Nuori mies lähestyi minua tänään
Hän oli tummahko ei-suomalainen, mutta puhui ihan hyvin suomea.
(En tiedä miten asian ilmaisisi, ettei olisi heti poistettu aloitus?)
Hän kysyi asunko lähellä tai tunnenko seutua.
Vastasin, etten asu ihan nurkan takana, vaan parin bussipysäkin päässä.
Olin siis kauppareissulla.
Oletin tietenkin, että hän haluaa tietää jonkun osoitteen.
Hän sanoi, että voi harmi, kun hän niin kovasti haluaisi tutustua johokin ihmiseen.
-Onko sinulla kiire? hän kysyi.
Ikävä kyllä oli vähän kiire, etteivät pakasteet täysin sula.
Jos ei olisi ollut pakasteita, olisin jäänyt juttelemaan.
Hyvä esimerkki niistä "nuorista i-laismiehistä", jotka tulivat tänne "tekemään pahojaan".
Lähistöllä on vastaanottokeskus ja oletan hänen tulleen sieltä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Just niin. Hyvä esimerkki tilanteesta, jossa minä olisin pelästynyt kuollakseni. Onneksi en ollut sinun saappaissasi.646
Miksi olisit pelästynyt?
Liika sinisilmäisyys ei ole hyvästä.
Miksi olisit pelästynyt?
Hyvä kysymys.
Ympärillä oli kosolti ihmisiä klo 11.30.
En minä ainakaan pelästy kuoliaaksi, jos joku ihminen tulee yllättäen puhumaan/kysymään jotakin.
Asun Helsingissä. :)
Tai etsi avioliittoa vähän vanhemman ja sinisilmäisen suomalaisnaisen kanssa
Luuletko ihan oikeasti että sitä kiinnosti vaan tutustua johonkin ihmiseen?
Hohhoijaa.
Olettepa varsin fiksuja luullen, etten minä, 48-vuotias vanha muija, osaisi katsoa kenen kanssa juttelen tai kuka mua seuraa.
Olen asunut muslimikulttuurin keskellä 4 vuotta, joten tiedän kyllä, mikä ja mitä.
Tiesikö teistä monikaan, että Ramadan oli 16.5.-14.6.?
Kiinnostiko?
Ehkä olisi kannattanut kiinnostua, koska Suomikaan ei ole kokonaisuudessaan enää mikään Perä-Hikiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sanoi, että voi harmi, kun hän niin kovasti haluaisi tutustua johokin ihmiseen.
...
Lähistöllä on vastaanottokeskus ja oletan hänen tulleen sieltä.Etkö miettinyt lainkaan miksei hän halua tutustua toisiin keskuksen asukkaisiin vaan kyselee kadulla?
Varmaan ne keskuksen asukkaat on tulleet jo tutuiksi? Jos tahtoo tutustua paikallisiin niin pitää lähteä pois keskuksesta. Ihan ottamatta kantaa siihen mikä ap:n tapauksen motiivi oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Lähistöllä on vastaanottokeskus ja oletan hänen tulleen sieltä.Etkö miettinyt lainkaan miksei hän halua tutustua toisiin keskuksen asukkaisiin vaan kyselee kadulla?
Varmaan ne keskuksen asukkaat on tulleet jo tutuiksi? Jos tahtoo tutustua paikallisiin niin pitää lähteä pois keskuksesta. Ihan ottamatta kantaa siihen mikä ap:n tapauksen motiivi oli.
Tietämättä mitään oletan, juuri näin: muut eivät ehkä ole oppineet suomen kieltä yhtä hyvin kuin kyseinen tyyppi, vastaanottokeskus ahdistaa, haluaisi tutustua suomalaisiin, koska haluaa integroitua.
Integraatiohan ei missään tapauksessa liene hyvä asia av-piireissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mihin pyrit ap mutta on tapauksia että kaltaisesti hyväuskoinen on kutsunut vieraaksi ja tullut rikastetuksi.
Pyrin kertomaan, miten asioiden pitäisi olla.
Pyrin kertomaan nuoresta miehestä, joka halusi tutustua johonkin paikalliseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Tietämättä mitään oletan, juuri näin: muut eivät ehkä ole oppineet suomen kieltä yhtä hyvin kuin kyseinen tyyppi, vastaanottokeskus ahdistaa, haluaisi tutustua suomalaisiin, koska haluaa integroitua.
Integraatiohan ei missään tapauksessa liene hyvä asia av-piireissä.
ap
Liika sinisilmäisyys on vaarallista. Eivätkä nuo yleisesti halua integroitua.
No ei varmaan jos asenteet on tuollaiset. En minäkään halunnut integroitua koulussa kiusaajiin, jotka puhuivat minusta p*sk** ja levittivät juoruina oletuksiaan minusta.
Ei naurata yhtään, kun elän samassa maassa kuin te, jotka jopa huutonauratte.
ap
Vähän ristiriitainen on asenne, mutta en kyllä toisaalta tippaakaan ihmettele naisia, jotka alkavat seurustella tervepäisen mamun kanssa. Onhan he ulkonäöltään suomalaisiin maitovalaisiin verrattuna totaalinen vastakohta 😁 Tekisi hyvää suomalaiselle geenipoolille myöskin, mutta kun uskontonsa ja traumansa ovat pieni riski tässä kuitenkin.
Takuukauniita lapsia tulisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei naurata yhtään, kun elän samassa maassa kuin te, jotka jopa huutonauratte.
ap
En minäkään riemusta hihku joutuessani elämään sinisilmäisten ja naiivien hömppien (kuten sinä) kanssa!
taa on, ullatus yo, tuhansien toiveiden yo.
Siinä meni elämäsi mies. Kunnon rehti kamelikikuski.
Just niin. Hyvä esimerkki tilanteesta, jossa minä olisin pelästynyt kuollakseni. Onneksi en ollut sinun saappaissasi.646