Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut asuu kerrostalossa vaikka olisi varaa omakotitaloon?

Vierailija
23.08.2018 |

Itse muuttaisin heti omakotitaloon tai jonkun taloyhtion erillistaloon tms. vastaavaan.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa tulee ahtaanpaikan kammo. Nyt voin mennä ovesta aamutakkisillani hakee postin, tehdä ihania puutarhatöitä. Rakennella kivoja juttuja. Olla vapaa. Kukaan kyttää vastapäisestä talosta. Ei kuulu jalkojen töminää, ulko-oven naukumista yms. Olen siis onnellinen vaihtaessani kylmän ruutukaavan omaan pihaan, jossa kurre orava jo odottaa maapähkinöitään.

Täällä mökillä on juuri tuollaista. Ollaan vielä syyskuun loppuun viikonloput ja nyt muutama lomapäiväkin.

Pimeä aika maalla ei kiinnosta yhtään. Sen sijaan kaupunkiasunto kerrostalossa on ihan parasta. Kävellen töihin ja kaikki huvit ja harrastukset ovat ihan nurkan takana.

Vierailija
22/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on mökki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juuri olemmekin muuttamassa pois kerrostalosta takaisin sinne metsään omakotitaloon. Tämä kerrostalossa lusiminen on vähän kuin hotellissa asuisi. Mitään ei tarvitse tehdä itse. Toisaalta en voi mennä grillaamaan klo 23.00 tuohon taloyhtiön pihalle makkaraa tai saunan jälkeen mennä pyyhe päällä tai munasillaan keinumaan pihakeinuun. En myöskään voi vaikuttaa taloyhtiön energian kulutukseen tai siihen kenen mölyämistä joudun seinien läpi joskus kuuntelemaan. En voi myöskään luukuttaa bassot täysillä Last Train To Transcentralia, en edes keskellä päivää.

En muuttaisi ns. omakotitaloalueelle vaan tulevassa osoitteessa ei näy naapuritaloja ikkunoista, eikä pihalta.

ja tämän nykyisen myymällä minulla jää vielä 60% rahaa taskuun vaihtamalla sinne tuplasti isompaan 70m2 -> 160m2 @2ha tontilla..

Vierailija
24/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä uskalla asua omakotitalossa. Mitä jos yöllä joku hahmo tulee ikkunan taakse. Kerrostalossa varsinkin ylhäällä turvallista.

Vierailija
25/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta oma talo ollenkaan, paljon mieluummin asun keskustassa kerrostalossa kuin omakotitalossa taajamassa.

Vierailija
26/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi.

Selitys nro 1 742 347 kyseiselle aiheelle: ihmiset ovat erilaisia.

Sinä matkustat Turkkiin tai Bulgariaan, minua kiinnostavat Italian taideaarteet.

Vierailija
27/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me ollaan tien päällä kesäkuukaudet, jatkossa keväästä syksyyn. Ok-taloa ei voi jättää.

Vierailija
28/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuuden vuoksi. Avoimien rajojen vuoksi baltian rikolliset sekä romanit rullaavat kämppiä jatkuvasti joten on vaarallista nykyään asua ok-talossa.

Vierailija
29/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa vaikka asua ison kaupungin keskustassa palvelujen välittömässä läheisyydessä? 

Eikä kaikkia kiinnosta hoitaa itse asunnon kunnossapitoasioita, vaan haluavat palvelut huoltoyhtiöltä. Samoin joku pihan hoito ei ole kaikkien mielipuuhaa. Ja ehkä haluaa pistää rahaa muuhun kuin asumiseen. On ikänsä asunut kerrostalossa, jolloin se tuntuu luontevalta.

Vierailija
30/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalo on hyvä jos on oma järvi tai joki  muten se on täysi paska

Vierailija
31/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

No Helsingissä pitää olla aika rikas, että olisi varaa omakotitaloon. Eikä niitä juuri edes ole Kehä I:n sisällä.

Eli sijainti. Asumalla kerrostalossa pääsen lähemmäksi keskustaa.

Kumpula?

Vierailija
32/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää olla teltassakin. Itse viihdyn hyvin isossa omakotitalossani.

Vierailija
33/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin 10 vuotta omakotiasumisesta. Sain talon ja ne kuusi vuotta talon omistajana maksoin itseni kipeäksi ja tein hirmuiset lymityöt täällä pohjoisessa. Ei enää ikinä. Kerrostalossa on huoletonta.

Vierailija
34/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita omakotitalo kaikkine töineen. Eikä huvita asunnon omistaminen sen koommin myöskään. Oli ihan luksusta, kun omakotitalosta korvesta pääsi kaupunkiin kerrostaloon, pois pimeydestä jonnekin, missä jokaista risahdusta ei tarvitse säikähtää, koska siitä voi syyttää naapureita. Ja kun voi syyttää naapureita oudoimmistakin äänistä, lakkaa kiinnittämästä niihin huomiota.

Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi asua omassa omakotitalossa, jos siihen on varaa? Sitoa itsensä paikoilleen joko postimerkin kokoiselle läntille tai korpeen? Sehän on parasta, että jokainen voi asua itselleen sopivalla tavalla, eikä kaikkien tarvitse asua samoin.

Vierailija
35/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun aivan Helsingin keskustassa (00120) yli sata neliöisessä huoneistossa. Monta omakotitaloa saa suuressa osassa Suomea laittaa myyntiin, että tämän voisi ostaa. En vaihtaisi!

Av palstalla tuntuu viihtyvän kaikki Helsingin miljoonakämpissä aauvat ihmiset. Jännä.

Vierailija
36/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin okt kun erottiin. Kumpikaan ei ollut mikään nikkaroija ja ne joka vuodenaikaan kuuluvat pihatyöt, hemmetin vastemielisiä.

Vierailija
37/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiitos. Mahdollisimman helppo ja mukava asuminen on mun juttu. Ei myöskään kiinnosta ostaa käytettyä omk:ta, niissä valitettavan usein ikäviä yllätyksiä. Pitäis sit rakennuttaa oma, eikä sekään kiinnosta.

Vierailija
38/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omt 350 m2, tontti 3000m2 pääkaupungin laidalla ja meitä on 2 henkilöä. Suunnittelemme muuttoa keskustaan kerrostaloon, tämä on aivan liian iso vaikk aihana ja huolella hoidettu onkin.

Vierailija
39/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa vaikka asua ison kaupungin keskustassa palvelujen välittömässä läheisyydessä? 

Eikä kaikkia kiinnosta hoitaa itse asunnon kunnossapitoasioita, vaan haluavat palvelut huoltoyhtiöltä. Samoin joku pihan hoito ei ole kaikkien mielipuuhaa. Ja ehkä haluaa pistää rahaa muuhun kuin asumiseen. On ikänsä asunut kerrostalossa, jolloin se tuntuu luontevalta.

Miksi ihmeessä niitä palveluita ei voisi omakotitalossa tilata huoltoyhtiöltä?? Paritalossa asun, enkä koko talvena tehnyt kertaakaan lumitöitä ja kesällä olen itse leikannut nurmikon kaksi kertaa.. Sama juttu, jos jotain hajoaa tms. Kai sitä kerrostalossakin joutuu huoltoyhtiöön soittamaan; tuskin ne mistään kamerasta näkee, että wc on tukossa?

Vierailija
40/83 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Tykkään asua kaupungin keskustassa.

Lisäksi lyhyt työmatka on plussaa.