Miksi jotkut asuu kerrostalossa vaikka olisi varaa omakotitaloon?
Itse muuttaisin heti omakotitaloon tai jonkun taloyhtion erillistaloon tms. vastaavaan.
Kommentit (83)
No Helsingissä pitää olla aika rikas, että olisi varaa omakotitaloon. Eikä niitä juuri edes ole Kehä I:n sisällä.
Eli sijainti. Asumalla kerrostalossa pääsen lähemmäksi keskustaa.
🇺🇦🇮🇱
Omakotitalo on työleiri. Syö rahaa ja aikaa. Kaikki eivät halua tehdä lumitöitä klo 6 että vaimo voisi lähteä autolla töihin.
Koska kerrostalossa asuminen on helpompaa.
Kerrostalo on hyvä valinta laiskalle.
Helsingin keskustassa ei hirveästi ole omakotitaloja, ja haluan asua täällä. Asunto maksoi 400 000 euroa, eli varmaan asuisin ihan leveästi jossain Iisalmella, mutta arvostan enemmän sijaintia sekä kaunista ja tunnelmallista 1900-luvun alun kerrostaloa. En myöskään ole koskaan asunut omakotitalossa, joten varmaan piha- ja puutarhatyöt alkaisivat tökkiä.
Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että omakotitalo ei ole kaikkien unelma?
Vaikka olisi varaa omakotitaloon? Meidän 70 vuotta vanhasta mörskä on ehkä noin 130 tonnin arvoinen. Eli ei siinä kummoisesta varallisuudesta ole kyse. Kai sillä jonkun yksiön jostain saisi.
Piti odottaa rakennuslupaa ja odotellessa jouduttiin kerrostaloon.
Mun omakotitalo ei ole työleiri, ja vie rahaa paljon samankokoisen kerrostaloasunnon vastiketta vähemmän. Täältä on kävelymatka töihin ja huveihin kaupungin keskustaan.
Silti muutan meidän keskusta-asuntoon heti kun ei enää tarvitse varastoida miehen työkaluja ja materiaaleja kotona. Sinne, missä asunnon voi jättää yksin kuukauden matkan ajaksi, ja missä oopperaan voi kävellä ilman lenkkitossuja.
Varallisuudesta tämä ei ole kiinni. Mulla on molemmat sunnot nyt ja silloin. Vuokraan sitä, jota en käytä.
Haluan asua Tampereen keskustassa. Täällä asutaan kerrostaloissa.
No mä ihmettelen miksi joku haluaa asua omakotitalossa muualla paitsi maalla. Jollain postimerkin kokoisella pläntillä asuessahan olisi kaikki kerrostaloasumisen huonot puolet eikä mitään omakotitaloasumisen TAI kerrostaloasumisen hyvistä puolista.
Siis naapurit lähellä, mutta kaikki lumityöt, rempat jne. kuuluisivat itselle . Kaupungissa asuisin mieluiten kerrostalossa ja maalla omakotitalossa.
Asun aivan Helsingin keskustassa (00120) yli sata neliöisessä huoneistossa. Monta omakotitaloa saa suuressa osassa Suomea laittaa myyntiin, että tämän voisi ostaa. En vaihtaisi!
Kerrostalossa tulee ahtaanpaikan kammo. Nyt voin mennä ovesta aamutakkisillani hakee postin, tehdä ihania puutarhatöitä. Rakennella kivoja juttuja. Olla vapaa. Kukaan kyttää vastapäisestä talosta. Ei kuulu jalkojen töminää, ulko-oven naukumista yms. Olen siis onnellinen vaihtaessani kylmän ruutukaavan omaan pihaan, jossa kurre orava jo odottaa maapähkinöitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa tulee ahtaanpaikan kammo. Nyt voin mennä ovesta aamutakkisillani hakee postin, tehdä ihania puutarhatöitä. Rakennella kivoja juttuja. Olla vapaa. Kukaan kyttää vastapäisestä talosta. Ei kuulu jalkojen töminää, ulko-oven naukumista yms. Olen siis onnellinen vaihtaessani kylmän ruutukaavan omaan pihaan, jossa kurre orava jo odottaa maapähkinöitään.
Kenelle tulee, kenelle ei. Minulle ei tule, eikä muut ihmisetkään suuremmin ahdista.
Vierailija kirjoitti:
Asun aivan Helsingin keskustassa (00120) yli sata neliöisessä huoneistossa. Monta omakotitaloa saa suuressa osassa Suomea laittaa myyntiin, että tämän voisi ostaa. En vaihtaisi!
Sama. Minulla on 500 000 kiinni kerrostalohuoneistossa. Kertonee varmastikin sen, että en voisi vähempää olla kiinnostunut mistään pikkukaupunkien mörskistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa omakotitalossa on, jos naapurit on niin kaukana, että voi huoletta mennä pihalle vaikka alasti ja kukaan ei nää. Mikään ei ole niin ahdistavaa kuin grillata pienellä tontillaan ja katsella naapureita aidan yli. Kerrostalossa on ihana oma rauha, senkun laittaa oven kiinni ja on suojassa naapureiden katseilta.
Ei kai kaikki halua omakotitaloa vaikka ois rahaakin. Tässä on niin iso työ pihahommineen, rahanmenoa ym että ei varmasti sovi kaikille. Itse viihdyn kyllä.
Meillä on mökki, missä on tilaa, vapaudentunnetta ja remonttipuuhaa. En kaipaa kahta samankaltaista paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on hyvä valinta laiskalle.
Tai sellaiselle, joka haluaa käyttää aikaansa ja fyysistä sekä aivokapasiteettiaan muuhunkin kuin omasta kodista huolehtimiseen. Ei se välttämättä laiska ole, vaan kiinnostunut vähän laajemmasta elämänpiiristä?
Koska ei kiinnosta pätkääkään lumityöt tai nurmikon leikkuu, saatika remontointi.