Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Karjalassa maan pahimmat työttömyysluvut

Vierailija
23.08.2018 |

Viimeisin tieto oli, että työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta on Suomen korkein, 16 prosenttia.
Voi helvetti että vihaan tätä paikkakuntaa.

Kertokaa, että miten ja mistä pääkaupunkiseudulta voi saada a) kämpän b) työtä? Pyydän aidosti vinkkejä. Olen akateeminen pitkäaikaistyötön. Tällä paikkakunnalla (Joensuu) ei ole minulle mitään annettavaa. Ei ole koskaan ollut.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaa on yhtä syrjässä pääkaupunkiseudusta kuin Pohjois-Karjala, mutta siellä on maamme alhaisimpia työttömyyslukuja.

Tätä olen aina ihmetellyt.

Missään muuallapa kun ei hyväksyttäisi haisevia rääkättyjen eläinten keskitysleirejä pihamailla niin siksi yksi kyseenalainen ”elinkeino” työllistää vain pohjanmaalla.

t. katkera työtön karjalainen

Karjalaisilla on sentään vielä sielu.

Vierailija
22/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina puhutaan muutosta just pääkaupunkiseudulle?

Eikö Oulu, Tampere tai Turku seutuineen kelpaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaa on yhtä syrjässä pääkaupunkiseudusta kuin Pohjois-Karjala, mutta siellä on maamme alhaisimpia työttömyyslukuja.

Tätä olen aina ihmetellyt.

Missään muuallapa kun ei hyväksyttäisi haisevia rääkättyjen eläinten keskitysleirejä pihamailla niin siksi yksi kyseenalainen ”elinkeino” työllistää vain pohjanmaalla.

t. katkera työtön karjalainen

Haha! Olet naurettava feikki. Voin luvata että p-karjalassa ei itketä pohjanmaan veristen rahojen perään. T: se oikea karjalainen, joka käy sellaisissa töissä missä ei Käydä kauppaa toisten hengellä

Vierailija
24/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäpä Joensuun lähikunnat kuten Liperi, Outokumpu, Polvijärvi jne. Ei todellakaan ole töitä. Työttömillä pyöritetään kunnan toimintaa, päiväkodit, puutarha, kiinteistö, keittiöt yms. Siis niitä puolen vuoden työkokeiluita joista ei todellakaan seuraa työpaikka vaan aina on uusi tulossa tilalle. Minäkin olin kerran ja sain jalkaan pysyvän vamman kun en saanut sairaslomaa vaikken pystynyt kävelemään. Joissain kunnissa kaivostoiminta on nyt työllistänyt mutta suurin osa on muualta tulleita. Täällä lähikunnissa vuokrataso on sama kuin Joensuussa. Myös palvelut alkaa olla muualla, esim röntgen. Kela-taksit ei kulje, palvelut on 22-55 km päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme