Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveileeko kukaan eroajatuksesta sen vapaaviikon takia?

Vierailija
22.08.2018 |

Eroaminen on varmasti kamalaa, mutta välillä haaveilen viikko-viikko-systeemistä ihan vaan sen vapaan viikon takia. Muita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin mielummin yh:kai kuin olisin lapsista erossa viikon viikon välein. En todellakaan halua olla lapsista erossa. Ne on mun elämässä ykkösasia ja kaikki muu tulee sen jälkeen.

T. Mies

No paljonko vuorokaudesta olet heidän kanssaan tällä hetkellä? Tunnin, kaksi illassa?

Vierailija
22/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos jätetty mies päättää hävitä kuvioista ja sinusta tulee totaali-yh? Kannattaa lakata haaveilemasta mahdottomia.

Vai että mahdottomia ihan.. itse olen eronnut ja meillä vuoroviikkosysteemi,näin myös kaikilla lähipiirissä.

Onhan se toisaalta ihanaa,mutta toisaalta myös surullista. Aina on ikävä lapsia.

Oikeesti? Ihanko oikeasti joku poikkeaa "normista"? Wau

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile, koska sydän särkyisi jos joutuisin olemaan erossa lapsista joka toinen viikko! En koe tavallista arkea ahdistavana tai rasittavana. Miehen kanssa olemme hyvä tiimi, kotityöt jaetaan kummallekin sopivalla tavalla ja kumpikin saa vapaa-aikaa sitä tarvitessaan.

Vierailija
24/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin mielummin yh:kai kuin olisin lapsista erossa viikon viikon välein. En todellakaan halua olla lapsista erossa. Ne on mun elämässä ykkösasia ja kaikki muu tulee sen jälkeen.

T. Mies

No paljonko vuorokaudesta olet heidän kanssaan tällä hetkellä? Tunnin, kaksi illassa?

HV. Tuolla on tavaton määrä isejä, jotka on hoivaavia ja osallistuvia. Se että omat kokemukset on tuota katkeruuden kitkerää höttöä älä oleta sen olevan sitä kaikkien kohdalla.

T. Äiti

Vierailija
25/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Se, että vuoroasuminen ja yksinhuoltaja isien määrä on kasvussa on viemässä naisilta tätä oman egon jatkoa, jonka avulla päteä ja asettaa itsensä pahinman martyyrin rooliin sitten jeesuksen.

Vierailija
26/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitsisi viikkoa, mutta viikonloppu edes silloin tällöin kelpaisi. Ydinperheen äidillä kun ei ole juuri koskaan vapaata, ja silloin harvoin kun on se on pelkkä yksi ilta. En kyllä edes harkitse eroa mutta periaatteessa ymmärrän mistä ap puhuu.

Miksi et ota kahta yötä itsellesi silloin tällöin?

Vierailija
27/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen ajatus. Itse muutin pois kotoa ja aluksi oli kamalaa, kun lapset jäi isälleen. Halusin, että lapset päättävät itse asuinpaikkansa. Nyt on jokainen tullut minun luokseni asumaan. Isällään eivät käy ollenkaan. Ei isä osaa olla huoltaja.

Vierailija
28/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin siitä haaveilin, että olisi kaksi elämää. Toinen jossa saisin elää äitinä ja toisen, missä voisin keskittyä itseeni.

Muuten ihan kiva skenario, mutta työnantaja ei huoli työntekijää joka työskentelee vain kaksi viikkoa kuukaudessa. 

Yksin asuminen on helkkarin kallista, eksän kanssa otetaan yhteen rahasta jatkuvasti. On olo, ettei minulla saisi olla ollenkaan "omia rahoja" vaan minun pitäisi ensisijaisesti kustantaa kaikki lapsista aiheutuvat kulut.

Vierailija
29/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti avata ketju nähdäkseni, että myöntääkö joku työnantaja oikeasti palkallista lomaa erotilanteessa. Ilmeisesti vapaaviikko tarkoittaa minulle vähän jotain muuta kuin ap:lle.

Vierailija
30/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

HV. Tuolla on tavaton määrä isejä, jotka on hoivaavia ja osallistuvia. Se että omat kokemukset on tuota katkeruuden kitkerää höttöä älä oleta sen olevan sitä kaikkien kohdalla.

T. Äiti

No ei tavallinen työssä käyvä vanhempi ehdi olla lasten kanssa kauempaa arkipäivinä! Lapset hoidosta klo. 17 sitten ehkä kauppa ja ruuan tekoa, lapset nukkumaan 20. Itse olet vissiin työtön jos tuon enemmän jää aikaa??

Vierailija
31/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitsisi viikkoa, mutta viikonloppu edes silloin tällöin kelpaisi. Ydinperheen äidillä kun ei ole juuri koskaan vapaata, ja silloin harvoin kun on se on pelkkä yksi ilta. En kyllä edes harkitse eroa mutta periaatteessa ymmärrän mistä ap puhuu.

Ja lukitse lapsia johonkin kellariin...? Ja nyt vastaat ’no mies on lasten kanssa’ juu mutta jos ei ole?

Vierailija
32/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin siitä haaveilin, että olisi kaksi elämää. Toinen jossa saisin elää äitinä ja toisen, missä voisin keskittyä itseeni.

Muuten ihan kiva skenario, mutta työnantaja ei huoli työntekijää joka työskentelee vain kaksi viikkoa kuukaudessa. 

Yksin asuminen on helkkarin kallista, eksän kanssa otetaan yhteen rahasta jatkuvasti. On olo, ettei minulla saisi olla ollenkaan "omia rahoja" vaan minun pitäisi ensisijaisesti kustantaa kaikki lapsista aiheutuvat kulut.

Tuohan on täysin mahdollista ilman eroa ja vuoroasumistakin. Tasapaino perheen ja oman ajan kanssa. Kummasti vaan ne äidit jää kotiin yksin kiukuttelemaan miehen harrastellessa, matkustellessa, jne...Haaveita on mutta toteuttaminen ontuun. Tuntuu, että äidit edelleen typistään itsensä lapsen asemaan, eikä ole niitä toimia subjekteja.

Vierailija
33/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista.

Haluat siis saadaksesi joka toinen viikko vapaata

- riesaksesi lapselle erosta koituvan stressin, joka voi oireilla vuosia.

- miehen uuden tyttöystävän/vaimon, joka tulee kuvioihin sinun ja lastesi milestä liian nopeasti

- lapsille isän, joka ei ole enää se sama isä kuin ennen eroa. Jokainen ihminen muuttuu olosuhteiden muuttuessa

- lapsillesi uusia puolisisaruksia, joita lapset eivät välttämättä halua

- taloushuolet

- lohduttaa lasta, joka ikävoi isäänsä äitiviikolla

Kokea kaiken tuon Edm. Stressaavassa elämäntilanteessa, joka johtuu erosta. Ero ei ole pikkujuttu.

Vierailija
34/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti avata ketju nähdäkseni, että myöntääkö joku työnantaja oikeasti palkallista lomaa erotilanteessa. Ilmeisesti vapaaviikko tarkoittaa minulle vähän jotain muuta kuin ap:lle.

Ilmeisesti. Kyllähän sitä ihmisen pitää töissä käydä, mutta kodin- ja lastenhoidosta saisi vapaata ja muutenkin vapaat aikataulut ja menot.

Vierailija
35/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lukitse lapsia johonkin kellariin...? Ja nyt vastaat ’no mies on lasten kanssa’ juu mutta jos ei ole?

Mitä sellaisella miehellä sitten tekee? 

Vierailija
36/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisikö mies sitten hoitamatta, jos varaisit sen matkan ja ihan vaan lähtisit?

Vierailija
37/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se hyvä elämä on aina jossain tulevaisuudessa tai menneisyydessä niin juurikin tällaiset ajatukset valtaavat pään. Kerro jos joskus pääset sinne paratiisiin. Epäilen.

Vierailija
38/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaisella miehellä sitten tekee? 

Ja mitä lapset tekee sellaisella isällä, joka ei ole lasten kanssa? Kyllähän ne lapset ja isäkin tarvitsee sitä tilaa olla ilman että äiti on koko ajan ohjaamassa ja säätelemässä. Ei kukaan enää aikuiselle anna vaan se omakin aika pitää ottaa.

Vierailija
39/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisikö mies sitten hoitamatta, jos varaisit sen matkan ja ihan vaan lähtisit?

Mut ku sit lapsilta jää hampaat pesemättä ja ne syö vaan roskaruokaa.

Vierailija
40/42 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se hyvä elämä on aina jossain tulevaisuudessa tai menneisyydessä niin juurikin tällaiset ajatukset valtaavat pään. Kerro jos joskus pääset sinne paratiisiin. Epäilen.

Minä olen päässyt oman elämäni paratiisiin nyt, kun lapset on itsenäisiä ja aikuisia. : )