"Nyt se luuri piiloon, s--na!", kuului karjaisu leffanäytöksessä
Kommentit (78)
Finnkinon väellä on hankala ristiriitatilanne kun pitäis saada mahdollisimman paljon katsoa ylihinnoiteltuihin näytöksiin ja nykynuoret nyt vaan ei voi elää ilman kännykän räpläystä varttituntia pidempään.
Peli on menetetty ajat sitten, leffassa(kin) sometetaan.
Piste.
Ketä häiritsee somettaminen leffassa?
Joku yrittää selvästi pitää keskustelua yllä, kun laittaa noita puolustelevia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä molemmin puolin.
Kännynkäyttäjän pitää osata sulkea laite leffassa, teatterissa, yms.
Ja huutajan pitää opetella hoitamaan tuollaiset tilanteet, eli ensin kohtelias pyyntö, sitten jos se ei tehoa, kerrotaan että menen seuraavaksi ilmoittamaan henkilökunnalle ja sitten jos ei tehoa, haetaan henkilökunta ja annetaan heidän hoitaa asia.
Kun tarpeeksi monta kertaa häiriköidään henkilökuntaa, rupeaa leffateatterikin miettimään miten puuttua asiaan, niin että homma hoituu.
Minä en todellakaan lähde salista etsimään henkilökuntaa, josta luultavasti ei olisi edes tilanteessa hyötyä. Olen maksanut lipusta, haluan katsoa sen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Nyt saa leffassa somettaa!
Saat, jos olet yksin elokuvissa etkä häiritse ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä molemmin puolin.
Kännynkäyttäjän pitää osata sulkea laite leffassa, teatterissa, yms.
Ja huutajan pitää opetella hoitamaan tuollaiset tilanteet, eli ensin kohtelias pyyntö, sitten jos se ei tehoa, kerrotaan että menen seuraavaksi ilmoittamaan henkilökunnalle ja sitten jos ei tehoa, haetaan henkilökunta ja annetaan heidän hoitaa asia.
Kun tarpeeksi monta kertaa häiriköidään henkilökuntaa, rupeaa leffateatterikin miettimään miten puuttua asiaan, niin että homma hoituu.
Joo, sehän ei häiritse katsojia, että yksi lähtee taivaltamaan pahimmiltaan keskeltä riviä etsimään henkilökuntaa. Napakka " luuri pois!" -komento aiheuttaa kaikista vähiten häiriötä!
Vierailija kirjoitti:
Ketä häiritsee somettaminen leffassa?
Normaaleja ja kohteliaita ihmisiä.
Minulla on ikävä pakkomielle eli joudun mätkäisemään päin näköä kaikkia somettajia leffateatterissa. Olen todella pahoillani tilanteesta, koska käyn usein elokuvissa ja välillä ovat rystyset verillä.
Menen iltapäivällä Tennispalatsiin ja aion kyllä somettaa niissä väleissä, kun leffassa ei tapahdu ihmeempää.
Jälleen yksi syy onnitella itseäni päätöksestä katsoa elokuvat kotona. En halua istua pimeässä ventovieraiden ihmisten keskellä, kuunnella karkkipussien rapinaa, perunalastujen rouskutusta, maiskutusta enkä somettajille huutajia.
Vierailija kirjoitti:
Menen iltapäivällä Tennispalatsiin ja aion kyllä somettaa niissä väleissä, kun leffassa ei tapahdu ihmeempää.
Nähdänä siellä. Rystyseni ovat jo parantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut aikuiset naiset kiikuttaa puhelimen myös ryhmäliikuntatunnille
Ymmärrän, että jos puhelimessa on äänet päällä, niin se häiritsee. Tai jos tunnin aikana vastataan puhelimeen. Mutta mikä siinä häiritsee, jos puhelin on äänettömällä? Periaate vai?
Hyvä. Se häiritsee, varsinkin jos on ihan vieressä. Minun mies kerran hermostui myös, kun jotkut nostavat jalat edessä istuvan penkin selkänojalle ja nojaavat jaloillaan siihen, niin takana istuville ja huusi kesken esityksen, että nyt loppu se potkiminen. On tosi häiritsevää, kun penkki liikkuu koko ajan.
Onpas kireitä fossiileja leffoissa.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ja nyt on Some-aika!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ikävä kyllä niin nössö että en uskaltaisi sanoa vaikka ärsyttää suuresti kun valo loistaa suoraan näkökenttään (istun aina takarivissä joten näen tietysti myös enemmän päällä olevia kännyköitä). Voiko noista ilmoittaa teatterin henkilökunnalle jotenkin kesken esityksen? Vaikka tekstiviestillä? Meinaan että jos henkilökunta tulee saliin ja karjaisee niin ainakin toivon että nuo pässit sitä vähän enemmän tottelisivat.
Siis koska kännykät häiritsevät, niin kaivat yhden lisää esiin ja alat näpyttelemään tekstiviestiä?
Missään ei kielletä älypuhelimen esillä pitoa elokuvateatterissa!
Hei nyt minä sen keksin tuosta yhdestä kommentista! Finnkinoon voisi perustaa sellaisia pelkkiä äänentoistokoppeja, joissa itse elokuvavideo striimataan asiakkaan (somehullun) puhelimeen, niin ei raukkaparka joudu olemaan ilman puhelintaan. Sinne sitten kaikki 14 euron hintaan katsomaan elokuvaa.
Ja sitten, mikä järki on maksaa ihan hirveästi siitä leffasta ja sitten somettaa, koska "tylsä kohta". Onko oikeasti ihmisillä noin huono tarinan omaksumiskyky, ettei voida katsoa leffaa tai leffan kohtauksia, jotka eivät ole kokoajan jotain Michael Bay tyylistä erikoistehostemättöä, jossa ei sitten muuta tapahdukaan. Ei vaan pitää maksaa siitä, että saa räpeltää sitä puhelintaan koko leffan ajan ja ei välitetä tippaakaan siitä, että se näytön valo siellä pilkkopimeässä salissa loistaa olemassaolollaan turhankin paljon. Ei ole merkitystä onko näyttö himmeällä vai ei, vaan se loistaa siinäkin tapauksessa häiritsevästi. Täysivaltainen kännykkäkielto leffateattereihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut aikuiset naiset kiikuttaa puhelimen myös ryhmäliikuntatunnille
Ymmärrän, että jos puhelimessa on äänet päällä, niin se häiritsee. Tai jos tunnin aikana vastataan puhelimeen. Mutta mikä siinä häiritsee, jos puhelin on äänettömällä? Periaate vai?
Valo häiritsee, kun vilkkuu pimeässä salissa. Ei tarvitse olla edes vieressä, kun jonkun känny herättää huomion salissa.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei kielletä älypuhelimen esillä pitoa elokuvateatterissa!
Ei ehkä suorasanaisesti kielletäkään, koska tämän oletetaan olevan kaikilla ihmisillä maalaisjärjessä. Kännykän kiinni pistämisestä monissa teattereissa kuitenkin muistutetaan. Luulisi siis tässä tapauksessa menevän jakeluun, että kun kännykkä pitää sammuttaa, niin sitä ei tarvitse räpeltää. Joiltain ihmisiltä vain puuttuu aivot ja tämän voi päätellä siitä, kuinka paljon kyseinen ihminen viettää aikaa somessa myös leffateatterin ulkopuolella.
Mä olin aika järkyttyny, kun kävin varmaan parin vuoden tauon jälkeen elokuvissa ja siis siihen leffan alkuun on laitettu joku MOBIILIPELI, mihin voit osallistua omalla puhelimella o__O Eikö voi edes kymmentä minuuttia nykyään olla siitä kännykästä erossa?
T. N22