Miksi aina jätän viime tinkaan... Vieraita tulossa huomenna ja koko tämä päivä menee siivotessa, pyykätessä jne.
Sen sijaan että olisin alkuviikon ajan rauhassa järjestellyt paikkoja ja siivonnut, joudun tänään tekemään kaiken: imuroimaan, tiskaamaan, pesemään 3 koneellista pyykkiä, siivoamaan vessan, viemään roskat, käymään kaupassa, raivaamaan nurkista kaikki epämääräiset kasat. Tyhmä laiska minä.
Kommentit (18)
Se on ihan normaalia että kaikki jää viimetippaan.
No hei.. mulla on muutto syyskuun alussa ja en oo vielä aloittanut pakkausta. Ahistaa
Vierailija kirjoitti:
Tutkiiko vieraasi useinkin pyykkikorit jos täytyy pyykitkin pestä?
Ei tutki, mutta haluan nuo ylitäydet pyykkikorit tyhjiksi ja likaiset vaatekasat pois. Ap
Painukaa pois palstalta ja tehkää ne hommanne!!!
Eikö sulla muuten ole tapana siivota tai pestä pyykkiä? Meillä sitä tehdään lähes joka päivä, tuli vieraita tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tutki, mutta haluan nuo ylitäydet pyykkikorit tyhjiksi ja likaiset vaatekasat pois. Ap
Eli sä vaan haluat. No eihän sillä sitten ole mitään tekemistä kyläilyn kanssa.
Ymmärrän tuskasi hyvin. Minullakin käy usein niin, että lykkään asioita ja sitten huhkin apinan raivolla ne valmiiksi. Mikään ei potki persauksille yhtä tehokkaasti kuin lähestyvä "deadline".
Mutta onneksi sinulla on koko päivä aikaa, ei tuo ole millään tavalla poikkeuksellinen työmäärä. Mun normisiivouspäivältä kuulostaa, minkä lisäksi yleensä ehdin vielä käydä punttisalillakin.
Ota iisisti ja pidä välillä vartin palkinto-tauko, niin jaksat!
Kutsun usein vieraita, jotta siivoan asunnon. Muutoin on vaikea ryhtyä toimeen ja vieraiden tullessa tulee fiilis, että on pakko.
Vierailija kirjoitti:
No hei.. mulla on muutto syyskuun alussa ja en oo vielä aloittanut pakkausta. Ahistaa
Siis onko sulla muuttolaatikot jo? Itselläkin kuun vaihteessa muutto, mutta olen tilannut muuttolaatikot vasta ensi viikolla, niin ei tässä ole mitään voinut pakatakana. Eihän siihen kauan mene, kunhan tyhjentää lipastot ja kaapit laatikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla muuttolaatikot jo? Itselläkin kuun vaihteessa muutto, mutta olen tilannut muuttolaatikot vasta ensi viikolla, niin ei tässä ole mitään voinut pakatakana. Eihän siihen kauan mene, kunhan tyhjentää lipastot ja kaapit laatikoihin?
po. pakatakaan! =D
Nyt oon saanut tiskattua, vietyä roskat ja kolmas koneellinen pyykkiä pyörii parhaillaan. En ihan saanut pyykkikoria tyhjäksi mutta melkein. Kahvitauko ja sitten voisin ottaa imurin esiin ja pyyhkiä pölyt.
Sinulle joka muutat kohta, tsemppiä! Muutto on niin älyttömän stressaavaa aikaa. Ap
Miksi vaivautua ollenkaan? Kaupasta vaan pussi pullia ja keität kahvit. Siinä on riittävästi vieraita varten valmisteltu.
Mulla jää asiat viime tippaan nykyään siksi, kun negatiivinen luonne ja negatiiviset kokemukset ovat opettaneet ettei kannata vaivautua jos asiat ei sit tapahdukaan. On tullut liikaa peruutuksia ja takapakkeja, ettei jaksa nähdä vaivaa ja stressata liian pitkään etukäteen turhan takia. Edellinen päivä riittää valmistautumiseen hyvin, kaikessa.
Minusta on outoa että jonkun pitää erikseen siivota vieraita varten. Meillä on aina perus siistiä eikä mitään tavara tai pyykkikasoja missään (paitsi pyykkikorissa tietysti kannen alla) 🤔 eikö teitä ahdista elää sotkussa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa että jonkun pitää erikseen siivota vieraita varten. Meillä on aina perus siistiä eikä mitään tavara tai pyykkikasoja missään (paitsi pyykkikorissa tietysti kannen alla) 🤔 eikö teitä ahdista elää sotkussa?
Ei meillä edetä sotkussa, ainakaan omasta mielestäni, mutta sen verran vanhanaikainen olen että olen tottunut että ennen vieraita siivotaan kunnolla eli imuroinnit, pölyjen pyyhintä, vessojen siivous, lattioiden luuttuaminen. Edellämainittuja ei todellakaan tehdä joka päivä! Joka päiväiseen siivoamiseen kuuluu pyykin pesu kone tai parikin, keittiön siivous ja tavaroiden paikoilleen laitto ja nuokin tapahtuu kerran päivässä eli jos satut tupsahtamaan juuri ennen keittiön siivousta tai pyykin pesua saatat nähdä sotkuisen keittiön ja täydet pyykkikorit.
Siivosin viimeksi reilu viikko sitten ja on tässä kerennyt sotkua sillä välin syntymään, tiedoksi sille joka ihmetteli enkö siivoa koskaan :) Nyt olen imuroinut, pyyhkinyt pölyt ja käynyt kaupassa, vielä pitäisi vähän järjestellä tavaroita ja pyyhkiä vessan peili, mutta pidän ensin tauon. Ap
Vierailija kirjoitti:
'
Luulin että muutto tänään,sitten oisin ymmärtänyt . Päivässä pakkaa normaalin ihmisen tavarat.