Mainosten epäloogiset tarinat! Kerro, mikä ärsyttää.
Mua on jo muutaman päivän vaivannut telkkarissa pyörivä Fazerin Geisha-mainos. Mainoksessa nainen suurkaupungin ruuhkassa tapaa pienen lapsen, joka johdattaa naisen läpi kaupungin ja metsäpolun. Lopulta ollaan talolla, jossa vanha nainen hymyilee ja nainen saa rasian, jonka sisällä lukee viesti: Keskity hyvään. Joo. Okei.
Mutta: Miten ihmeessä sillä naisella on reissunsa aikana välillä vihreä takki ja välillä beige? Vaihtaako se sitä takkia jossain välillä?
On tässä mulla pulmaa kerrakseen.
Mikä sinua mainoksissa ärsyttää tai vaivaa?
Kommentit (31)
Fairy-mainoksessa ärsyttää myös sanan lainata käyttö ilman palautusaikomusta. Tiedostan, että kyseessä on murre-ero, mutta silti ärsyttää.
Sitten se Always -mainos, jossa kolmen miljardin naisen siteiden ei kuulu olla samanlaisia, joten tarjotaan peräti neljää eri mallia. Pidän mainosta suhteellisuudentajuttomuudessaan lähes solvauksena. Ihan kuin rivien välissä sanottaisiin, ettei naiset oikein voi käsittää niin isoa lukua kuin miljardi.
En tajua jonkun rahoituslaitoksen, olisko Ferratum. mainosta, jossa kerrotaan, että juoksin maratonin, tätä ennen ostin juoksukengät ja tätä ennen otin lainaa.... miksi ihmeessä juoksuharrastukseen tai maratoniin harjoitteluun tarvitsisit lainaa?[/quote]
Mainos yrittää esittää, että pystyt mihin vain, jopa maratonin juoksemiseen. Elämä alkaa kun ensin otat lainan Ferratumista. Kaikki on jokaiselle mahdollista, onneksi on Ferratum!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että naapurin Pekalla on ilmeisesti satoja parin pisaran fairypulloja.
Joo ja se tiski-intoinen pikkujäbä on kans melko fiktiivinen. Millä se Pekka nyt tiskaa seuraavan kuukauden kun riittoisa pisara lipes naapuriin.
Ja mitä varten se likainen lasagnevuoka löytyy sen pojan huoneesta? Miksi se sinne oli joutunut? Siis haetaanko teidän muiden kotona tyhjennetyt soppakattilat tms. lasten huoneesta?
Tässä on paljon avoimia kysymyksiä... poika on vetäny yksin koko lasagnevuoan, bulimia?
Bulimia my ass! Teinipojat ne vaan nyt syö hurjia määriä. Ovat kasvavassa iässä, näet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että naapurin Pekalla on ilmeisesti satoja parin pisaran fairypulloja.
Joo ja se tiski-intoinen pikkujäbä on kans melko fiktiivinen. Millä se Pekka nyt tiskaa seuraavan kuukauden kun riittoisa pisara lipes naapuriin.
Ja mitä varten se likainen lasagnevuoka löytyy sen pojan huoneesta? Miksi se sinne oli joutunut? Siis haetaanko teidän muiden kotona tyhjennetyt soppakattilat tms. lasten huoneesta?
Se poika oli luultavasti syönyt suoraan siitä astiasta.
veikkaan , että suurempi osa mammoista keräilee astioita lapsiensa huoneesta kuin ei keräile. esim. kova tietokonepelaaminen vaatii energiaa.
Joo, lautaset ja lasit ymmärrän, mutta kokonainen vuoka. Se poika siis söi huoneessaan kylmää lasagnea suoraan vuoasta sängyn laidalla istuen... tai vuoka sylissään pelasi tietokonetta...
Mainokset ovat iskostaneet minuun mielikuvan että hammasharjoja kehitellään hektisessä tutkimusympäristössä kiivaalla tahdilla rahaa säästämättä. Valkotakkiset tiedemiehet lasiseinäisissä laboratorioissaan mittaavat muistiin jokaisen testituloksen kehitellessään täydellisesti plakkia poistavan uuden innovatiivisen vaihtopään kiertoliikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ja Trivagon muikkelin vois tälleen sivuhuomautusraivona jo vaikka keittää isossa pannussa. MIKS NIITÄ TULEE KOKO AJAN,.
Minua häiritsee, että se nainen kysyy yhdessä uusimmista mainoksista "miksi en ole koskaan ennen vertaillut hintoja?", vaikka jo monta kertaa aiemmin hän on sanonut vertailevansa niitä.
Ja kuinka ollakaan, tv:stä tuli juuri äsken "Äiti, tiskiaine on loppu."
Vissiin K-marketin mainokset jossa aina joku lihatiskin myyjä tai hedelmätiskin hoitaja maireasti selittää kuinka hän tässä nyt sydämen asianaan myy näitä lahnoja ja porkkanoita. Jossain versiossa ensin kävelee pitkin peltoja se kasvistiskin hoitaja aivan kuin se nyt itse kasvattaisi ne marketissa myytävät juurekset.
Vierailija kirjoitti:
Vissiin K-marketin mainokset jossa aina joku lihatiskin myyjä tai hedelmätiskin hoitaja maireasti selittää kuinka hän tässä nyt sydämen asianaan myy näitä lahnoja ja porkkanoita. Jossain versiossa ensin kävelee pitkin peltoja se kasvistiskin hoitaja aivan kuin se nyt itse kasvattaisi ne marketissa myytävät juurekset.
Tästä tuli mieleen se alkukesän mainosten K-kauppias, joka oni kiertänyt Australiaa ja kovasti inspiroitunut, kun siellä grillataan ihan kaikkea. En missään vaiheessa ymmärtänyt jutun pointtia.
Mä haluan nostaa tän ketjun ja kuulla lisää.
Mua jaksaa aina ihmetyttää Lidlin ruokamainokset. Ihan kiva, jos paprikat on tarjouksessa, mut onko ne nyt oikeasti sellainen tuote, jonka perusteella ihmiset valitsee ruokakaupan?
Minua huolettaa ennemmin se, miksi se astianpesukone puhuu Taalasmaan Sepon äänellä :/ Onko kone niellyt Seppo-paran?