jätkillä" on päivittäin energiajuomarahaa paitsi hänellä
Muiden mutsit kuulemma antavat joka päivä rahaa muutamaan energiajuomatölkkiin ja häntä syrjitään kun täytyy juoda vain vettä. Ja toden totta kun olen näitä muita luokkalaisia nähnyt niin ovat jatkuvasti energiajuomat kädessä. Annatteko te, yläasteikäisten vanhemmat rahaa tällaiseen ja kuinka usein?
Kommentit (50)
Vaikea uskoa että vanhemmat antaisivat rahaa nimenomaan energiajuoman ostoon. Meillä saa käyttää viikkorahansa (7e) herkkuihin, mutta ei energiajuomaan. Joka päivä tulevat koulusta kaupan kautta, omani ei tietääkseni aina osta mitään (että voi toisena päivänä ostaa jotain kallimpaa).
Rahaa ei varmaan anneta juuri tähän tarkoitukseen.... mutta käy joskus katsomassa ihan missä lähikaupassa tahansa (mikä on koulun lähellä) klo 13-15 välillä, niin suurin osa asiakkaista on koululaisia, jotka ostavat limuja, karkkeja, keksejä ja leivonnaisia.
8-luokkalaisen tytön äiti vastaa: en usko, että omani on koskaan edes maistanut energiajuomaa.
Vierailija kirjoitti:
8-luokkalaisen tytön äiti vastaa: en usko, että omani on koskaan edes maistanut energiajuomaa.
Eeeei olekaan! :D
No en anna rahaa energiajuomiin, tietenkään. Viikkorahaa saa silti, enkä tietenkään voi myöskään tietää, mitä hän päivän mittaan kaupasta ostaa, jos siellä käy.
En ihmettelisi jos sitten aikuisena sitten vakava sairaus epidemia noiden käytöstä.
Mulla homma alko energia juomista ja päättyi amfetamiiniin.
No kyllä kai monilla sitä rahaa jää vaikka sitten siihen energiajuomaan, mutta tuskin heidän vanhempansa joka päivä sitä antavat JUURI SIIHEN käyttötarkoitukseen.
9-luokkalaisen äitinä en usko.
Jotkut näyttävät juovan energiajuomia ja omakin poika joskus salaa.
Eivät ne kuitenkaan mikään mahdoton must-juttu ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla homma alko energia juomista ja päättyi amfetamiiniin.
Porttiteoria todistettu oikeaksi :(
Meidän lasten koulussa on onneksi nyt muotia hakea kahvi eikä noita litkuja.
7-luokkalaisella on käyttörahaa, jonka käyttää kavereineen miten tykkää. Tuskin joka päivä tuhlaa energiajuomiin.
Maailma vanhin kikka.
Kohta ostat viikonlopuksi kaksi siideriä "kun kaikkien muittenkin vanhemmat ostaa".
Kun mä lopetin peruskoulun viisvuotta sitten niin kyllä pojat joi energiajuomia. Eihän se yksi tölkki maksa jonkun euron. Tämä on varmasti hyvin yksilöllistä ja koulukohtasta. Kyseisen koulun vieressä oli ostoskeskus ja sieltä piti käydä hakemassa salaa ja iltapäivällä kaikki oli ihan väsyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Maailma vanhin kikka.
Kohta ostat viikonlopuksi kaksi siideriä "kun kaikkien muittenkin vanhemmat ostaa".
No viikonlopuksi alkoholijuomia kyllä ostavat ihan normaalit vanhemmat. Energiajuomia sen sijaan ei.
Toivottavasti energiajuomat kiellettäisi laissa alle 18v, koska muistan kuinka sekava olo oli aina iltapäivällä juotuaan pari tölkkiä. Kofeiinihän on yksi vaarallisimmista huumeista, vaikka sitä monessa paikassa on pieniä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että vanhemmat antaisivat rahaa nimenomaan energiajuoman ostoon. Meillä saa käyttää viikkorahansa (7e) herkkuihin, mutta ei energiajuomaan. Joka päivä tulevat koulusta kaupan kautta, omani ei tietääkseni aina osta mitään (että voi toisena päivänä ostaa jotain kallimpaa).
Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä lasten tarvitsee käydä ostamassa joka päivä kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti energiajuomat kiellettäisi laissa alle 18v, koska muistan kuinka sekava olo oli aina iltapäivällä juotuaan pari tölkkiä. Kofeiinihän on yksi vaarallisimmista huumeista, vaikka sitä monessa paikassa on pieniä määriä.
Kofeiinin haitallisuudesta en tiedä, mutta ainakin itse jäin sokerikoukkuun yläasteella, kun pystyi vapaasti ostamaan suklaita, limuja ja energiajuomia. Jotenkin totuin siihen suureen makean määrään ja on ollut todella vaikea pyristellä siitä eroon näin aikuisiällä. Joudun monesti iltapäivisin ihan taistelemaan itseni kanssa, etten kävisi hakemassa jotain makeaa kotimatkalla. Tämä on ollut ihan hirveää, mutta onneksi olen viime aikoina saanut asian kontrolliin. Helppoa se ei ole ollut.
Älä usko.