Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katselin äsken Friends sarjaa ja kyllä on aikaansa jäljessä tämä ja paljon

Vierailija
24.08.2018 |

Jotenkin tuo Monican teinilihavuudelle nauraminen sarjassa on vtun noloo.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lesbofobia on laillista, kun se maistuu niin makoisalta! En kestäisi yhtään päivää ilman lesbofobiaa. Tämä ei ole minun privileegioni.

Vierailija
82/88 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin sen kirjan, missä kerrottiin sarjan tekemisestä ja se oli hirveen tarkkaa mitä amerikkalaisessa päiväsarjassa sai sanoa. Ja kun Phoeben näyttelijä tuli raskaaksi, oli pakko keksiä siihen sopiva juoni, koska pelättiin, ettei yleisö hyväksy sinkkunaisen raskautta. Ilmeisesti asenneilmapiiri sitten muuttui muutamassa vuodessa, koska Rachelin sinkkuraskaus olikin sitten ok.

Mikä kirja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika2111 kirjoitti:

Kai kaikki ohjelmat ovat enemmän tai vähemmän ajankuvia.

Silloin ei ollut kouluampumisia, pommeja, isisiä, sähköautoja.

Ei ollut keskustelua koulukiusaaisista ja vähemmistöjen oikeuksista.

Katso jotain tämänpäivän sarjaa niin ei tule paha mieli.

Tai vielä pahempi jos haluat sijaissuutua ota kilarit siitä miksi Agatha Christie teki kirjan (ja elokuvan) nimellä 10 pientä ne*keri poikaa. Tosi rasistista!!

Tai sitten 20 ja 30 luvulla ollut veikkauksen mainos " vain afrikan ne*keri on tarpeeksi tyhmä ettei veikkaa".

Niin. Ei sitä pahalla tehty. Maailma vain muttuu ja kaikki elokuvat, musiikki, sarjat ja mainokset ovat kuvia omasta ajastaan.

Ihmiset unohtavat näinkin yksikertaiset asiat

Christie ei kirjoittanut tuon nimistä kirjaa. Kirjan nimi oli "Eikä yksikään pelastunut" (tai siis englanniksi tuo äskeinen). Suomennokseen otettiin tuo lorun nimi. Ja nyt on uusintapainoksissakin palattu tuohon paremmin alkuperäisnimeä mukailevaan otsikkoon. Toki kirjassa siteerattiin tuota vanhaa lastenlorua, joka kyllä tietty nykykielenkäytön mukaan on rasistinen.

Mut tää oli ihan ohi. Itse asiasta olen samaa mieltä.

Vierailija
84/88 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika2111 kirjoitti:

Kai kaikki ohjelmat ovat enemmän tai vähemmän ajankuvia.

Silloin ei ollut kouluampumisia, pommeja, isisiä, sähköautoja.

Ei ollut keskustelua koulukiusaaisista ja vähemmistöjen oikeuksista.

Katso jotain tämänpäivän sarjaa niin ei tule paha mieli.

Tai vielä pahempi jos haluat sijaissuutua ota kilarit siitä miksi Agatha Christie teki kirjan (ja elokuvan) nimellä 10 pientä ne*keri poikaa. Tosi rasistista!!

Tai sitten 20 ja 30 luvulla ollut veikkauksen mainos " vain afrikan ne*keri on tarpeeksi tyhmä ettei veikkaa".

Niin. Ei sitä pahalla tehty. Maailma vain muttuu ja kaikki elokuvat, musiikki, sarjat ja mainokset ovat kuvia omasta ajastaan.

Ihmiset unohtavat näinkin yksikertaiset asiat

Christie ei kirjoittanut tuon nimistä kirjaa. Kirjan nimi oli "Eikä yksikään pelastunut" (tai siis englanniksi tuo äskeinen). Suomennokseen otettiin tuo lorun nimi. Ja nyt on uusintapainoksissakin palattu tuohon paremmin alkuperäisnimeä mukailevaan otsikkoon. Toki kirjassa siteerattiin tuota vanhaa lastenlorua, joka kyllä tietty nykykielenkäytön mukaan on rasistinen.

Mut tää oli ihan ohi. Itse asiasta olen samaa mieltä.

Christien lorussa oli muuten pieniä intiaaneja. Kääntäjän touhua tuo n-sana ihan kokonaan.

Vierailija
85/88 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT:na vaan, uudessa tv-sarjassa oli Christien kirjassa ollut loru muutettu niin, että kyse oli sotilaista. Ja aivan hyvin toimi.

Vierailija
86/88 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee paha olo tämän päivän sarjoista. Kaikki harrastaa monisuhteisuutta ja naamat on muotoiltu liikkumattomaksi.

Star Trekiinkin oli pakko ympätä homosuudelmia. 14-v totesi meillä, että yäk.

Toivottavasti sinua hävettää että olet kasvattanunt lapsestasi homofoobikon. 

Vierailija
87/88 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Tuo sarjahan loppui 15 vuotta sitten. Sano yksikin ohjelma tai sarja, josta aika ei ole ajanut ohi.

Enemmän minua ihmetyttää, että vieläkin tulee Salkkarit töllöstä. 

Tyttökullat!!! Tyttökullat!! Edelleen menee edelläkävijästä. Hyväntahtoista, hauskaa vaikeiden ja vaiettujen teemojen käsittelyä.

Vierailija
88/88 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä aloittajan otsikosta,aikaansa jäljessä joo jos ois näinä päivinä tehty😭