Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko yliherkkä mies vai työpaikkakiusattu?

Vierailija
22.08.2018 |

Ongelmana on ollut se, että eräs työkaveri (reilu 30 v mies) nykyään (nyt 5 vuoden jälkeen) puhuu jokseekin rumasti minulle ja on muutenkin ihan koko ajan äänessä jotain kailotten, kun pieni lapsi.
Kerran huusi ja karjui mun nimeä "***** prkleee , ***** ssaattnaaaaa" samalla kun teki töitä.

Duunin jälkeisissä liikunnoissa huuteli mulle, kuinka mun pitäs yrittää tosissani ja kuinka pettyny hän on minuun. Tän jålkeen ärähdin asiasta, mut hän sanoi ettei yritä ärsyttää tai mitään.

Välillä jutellaan ihan normi asioista, mut tää käytös muuten on usein tommosta, eikä sitä lopeta vaikka sanoin sillon asiasta.
Viimeeksi totes jo sit ite, että älä hermostu, kun höpisen itekseni. Mut en tiedä onko toi vaan sairasta kieroilua, vaan enkö vaan ymmärrä hänen luonnettaan ja ylitulkitsen asiat?
Haluaako hän mulle vaan pahaa, kun tietää kerta jo, että otan herkästi itseeni.
Vai eikö vaan kuitenkaan hän ymmärrä mitä aiheuttaa toisissa ihmisissä.

Tänäänkin kysyi multa yhtä juttua ja kun sanoin, että ei oo sitä, niin totes, että "voi prkl.... Voi prkl sun kanssas!!"

Pitääkö vaihtaa työpaikkaa vai kelaanko vaan liikaa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tilanne on paljolti itseaiheutettu. Se ei toki vähennä sitä, etteikö voisi tuntua pahalta.

Kokeile ensin pyytää anteeksi. Ja sen mukaan eteneminen.

Työpaikkakiusaamisella eikä varsinkaan yliherkkyydellä ei ole tämän asian kanssa tekemistä.

Vierailija
22/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan hauku tyyppiä vaikka hän varmasti sun hermoille käy. Se voi pahentaa noidankehää teidän välillä, ja sua alkaa stressaamaan se vain lisää. 

Meillä on töissä yksi tyyppi, joka kohtelee mua kuin olisin ilmaa. Hyvin passiivisaggressivisesti. Se harmittaa joskus, mutta siitä huolimatta sanon hänelle "huomenta" vaikkei hän milloinkaan vastaa, ja laitan työasioissa asiallisia kohteliaita meilejä, vaikka ei niihinkään mitään vastaa. Vältän kaikkea muuta toimintaa hänen kanssaan, ettei hänen negatiivisuus tartu minuun. En ole koskaan tälle henkilölle edes käyttäytynyt ikävästi, hän ei vain näköjään voi minua jostain syystä sietää. 

Hyvää käytöstä sinulta!

Todennäköisesti vaan muistutat häntä jostain ikävästä ihmisestä hänen elämässään tai hän ei ole hyväksynyt jotakin piirrettä itsessään, minkä näkee sinussa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tilanne on paljolti itseaiheutettu. Se ei toki vähennä sitä, etteikö voisi tuntua pahalta.

Kokeile ensin pyytää anteeksi. Ja sen mukaan eteneminen.

Työpaikkakiusaamisella eikä varsinkaan yliherkkyydellä ei ole tämän asian kanssa tekemistä.

Sinäpä sen sanoit.

Ehkäpä asiat korjaantuu ajan kanssa, enkä aio tänne muutenkaan jäädä loppuelämäkseni.

Annan anteeksi sille entiselle itselleni, joka tämän aiheutti.

Vierailija
24/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Menisittekö itse pahittelemaan omaa yli vuoden takaista mielensaastetta häntä kohtaan, vai luottaisitteko siihen, että oma positiivinen ja aito asenne korjaa kaiken?

Vierailija
25/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala varaamaan jotain namia pöytälaatikkoon, kun huuto alkaa käyt tarjoamassa hänelle 'tutti' suuhun. Auttaa yllättävän hyvin. Hänellä lienee verensokerit vähän alhaalla ja huonosti nukuttu yö takana.

Vierailija
26/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin!

Vierailija
27/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet joutunut mulkvistin kanssa samaan työpaikkaan ja jos siitä ei ole muuta haittaa, ei esim oikeesti sabotoi sun työtä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Helpommin sanottu kuin tehty tietysti. Joillakin tyypeillä on toi tyyli. Pojan luokkakaverilla tapana jatkuvasti nälviä ja homotella parasta kaveriaan jne.

Totta. Ja eihän mulla oo oikeutta alkaa puristamaan toisia ihmisiä ja heidän käytöstä omaan muottiini.

Onko kauan siitä kun itse olit tyyppiä kohtaan tympeä? Hankala tilanne. Katso puoli vuotta? Koeta olla neutraali mutta jämäkkä. Jospa se siitä rauhoittuisi. Jos ei, keskustelu esimiehen kanssa? Siitä näkökulmasta että toivoisit itsellesi työrauhaa?

Pahin on se, että ihan hyvissä väleissä oltiin ennen ku sekoilin ja kaikki tapahtui.

Viime vuonna olin ja nyt vasta ite alan voimaan hyvin.

Eikä se oo mitenkään joka päivä häiritsevää tms. Noi satunnaiset pienet tilanteet n. kerran pari päivässä vaan sekottaa mun ajatukset pahasti, kun mua on vähän kiusattu koulussa ennen pienenä.

Ja ollan nyt välillä juteltu ihan normaalistikin, niin ehkä kaikki kumpuaa kuitenkin itsestäni.

Jos ootte pystyneet välillä juttelemaan normaalisti ja aiemmin välit on olleet ok, koeta saada tuota normaalia juttelua lisääntymään ja yritä olla välittämättä niistä letkautuksista? Jos se onnistuu, niin luulis että aika parantaa välit.

Juu, näin mäkin luulen, et on paras!

Oon ihmetelly aiemmin, miten toiselle työkaverille yhtäkkiä vaan naama vihasena sanoo "painu vttuuun siitä!!" Ja taas sit normaalisti jatkaa puhetta.

Kerran yks toinen kysyi reissun jälkeen, et toitko tuliaisia?

Hän vastasi: "eihän tuliaisia tuoda, kun hyville tyypeille..... Ja tääl ei oo niitä.. hahhaha"

Et mitäs mieltä ootte tommosesta?

Eli kaveri on ihan yleisesti ottaen tylsä munapää, ja sitä lajia joka sitten vittuilee muka läpällä kaikille hehheh ja hahhah. Älä ota henkilökohtaisesti äläkä päästä ihon alle.

Vierailija
28/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto. Menisittekö itse pahittelemaan omaa yli vuoden takaista mielensaastetta häntä kohtaan, vai luottaisitteko siihen, että oma positiivinen ja aito asenne korjaa kaiken?

Voithan sä kokeilla mutta valmistaudu kovettamaan itsesi. Epäilen että heti kun tulee aito vuorovaikutustilanne kokee uhkaavaksi ja vetää jonkun loukkaavan hätäläpän ettei nyt ihan neitihomoiksi ruveta tässä saatana. Mutta vaikka noin kävisi, voisihan sillä silti olla positiivinen vaikutus. Kokeile ensin pari kuukautta olla aito ja positiivinen ja ystävällinen ja jos se ei toimi, nosta kissa pöydälle ja pahoittele sekoilujasi huumeiden kanssa ja siitä seurannutta kränää töissä.

Vierailija
29/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä kokeilla mutta valmistaudu kovettamaan itsesi. Epäilen että heti kun tulee aito vuorovaikutustilanne kokee uhkaavaksi ja vetää jonkun loukkaavan hätäläpän ettei nyt ihan neitihomoiksi ruveta tässä saatana. Mutta vaikka noin kävisi, voisihan sillä silti olla positiivinen vaikutus. Kokeile ensin pari kuukautta olla aito ja positiivinen ja ystävällinen ja jos se ei toimi, nosta kissa pöydälle ja pahoittele sekoilujasi huumeiden kanssa ja siitä seurannutta kränää töissä.

Jep, kuitenkin saan 99 % ihan rauhassa olla töissä ja parasta nyt vaan antaa kaiken tulla ja mennä.

Nähdä tää tän hetkinen todellisuus vaan seurauksena siitä, millainen sekava tyyppi _ennen_ olin ja kärsiä seuraukset jatkaa eteenpäin kuitenkin hyvällä ja autuaalla mielellä kaiken tän keskellä.

Vierailija
30/39 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on tarinan opetus?

Älkää käyttäkö huumeita, tai elämänne menee sekaisin pahasti joka osa-alueella.

Seurausten kärsiminen ja korjaaminen on erittäin raskasta.

T. Ap

Vierailija
31/39 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, toi oli ylireagointia toi eilinen.

Mut sen asian minkä oon havainnu vähääkään kiusaatekevien ihmisten kanssa on se, että ei vaan yksinkertaisesti reagoi ja välitä heidän jutuistaan, vaikka sisimmässä voisi ensin hämmentyäkin.

Mut kuka jaksaa yrittää loukata ja kiusata sellaista, kuka ei ota sitä vastaan alkuunkaan? Aika nopeesti se loppuu.

Sen virheen aiemmin tein, kun kerroin hänelle, että tietty käytös ärsyttää mua. Muuttui hetkeksi ymmärtäväiseksi, mutta sit sen jälkeen ihan tahallaan tuli pari kertaa sanomaan jotain hämmetävää ja sanoi perään, että älä hermostu.

No, sit lopulta kun tajusin mitä itse olin tehnyt ja mitä hän oikein meinaa, niin pääsin jutusta yli, enkä ole enään hermostunut tai muutenkaan reagoinut ja asioinut hänen kanssaan, kuin ystävällisesti iloisena ja hymyillyt.

Niin eipä tosiaan ole enään esim. Tänäänkään sanonut tai tehnyt mitään sellaista, mistä saisi mut ulvomaan.

Eli: jos ette ota vastaan loukkausta/kiusaa, eli se ei löydä vastaanottajaa, niin sille tapahtuu kuin kirjeelle ilman vastaanottajaa, eli se palautuu takaisin lähettäjälle. ;)

Vierailija
32/39 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on ollut se, että eräs työkaveri (reilu 30 v mies) nykyään (nyt 5 vuoden jälkeen) puhuu jokseekin rumasti minulle ja on muutenkin ihan koko ajan äänessä jotain kailotten, kun pieni lapsi.

Kerran huusi ja karjui mun nimeä "***** prkleee , ***** ssaattnaaaaa" samalla kun teki töitä.

Aika selvä tapaus. Pitää itseään vuosisadan johtavana humoristina, eikä siihen näkemykseen juuri vastakkainen palaute auta. Jotkut piuhat ne vain on poikki siinä aparaatissa.

Vierailija
33/39 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä tapaus. Pitää itseään vuosisadan johtavana humoristina, eikä siihen näkemykseen juuri vastakkainen palaute auta. Jotkut piuhat ne vain on poikki siinä aparaatissa.

Nooh, mutta olkoot millanen on, kyse oli varmaan siitä, että en silminnähden pystynyt hyväksymään häntä.

Kerran armeijassa yks tyyppi luuli, että yritin haastaa riitaa ja myöhemmin nimitteli ohi mennessään pari kertaa, mut jälkimmäisellä kerralla istuin ja hymyillen katsoin häntä silmiin enkä sanonut mitään.

Ei enää kertaakaan noteerannut mua siellä.

Tää taito ja ymmärrys vaan pääs unohtumaan niitten huumeitten ja pään sekottamisen + masennuksen takia. :D

Vierailija
34/39 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia useammin puheeksi. Selvästi hän on mielipiteellesi ainakin jollain tasolla vastaanottavainen, jos kerran asiasta mainittuasi totesi, ettei halua ärsyttää sinua. Haluaa siis että teidän välinne säilyvät.

Voi olla, että hän luulee sinun ajattelevan, että kyse on hänen "huumoristaan". Varsinkin jos olet itse hiljaisempi ja taipuvainen ystävällisesti hymyilemään miehen sekoiluille, hän voi ihan oikeasti ajatella olevansa vain rempseä ja hauska. Täydentää sinun rauhallisuuttasi. 

Kyllä meillä töissä (miespuolisten) työkavereiden kesken käyttäydytään välillä hyvinkin lapsellisesti ja kerrotaan rumia vitsejä, huudetaankin itseksemme ajoittain kun jokin asia menee päin v*ttua.   

Vierailija
35/39 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta että ois reilu 30 v. Ennemminkin vajaa 35 v.

Vierailija
36/39 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia useammin puheeksi. Selvästi hän on mielipiteellesi ainakin jollain tasolla vastaanottavainen, jos kerran asiasta mainittuasi totesi, ettei halua ärsyttää sinua. Haluaa siis että teidän välinne säilyvät.

Voi olla, että hän luulee sinun ajattelevan, että kyse on hänen "huumoristaan". Varsinkin jos olet itse hiljaisempi ja taipuvainen ystävällisesti hymyilemään miehen sekoiluille, hän voi ihan oikeasti ajatella olevansa vain rempseä ja hauska. Täydentää sinun rauhallisuuttasi. 

Kyllä meillä töissä (miespuolisten) työkavereiden kesken käyttäydytään välillä hyvinkin lapsellisesti ja kerrotaan rumia vitsejä, huudetaankin itseksemme ajoittain kun jokin asia menee päin v*ttua.   

Jep, näin se luultavasti on, että luulee olevansa hauska myös mun mielestäni.

Ja kuitenkin niin paljon kyselee ja juttelee ihan oikeitakin asioita mulle, mutta ne mun lapsen kiusaamistraumat puskee pintaan hänen seurassaan yms.

Mut tosiaan, eihän hän sitä tiedä, enkä kyllä aio sen enempää itseäni hänelle avatakkaan, näin on hyvä jatkaa!

Vierailija
37/39 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran huusi ja karjui mun nimeä "***** prkleee , ***** ssaattnaaaaa" samalla kun teki töitä
.

Duunin jälkeisissä liikunnoissa huuteli mulle, kuinka mun pitäs yrittää tosissani ja kuinka pettyny hän on minuun. Tän jålkeen ärähdin asiasta, mut hän sanoi ettei yritä ärsyttää tai mitään.

Välillä jutellaan ihan normi asioista, mut tää käytös muuten on usein tommosta, eikä sitä lopeta vaikka sanoin sillon asiasta.

Viimeeksi totes jo sit ite, että älä hermostu, kun höpisen itekseni. Mut en tiedä onko toi vaan sairasta kieroilua, vaan enkö vaan ymmärrä hänen luonnettaan ja ylitulkitsen asiat?

Haluaako hän mulle vaan pahaa, kun tietää kerta jo, että otan herkästi itseeni.

Vai eikö vaan kuitenkaan hän ymmärrä mitä aiheuttaa toisissa ihmisissä.

Tänäänkin kysyi multa yhtä juttua ja kun sanoin, että ei oo sitä, niin totes, että "voi prkl.... Voi prkl sun kanssas!!"

Pitääkö vaihtaa työpaikkaa vai kelaanko vaan liikaa?

Siis mitä? Ei mene kyllä hissi ihan ylös asti tuolla kaverilla. Hulluhan se on.

Vierailija
38/39 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule,,mikäli meluaa suoraan sanoen jaskaa nimellösi vielä, kyllä siihen puututaan. Kakara tahi kakruaikuinen.

Eikä pelkästään lähiesimiehelle.

Vierailija
39/39 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto.

Mulla alkaa olla mitta ja kurkku täys ihmisten JULMUUTTA ja itsekeskeisyyttä ja hulluutta!

Nyt tässä firmassa yks vanhempi työntekijä hiillosti ulos nuoren pojan, kun ei vaan ilmeisesti pitäny hänestä.

Muutenki se tyyli on "painu v*ttuun" kun halutaan jonkun väistävän.

Ja sit tää hullu kenestä kerroin jo, aina välillä heittää jotain ihan vammasta.

Mikä järki on olla työpaikassa töissä, jossa ihmiset ovat ihan täysiä k*usipäitä toisilleen??

Olen liian herkkä tollaseen ilmapiiriin, vaikka minua ei suoranaisesti edes kiusata.

Eikö siivoojan tai postinjakajan ammatti ois hyvä, jos ei halua ottaa osaa vuorovaikutus helvtteihin ja kiduttaa itteään rahan takia tälläsessä?

Mä tulen hulluksi.