Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Karjalassa maan pahimmat työttömyysluvut

Vierailija
23.08.2018 |

Viimeisin tieto oli, että työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta on Suomen korkein, 16 prosenttia.
Voi helvetti että vihaan tätä paikkakuntaa.

Kertokaa, että miten ja mistä pääkaupunkiseudulta voi saada a) kämpän b) työtä? Pyydän aidosti vinkkejä. Olen akateeminen pitkäaikaistyötön. Tällä paikkakunnalla (Joensuu) ei ole minulle mitään annettavaa. Ei ole koskaan ollut.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, ei ole vinkkiä tilanteeseesi, vain myötätuntoa. Olen akateeminen pitkäaikaistyötön Helsingistä. Tällä viikolla on tullut taas kaksi hylkäysviestiä. Molempiin paikkoihin ollut yli sata hakijaa. 

Jospa muuttaisin Pohjois-Karjalaan, niin olisin kaltaisteni joukossa. 

Vierailija
2/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vaivalla kuin muutat Helsinkiin, muutat jo KeskiEurooppaan. Vielä helpompi saada töitä, plus elintaso ihan eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaa on yhtä syrjässä pääkaupunkiseudusta kuin Pohjois-Karjala, mutta siellä on maamme alhaisimpia työttömyyslukuja.

Tätä olen aina ihmetellyt.

Vierailija
4/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisit pois? Itse lähden kohta veneilemään illaksi, ei työnmurheet paina ja illalla rantasaunaan sekä pari verovapaata harmaata.

Tehkööt ne töitä jota kiinnostaa.

Vierailija
5/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä aineenopettaja muuttaisin Helsinkiin, niin saisinko työpaikan ylipäätään? Saisinko paikan vaikka Alepasta? Mitä tahansa työtä? Ikää mulla vähän vajaa 50, hissanope olen...

Vierailija
6/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla saa työpaikan päivässä, jos on esim. lastentarhanopettaja, bussikuski, taksikuski, sosiaalityöntekijä, sairaanhoitaja, ylipäänsä muitä tahansa sote -sektorilla. Hissanopeille ei ole missään töitä, niitä on koulutettu aivan liikaa. t: Itsekin historian maisteri, nykyisin työvoimapula-alalla.

Vierailija
7/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joka puolella Suomea asuneena totean vain: kaikki joensuulaiset eivät ymmärrä asuvansa tämän maan parhaassa kaupungissa.

Todella mukava ja rauhallinen kaupunki. Ei lännen pinnallisuutta ja narsistisuutta. Ei etelän hälinää vailla työpaikkoja. Ei savolaisten kieroutta( ikävä kyllä niitä on täälläkin).

Täällä on kova työvoimapula.

Vaihda alaa jos töitä ei löydy. Juuri ostimme uuden asunnon.

Vierailija
8/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä se näkyy myös mielenterveydellisinä ongelmina

Vierailija
9/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän joka puolella Suomea asuneena totean vain: kaikki joensuulaiset eivät ymmärrä asuvansa tämän maan parhaassa kaupungissa.

Todella mukava ja rauhallinen kaupunki. Ei lännen pinnallisuutta ja narsistisuutta. Ei etelän hälinää vailla työpaikkoja. Ei savolaisten kieroutta( ikävä kyllä niitä on täälläkin).

Täällä on kova työvoimapula.

Vaihda alaa jos töitä ei löydy. Juuri ostimme uuden asunnon.

Täällä myös erittäin tyytyväisiä joensuulaisia!

Asumme Penttilänrannassa, parempaa paikkaa emme usko tästä maasta löytyvän!

On töitä, on luontoa ja rauhaa. Joki näkyy ikkunasta, siihen ei kyllästy;)

Vierailija
10/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Joensuusta ja en pääse edes hlö.kohtaiseksi avustajaksi tai keittiötyöhön. Hakijoita kamalasti. Kaupan kassan hommista ei kannata edes haaveilla! Yliopistokaupunki, niin hakijoita riittää sikälikin. Siksikin nämä "työttömät töihin, sossupummeja" ovat tosi kipeitä.

Vierailija
11/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka! Näin esim. Joensuussa muuten tyytyväisenä asuva työtön voisi jäädä paikkakunnalle ja aloittaa vaikka Bed & Breakfastin. Ei pakkomuuttoa Helsinkiin. Koko maa pysyisi tasaisesti "elävänä".

Vierailija
12/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Joensuusta ja en pääse edes hlö.kohtaiseksi avustajaksi tai keittiötyöhön. Hakijoita kamalasti. Kaupan kassan hommista ei kannata edes haaveilla! Yliopistokaupunki, niin hakijoita riittää sikälikin. Siksikin nämä "työttömät töihin, sossupummeja" ovat tosi kipeitä.

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi töitä haetaan edes näistä töistä, joista nimenomaisesti on pulaa eli koulutusta vaatimattomia töitä, jotka itsepalvelu kuitenkin korvaa. Hakeaa nyt ihmeessä sellaisia töitä, joihin ei ole suoraan kadulta haettavissa uutta tilalle, jos joku lähtee. Ja se oma osaaminen kannattaa hoitaa kuntoon.

Vierailija
13/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi töitä haetaan edes näistä töistä, joista nimenomaisesti on pulaa eli koulutusta vaatimattomia töitä, jotka itsepalvelu kuitenkin korvaa. Hakeaa nyt ihmeessä sellaisia töitä, joihin ei ole suoraan kadulta haettavissa uutta tilalle, jos joku lähtee. Ja se oma osaaminen kannattaa hoitaa kuntoon.

En ole koulutusta vailla vaan hyvä koulutus on. Mut kapea-alainen. En voi muutenkaan ruveta hallintopäälliköksi, insinööriksi, puheterapeutiksi, opettajaksi, psykologiksi, hitsaajaksi, kirvesmieheksi, metallimieheksi, yhdistelmäajoneuvon kuljettajaksi yms

Vierailija
14/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koulutusta vailla vaan hyvä koulutus on. Mut kapea-alainen. En voi muutenkaan ruveta hallintopäälliköksi, insinööriksi, puheterapeutiksi, opettajaksi, psykologiksi, hitsaajaksi, kirvesmieheksi, metallimieheksi, yhdistelmäajoneuvon kuljettajaksi yms

Sanotaan, että olet vaikka se historianopettaja. Miksi haet kaupan kassan paikkoja, joihin hakee 100 hakijaa ja kaikilla yhtä kehno koulutus. Jos voit 2:n vuoden koulutuksella muuntaa tutkintosi esim. sosiaalityöntekijäksi ja työllistymisesi on 100%.

Vierailija
15/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaa on yhtä syrjässä pääkaupunkiseudusta kuin Pohjois-Karjala, mutta siellä on maamme alhaisimpia työttömyyslukuja.

Missään muuallapa kun ei hyväksyttäisi haisevia rääkättyjen eläinten keskitysleirejä pihamailla niin siksi yksi kyseenalainen ”elinkeino” työllistää vain pohjanmaalla.

Vierailija
16/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muuallapa kun ei hyväksyttäisi haisevia rääkättyjen eläinten keskitysleirejä pihamailla niin siksi yksi kyseenalainen ”elinkeino” työllistää vain pohjanmaalla.

Ei niin.

Kun raha ja menestys ovat elämän tärkeimpiä asioita, niin ei kai ole ihmellistä tuo alhainen työttömyys?

Vierailija
17/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla paljon yrittäjyyttä,siksi pienet työttömyysluvut. Metallimiehille on Pohjanmaalla töitä.

Vierailija
18/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa on myös paljon pitkäaikaistyötöntä, jotka eivät ole oikein koskaan edes halunneet töihin. Siellä on vaan niin edullista asua ja elämäntapa on aivan erilainen kuin isoissa kaupungeissa asuvilla samanikäisillä, ettei edes taloudellisesti tarvitse hakeutua töihin.

Vierailija
19/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tosiaan ymmärrä? Niihin haetaan vaikka siksi, että kaikki ympärillä toitottavat, ettei saa hakea vain oman alan töitä, vaan pitää hakea mitä tahansa, jotta elättää itsensä. Niihin haetaan, koska opiskelemaan ei pääse vain siksi, että haluaa. Koulutuksiinkin on tunkua. 

Vierailija
20/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. katkera työtön karjalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi