Onko yleistä että terapeutti suuttuu saamastaan kritiikistä ja haukkuu potilaan pystyyn?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mun terppa suuttui ja haukkui mut, kun ilmoitin lopettavani minulle myönnetyn terapian kesken. Kun hän oli laskenut toimeentulonsa sen mukaan, että olisin jatkanut vielä 1,5 vuotta (!). Lopetin terapian siis syystä, ettei siitä ollut mitään hyötyä, vaan turhauduin entisestään. Masennus/burnout -potilas ei hyödy mitään sessioista, joissa terppa ei puhua pukahda muuta kuin tervehtii ja ilmoittaa ajan loppumisesta.
Kaikkea soopaa se Kela kustantaa.
Mun terapeutti vetosi myöskin omaan toimeentuloonsa kun sanoin, että haluan lopettaa terapian. Onkohan kyseessä sama keski-iän ylittänyt naispuolinen terapeutti Töölöstä? Olin tyrmistynyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun terppa suuttui ja haukkui mut, kun ilmoitin lopettavani minulle myönnetyn terapian kesken. Kun hän oli laskenut toimeentulonsa sen mukaan, että olisin jatkanut vielä 1,5 vuotta (!). Lopetin terapian siis syystä, ettei siitä ollut mitään hyötyä, vaan turhauduin entisestään. Masennus/burnout -potilas ei hyödy mitään sessioista, joissa terppa ei puhua pukahda muuta kuin tervehtii ja ilmoittaa ajan loppumisesta.
Kaikkea soopaa se Kela kustantaa.Mun terapeutti vetosi myöskin omaan toimeentuloonsa kun sanoin, että haluan lopettaa terapian. Onkohan kyseessä sama keski-iän ylittänyt naispuolinen terapeutti Töölöstä? Olin tyrmistynyt!
Hyvillä terapeuteillä luulisi riittävän asiakkaita jonoksi asti. Ehkä moni muukin oli kokenut terapian heikkotasoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea soopaa se Kela kustantaa.Mun terapeutti vetosi myöskin omaan toimeentuloonsa kun sanoin, että haluan lopettaa terapian. Onkohan kyseessä sama keski-iän ylittänyt naispuolinen terapeutti Töölöstä? Olin tyrmistynyt!
Alkaako etunimi S:llä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai A.H.?
Mitä ajatella ihmisestä, joka käyttää terapeutista sanaa terppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvillä terapeuteillä luulisi riittävän asiakkaita jonoksi asti. Ehkä moni muukin oli kokenut terapian heikkotasoiseksi.
Tämä! Näillehän saa jonottaa vuositolkulla.
Jotkut ottavat sen ilmeisesti raskaasti. Minä ilmoitin terpeutille, että lopetan, kun tuntui etten pysty puhumaan siellä. Seuraavana lauantai-iltana sain tunteellisen (viinihuuruisen?), "ymmärtäväisen" viestin...
En tiedä onko yleistä, mutta ei se minusta oikein hienoa ole. Tasapainoinen ihminen ehkä kestää sen, että häntä haukutaan, mutta terapia-asiakkaat eivät useinkaan ole kaikkein tasapainoisimmillaan ja haukut voivat haavoittaa pahastikin.
HYI YÖK
"Tasapainoinen ihminen ehkä kestää sen, että häntä haukutaan, mutta terapia-asiakkaat eivät useinkaan ole kaikkein tasapainoisimmillaan ja haukut voivat haavoittaa pahastikin."
Sen sijaan, että terapeutti miettisi onko HÄN ylittänyt potilaan, jonka sietokyvyn rajat eivät ole parhaimmillaan eikä ole tasapainossa, syyllistää terapeutti potilaan siitä, että hän ei ole tasapainossa ja että haukut voivat haavoittaa!! Luuletteko, että teidän terapianne vain parantaa?! Siinä vaiheessa, kun potilas haukkuu sinut, olet ITSE ensin haavoittanut tai avannut portit ja astunut tulilinjalle, että saat haukut. Ai niin, mutta transferenssi, sitä pitää provota esille - että tulee ilkeä äiti tai isä tai puoliso istumaan siihen terapiapallille, sitten kun olet saanut sitä mitä tilasit, kehtaat kitistä että asiakkaasi ei ole tasapainossa ja haukut voivat haavoittaa pahastikkin.
Kumpa joku antaisi sinulle "terapiaa"
Minkä keinojen olet kokenut omalla kohdallasi toimivan parhaiten?