Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä, jolla ei ole mitään koulutusta?

Pinja
23.08.2018 |

Itse en ole käynyt muita kouluja kuin peruskoulun, amiksen jätin sairauden vuoksi kesken. Haluaisin nyt kuulla muiden mielipiteitä ja ajatuksia kouluttautumattomuudesta. Olen kohdannut netissä ikäviä asenteita ja jopa halveksuntaa asian vuoksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :/

Vierailija
2/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tabula rasa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin mitä ihmettä tämmöset ihmiset tekevät kaikki päivät vuodesta toiseen

Vierailija
4/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon siitä jäikö koulutus laiskuuden tai huumeiden takia vai siksi, että sairastui tai ei uskaltanut mennä pikkukylän ainoaan lukioon koulukiusaajien kanssa tai siksi, koska joutui toimiaan äitinsä omaishoitajana tms. tai jotain vastaavaa.

Vierailija
5/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin mitä ihmettä tämmöset ihmiset tekevät kaikki päivät vuodesta toiseen

Jotkuthan käyvät jopa töissä. Jotkut ryyppäävät kaveriporukassa.

Vierailija
6/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että mitähän ongelmia on ollut elämässä. Ja onko miten sivistymätön ja yksinkertainen tyyppi.

Vierailija
7/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysellä muiden mielipiteitä, koska useimmiten ne vähiten järkevät vastaukset odottavat aloittajaa niiden asiallisten kommenttien sijaan.

Jos totta puhun, niin olen kai hyvin naiivi ajatusmaailmassani, sillä perusoletukseni on, että jokainen Suomessa asuva (syntysuomalainen) on käynyt vähintäänkin toisen asteen/lukion.

Mutta jos olisimme esimerkiksi kahvilla tapaamisen merkeissä ja minulle tuollaisen asian kertoisit, todennäköisesti kiinnostuisin kysymään sinusta enemmän. Ei siksi, että minua kiinnostaisi kouluttamattomuutesi, vaan ne syyt sen takana. Ihmisten vastoinkäymisiin kun on yleensä aina oma tarinansa takana ja se kiehtoo; miksi kukin olemme tällaisia kuin olemme, menneisyytemme muovaamia.

Tsemppiä!

Vierailija
8/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä jos kuitenkin tekee töitä.

Vierailija
9/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä , ei kouluttamaton ole sen huonompi.

Minä lopetin koulunkäynnin 15-vuotiaana, kävin kansa- ja kansalaiskoulun. Saman työnantajan palveluksessa olen ollut yli 43 vuotta. Kouluttamattomana olen kuitenkin päässy sellaisiin hommin missä kolleegoina on Kauppakorkean käyneitä, samaa porukkaa ollaan. Olen tyytyväinen.

Vierailija
10/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tulee vähän junttimainen kuva sellaisesta ihmisestä.

Vierailija
11/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt. Ja näitähän on melkoinen osa eläkeläisistä. Ansaitsematonta eläkettä.

Vierailija
12/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työelämässä. Sairauden olen saanut jollain tavalla kuriin ja kouluttautuminen kiinnostaisi nyt. Olen harkinnut iltalukiota. Sairaus on crohnin tauti ja se aiheutti kovaa väsymystä, kipuja, kuumeilua ja en voinut sen vuoksi koulua käydä.

ap

Vierailija
13/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työelämässä. Sairauden olen saanut jollain tavalla kuriin ja kouluttautuminen kiinnostaisi nyt. Olen harkinnut iltalukiota. Sairaus on crohnin tauti ja se aiheutti kovaa väsymystä, kipuja, kuumeilua ja en voinut sen vuoksi koulua käydä.

ap

Tabula rasa on valmis kaikkeen, mitään ovia ei ole suljettu.

Vierailija
14/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ihmisille jotenkin ymmärrettävää, mutta alle 50v ja ilman mitään koulutusta niin on jo outoa.

Vierailija
15/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hienoa että kiinnostaa. Syysi on kyllä ihan pätevä siihen että et ole käynyt kouluja, ei sitä kannata pohtia. Tulevaisuus on tärkeintä. Tsemppiä!

Vierailija
16/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24.

Ap

Vierailija
17/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään erikoista. Ehkä että olet varmaan kokenut kovia. Itse olen kouluttautunut mutta syrjäydyin sen jälkeen masennuksen vuoksi.

Vierailija
18/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä fiksuja ihmisiä jotka eivät ole kouluttautuneet, osa on lukenut paljon muuten. Että ei se ihmisestä kerro paljon mitään. Ennakkoasenteita monilla varmaan on.

Vierailija
19/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole mitään käytyä tutkintoa mutta on silti asiantuntijatehtävissä. Äly riittänyt ja ollut onneakin matkassa. Nuorena hölmöili. Niin tein itsekin mutta aikuisena hankin korkeakoulututkinnon. Vähän juntteja saatetaan olla molemmat. Mieheni on ihana, ei mikään analyyttinen älykkö, muttei missään nimessä tyhmä.

Kavereissa ei taida olla yhtään jolla ei olisi minkäänlaista tutkintoa. Tosin pari amista eivät ole alansa töissä. Parhaat ystävät ovat itseäni vähemmän koulutettuja. Piti hetki ihan miettiä asiaa kun koulutustaso ei ole ihmissuhteissani mitenkään keskeistä.

Vierailija
20/23 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24.

Ap

Tosi nuori olet, hyvin ehtii mitä vaan.