Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniteholasit, en taida tottua.

Vierailija
22.08.2018 |

Ihan itkettää kun nää on niin hankalat. Ei oo montaa päivää ollu vielä ja sanotaan kyllä että tottuminen vie aikaa. Mut en tiedä opinko ollenkaan. Miten kauan teillä on menny tottuminen?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tottunut edes kaksiteholaseihin. Mulla oli kai liian pieni lukualue.

Vierailija
2/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni melkein kuukausi. Aluksi kaikki hiukan sivussa olevaa oli vaikea nähdä, kuva vääristyi, ja kohdentaminen läheltä kauas tai päinvastoin oli vaikeaa. Mutta sen jälkeen se olikin ihan ok, ja nyt olen käyttänyt jo kymmenen vuotta monitehoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni vuosi. Käytin tuona aikana laseja ainoastaan lukiessa. Niitä huoltsikan vitosen lähilinssejä.

Vierailija
4/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin pian, pari viikkoa kai siinä meni. Eniten oli vaikeuksia portaissa kulkemisessa ja työpöydän ääressä. Mitä kalliimmat ne (linssit) on, sitä laadukkaammat lasit saat ja todennäköisesti helpommin ja nopeammin totut.

Vierailija
5/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tottunut ollenkaan.

Mulle myytiin ns. nuorisomonitehot tietämättäni. Sain tietää tästä vasta valmiita laseja sovittaessani. Syyksi sanottiin, että tämä kyseinen liike myy useamman kerran ohennettuja linssejä vain monitehoina. Pidin laseja kolme viikkoa enkä tottunut. Optikko teki uuden näöntarkastuksen, keksi pari muutettavaa asiaa ja tilasi uudet linssit, joita oli yhtä mahdoton käyttää. Olo oli kuin peilitalossa - kaikki pystysuorat linjat kaartuivat kohti ja pullistelivat, lattia aaltoili. Palasin vanhojen, tavallisten lasien ja piilareiden käyttäjäksi.

Varoitus ainakin tämän yhden optikkoketjun toiminnasta: jouduin melkein maksamaan kolmasosan näiden sopimattomien linssien hinnasta johtuen siitä, että linssit vaihdettiin. Jos olisin vain palauttanut ekat lasit, ei olisi tullut tuota ongelmaa.

Vierailija
6/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olin yhdet lasit eräästä ketjusta (ins.....)' ja ne ei kyllä olleet hyvät. Jotenkin ne eivät ollet kohdistettu oikein tai linssit huonot, vaikka heidän kalliimmat linssit olikin. Ostin sit pari vuotta kärvisteltyäni uudet, pienestä optikkoliikkeestä. Kalliimmat, mutta ovat olleet tosi hyvät.

Vierailija
7/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monitehot kohta kaksi kuukautta ja välillä vieläkin tuntuu oudolta. Minulla ei ole ollut ensimmäisten 48 ikävuoteni aikana silmälaseja, sitten sain lukulasit ja reilu vuosi sen jälkeen sain monitehot.

Tosin minun on ollut tosi vaikeaa tottua silmälaseihin. Tällä viikolla olin eka kertaa lasit päässä ulkona sateessa - todella hurjaa! Ne linssithän kastuu ja huurtuu, eikä näe niillä laseillakaan enää! 

Vierailija
8/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Minulla on kaikkein parhainta laatua olevat ( siis kalleimmat mahdolliset) lasit. Joten toiveissa kai on, että voisi joskus tottua. T. Ap

Vierailija
9/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit ostaa halvimmat mahdolliset ja muualta kuin Instrusta? Moniteholinssit ovat kalliit, mutta linsseissä ei voi ikävä kyllä säästää. Totuin omiin laseihin jo parissa päivässä, mutta pelkistä linsseistä jouduin pulittamaan 500e Instrulle.

Vierailija
10/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin olin yhdet lasit eräästä ketjusta (ins.....)' ja ne ei kyllä olleet hyvät. Jotenkin ne eivät ollet kohdistettu oikein tai linssit huonot, vaikka heidän kalliimmat linssit olikin. Ostin sit pari vuotta kärvisteltyäni uudet, pienestä optikkoliikkeestä. Kalliimmat, mutta ovat olleet tosi hyvät.

Minulla taas meni puoli tuntia siihen, että totuin samasta liikkeestä ostettuihin monitehoihin. Muutenkaan ei ollut mitään valittamista.

Monitehoihin tottumisessa on olennaista, että niitä pitää koko ajan hereillä ollessaan. Jos niitä pitää vain osan aikaa (kun ne tuntuvat hankalilta), aivot sopeutuvat niihin selvästi hitaammin. Mutta jos vielä muutaman päivän kuluttua (olettaen, että on käyttänyt laseja koko päivän) monitehot tuntuvat hankalalta, kannattaa viedä ne tarkistettavaksi sinne, mistä ne on ostanut.

Vierailija
11/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, ostit kalleimmat. Onko lasien pinta-ala riittävän suuri myös korkeussuunnassa? Kai nuo voi palauttaa?

Vierailija
12/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleteko ostaneet halpislasit halpislinsseillä?

Itselläni ollut Hoyan linssejä, tottunut nopeasti.

Vierailija
13/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehojahan saa piilareinakin nykyään. Oiskohan kokeilun arvoiset

Vierailija
14/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asentohuimausta ja monitehot ei todellakaan sopineet. Väkisin kyllä yrittivät myydä, toistin useammin kuin kerran että nää on mun silmät ja itse tiedän tunteen kun jatkuvasti heiluu näkymät laseilla. Jäi siis ostamatta enkä koskaan osta.

Vierailija
15/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille. Minulla on kaikkein parhainta laatua olevat ( siis kalleimmat mahdolliset) lasit. Joten toiveissa kai on, että voisi joskus tottua. T. Ap

Halpisketjun kalleimmat?

Vierailija
16/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisi lähinnä Kekkos kehykset jos hyvin toimisi ja itse tahdoin kyllä hiukan pienemmät jotka tekee hiukan kiusaa työtehtävissä?

Vierailija
17/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit ostaa halvimmat mahdolliset ja muualta kuin Instrusta? Moniteholinssit ovat kalliit, mutta linsseissä ei voi ikävä kyllä säästää. Totuin omiin laseihin jo parissa päivässä, mutta pelkistä linsseistä jouduin pulittamaan 500e Instrulle.

En, vaan kalleimmat. Pelkät linssit maksoi yli tonnin. T.Ap

Vierailija
18/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet käyttänyt laseja koko päivän muutaman päivän ajan, vie ne ostoliikkeeseen tarkistettavaksi. Kyllä sinun olisi jo pitänyt tottua niihin. Sitten on eri juttu, jos olet osan päivää ilman laseja.

Vierailija
19/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tottunut ollenkaan.

Mulle myytiin ns. nuorisomonitehot tietämättäni. Sain tietää tästä vasta valmiita laseja sovittaessani. Syyksi sanottiin, että tämä kyseinen liike myy useamman kerran ohennettuja linssejä vain monitehoina. Pidin laseja kolme viikkoa enkä tottunut. Optikko teki uuden näöntarkastuksen, keksi pari muutettavaa asiaa ja tilasi uudet linssit, joita oli yhtä mahdoton käyttää. Olo oli kuin peilitalossa - kaikki pystysuorat linjat kaartuivat kohti ja pullistelivat, lattia aaltoili. Palasin vanhojen, tavallisten lasien ja piilareiden käyttäjäksi.

Varoitus ainakin tämän yhden optikkoketjun toiminnasta: jouduin melkein maksamaan kolmasosan näiden sopimattomien linssien hinnasta johtuen siitä, että linssit vaihdettiin. Jos olisin vain palauttanut ekat lasit, ei olisi tullut tuota ongelmaa.

Mun kristallipallo ei nyt näyttänyt täyä yhte ketjua millään. Voisitko lähettää telepaattisesti?

Vierailija
20/84 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas meni puoli tuntia siihen, että totuin samasta liikkeestä ostettuihin monitehoihin. Muutenkaan ei ollut mitään valittamista.

Monitehoihin tottumisessa on olennaista, että niitä pitää koko ajan hereillä ollessaan. Jos niitä pitää vain osan aikaa (kun ne tuntuvat hankalilta), aivot sopeutuvat niihin selvästi hitaammin. Mutta jos vielä muutaman päivän kuluttua (olettaen, että on käyttänyt laseja koko päivän) monitehot tuntuvat hankalalta, kannattaa viedä ne tarkistettavaksi sinne, mistä ne on ostanut.

Minulla on ollut lasit 13 vuotiaasta ja aina pitänyt laseja koko ajan hereillä ollessani. Ja kyllä niitä justeerattiin Instrussa, mutta ei vaan olleet hyvät. Olin käynyt silmälääkärillä, mutta instrun optikko jyräsi mutta ottamaan vahvimmat miinuslasit mitä silmälääkäri oli kirjoittanut mulle.