Jos sielu vaeltaa, mistä Aatamin ja Eevan lapsi sai sielun?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Yrität sekoittaa kahta eri uskontoa sekaisin.
Auts, romutit juuri ap:n maailmankuvan :)
Oliko Aatami ja Eeva ensimmäiset joihin sielu voisi vaeltaa? Mitään todisteita ei ole, joten aivan mutu-meinikiä.
Haluaisitko mieluummin vastauksen:
1. Ihmisellä ei ole sielua
2. Sielu ei vaella
vai
3. Aatamia ja Eevaa ei ole ollut olemassakaan
?
Onko vaeltavalla sielulla Merrellin kengät ja Fjällrävenin reppu?
Vierailija kirjoitti:
Scientologit ovat oikeassa.
Liityn heti!
Ensimmäinen sielu tuli viimeiseltä sielulta, sillä aika on kehä.
Vierailija kirjoitti:
Hindut kai selittäisivät sen niin, että lapsi sai sielun kuolleelta eläimeltä.
Ei ole olemassa erillisiä sieluja. On vain yksi Maailmansielu, joka on Jumala ja jokainen ihminen, eläin, olio on sen osa ja ymmärtää siitä vain oman osansa.
Jos sielu vaeltaa, niin mistä niitä sieluja tulee koko ajan riittävästi? Jos aikoinaan ihmisiä ei ole ollut kuin kourallinen, niin mistä niitä sieluja nyt miljardeille piisaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos sielu vaeltaa, niin mistä niitä sieluja tulee koko ajan riittävästi? Jos aikoinaan ihmisiä ei ole ollut kuin kourallinen, niin mistä niitä sieluja nyt miljardeille piisaa?
Mä olen pohtinut, että jossain universumin kolkassa, jonne ei vielä nykyteknologian keinoin ole ihminen päässyt tekemään tutkimuksia, on joskus ollut sivilisaatio tai muutamakin, jotka ovat tuhoutuneet, ja heidän sielunsa ovat matkanneet maapallolle.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös eläimen sielu, esimerkiksi lehmän
Minua kiinnostaisi tietää kenen kanssa aatamin ja eevan lapset lisääntyivät jos Aatami ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin eräät ovat saaneet selkeästi sielunsa paskakärpäsiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää kenen kanssa aatamin ja eevan lapset lisääntyivät jos Aatami ja Eeva olivat ensimmäiset ihmiset.
Tätä moni on miettinyt, minäkin. Järkevin selitys minusta on se, että koska Aatami ja Eeva olivat suoraan Jumalan "kädestä" ,DNA oli täysin uusi ja tuore, se oli niin täydellinen, että sisaruksen kanssa pystyi lisääntymään ilman huonoja seuraamuksia.
Raamatullisessa näkökulmassa sielu on yksinkertaisesti ruumiin ja hengen yhtymäkohta. "Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" Henki yhdistää Jumalaan, ruumis näkyvään maailmaan ja sielussa on minätietoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä moni on miettinyt, minäkin. Järkevin selitys minusta on se, että koska Aatami ja Eeva olivat suoraan Jumalan "kädestä" ,DNA oli täysin uusi ja tuore, se oli niin täydellinen, että sisaruksen kanssa pystyi lisääntymään ilman huonoja seuraamuksia.
Tuo käy itseasiassa jopa järkeen. Ei ole geneettisia virheitä jotka voisivat replikoitua.