Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailin pari kuukautta miestä ja viikonloppuna selvisi että hän ei näe mahdollisuuksia mihinkään syvällisempään kuin seksisuhteeseen...onko mitään mahdollisuuksia?

Vierailija
21.08.2018 |

Tapailtiin nyt lähes koko kesä säännöllisen epäsäännöllisesti, meillä on yhdessä mukavaa ja viihdymme toistemme seurassa. Seksiä oli myös. Kaikki tuntui jopa liian hyvältä ja niinhän se olikin. Nyt viikonloppuna otin tämän tapailun tarkemmin puheeksi kun en ollut ihan selvillä missä mennään. Mies sanoi että voimme toki jatkaa kuten kesällä ollaan oltu mutta hänellä ei ole mitään suurempia tunteita ja haluaa vain seksisuhteen sekä tapailla muita. Minä taas luulin että olisi mahdollisuudet johonkin enempäänkin kun kaikki menny niin täydellisesti. Olen aivan romuna ja niin ihastunut että sattuu. Olisi pitänyt tietenkin selvittää tämä jo alussa mutta nyt meni näin.

Nyt mies lähtee pariksi viikoksi ulkomaille enkä tiedä pidämmekö enää yhteyttä kun tulee takaisin. Olen niin ihastunut että vaikea päästää irti ja on riittämätön olo. Hän kohteli kuin prinsessaa enkä uskonut että olisin vain vakipanoksi sopivaa seuraa.

Onko tälläisessä tilanteessa ikinä mahdollista että myös toiselle tunteita heräisi kiellosta huolimatta? En edes tiedä pitääkö puhua preesensissä vai imperfektissä enkä tiedä mitä tapahtuu. Olen itkenyt silmät päästä. Meidän piti lähteä syksyllä yhdessä lyhyelle lomallekin mutta mies perui kaikki suunnitelmat ettei mene liian vaikeaksi ja sanoi että jos jatketaan niin jatkossa vain seksiä ja aikoo tapailla muita. Tuntuu kuin joku söisi minua sisältäpäin.

Olen miettinyt mikä minussa on vikana. Miksi en kelpaa? Mitä teen kun mies tulee matkalta? Onko mitään mahdollisuuksia enää mihinkään?

Kommentit (304)

Vierailija
221/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä omituisia kommentteja.

Itse olen ollut seksisuhteessa eikä siinä mitään kummempaa ollut. Hyvää seksiä, hellyyttä ja välillä kunnon panemista ja tulipa kokeiltua kahta fantasiaakin (sitominen/piiskaus ja roolileikit).

Ehkä jotkut ihmiset sitten helpommin sekoittaa tunteet seksiin, itselle on helpointa toteuttaa fantasiat ja rajut panot juuri sellaisen kanssa, jonka kanssa ei mitään muuta kuin seksiä haluakaan.

Vierailija
222/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa toisen ihmisen hyväksikäytöltä. Nykyisin ei ole ihmisten itsekkyydellä rajaa.

Mikä kuulostaa hyväksikäytöltä? Sekö, että miestä ei napannut jatkaa? Ehkä se seksisuhteen jatkamisehdotus oli törppö, mutta ap voi ottaa sen ihan huumorilla.

Mitä törppöä siiinä on? Onhan täällä naisilla aina friends with benefit-panosuhteet kohdillaan kun sinkkuja ovat. Ja yläpeukkua tulee riettaalle voimaantuneelle naiselle. Mutta jos mies ehdottaa vakikairaamista naiselle niin se on "törppöä"?

No jospa ymmärtäisit, että täällä monenlaiset ihmiset kirjoittelee? Mun silmissä tuollaista ehdottava mies on törppö, jonkin toisen silmissä voi olla jees. Mun puolesta vakikairailusta kiinnostuneet saavat kairailla keskenään ja jos tapailukumppanini sellaiseksi paljastuu, totean hänet omissa silmissäni törpöksi. 

Jos sinusta ei saa edes ehdottaa seksisuhteita, niin mielestäni olet 1800-luvulta ja minun silmissäni törppö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa toisen ihmisen hyväksikäytöltä. Nykyisin ei ole ihmisten itsekkyydellä rajaa.

Mikä kuulostaa hyväksikäytöltä? Sekö, että miestä ei napannut jatkaa? Ehkä se seksisuhteen jatkamisehdotus oli törppö, mutta ap voi ottaa sen ihan huumorilla.

Mitä törppöä siiinä on? Onhan täällä naisilla aina friends with benefit-panosuhteet kohdillaan kun sinkkuja ovat. Ja yläpeukkua tulee riettaalle voimaantuneelle naiselle. Mutta jos mies ehdottaa vakikairaamista naiselle niin se on "törppöä"?

No jospa ymmärtäisit, että täällä monenlaiset ihmiset kirjoittelee? Mun silmissä tuollaista ehdottava mies on törppö, jonkin toisen silmissä voi olla jees. Mun puolesta vakikairailusta kiinnostuneet saavat kairailla keskenään ja jos tapailukumppanini sellaiseksi paljastuu, totean hänet omissa silmissäni törpöksi. 

Jos sinusta ei saa edes ehdottaa seksisuhteita, niin mielestäni olet 1800-luvulta ja minun silmissäni törppö.

Voit olla vapaasti sitä mieltä, se ei minua hetkauta. Jos taas IRL tapaisimme ja ehdottaisit minulle sellaista, sanoisin suoraan millaisena alimpana mahdollisena saastana sinua pitäisin. Ja sinä saisit toki vapaasti suhtautua sanomisiini miten tahdot.

Vierailija
224/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä mies! Mieti miten paljon arvostat itseäsi ja vedät vaan ihan jäät sen miehen suuntaan. Noita tyyppejä riittää. Olen itse ollut ihan samantyyppisessa tilanteessa ja mietin vain että miksi ihmeessä olen antanyt tyypin pyörittää mua niin? No, varmaan se pään sekasin pistävä ihastuminen on syynä.   

Ja kuten joku jo aiemmin mainitsi, mene testaamaan sukupuolitaudit, älä ujostele asiaa!

Vierailija
225/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla vapaasti sitä mieltä, se ei minua hetkauta. Jos taas IRL tapaisimme ja ehdottaisit minulle sellaista, sanoisin suoraan millaisena alimpana mahdollisena saastana sinua pitäisin. Ja sinä saisit toki vapaasti suhtautua sanomisiini miten tahdot.

Luulenpa että kuvailit juuri enemmän itseäsi enkä sen takia olisikaan missään tekemisissä sinun kanssasi

Vierailija
226/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että kuvailit juuri enemmän itseäsi enkä sen takia olisikaan missään tekemisissä sinun kanssasi

No sehän olisikin molempien etu. Parempi toki, että olisit huomannut sen jo heti ennen minkäänlaisen suhteen muodostumista, koska minua ainakin harmittaisi jos olisin jo ennättänyt sekaantua kaltaiseesi ihmiseen.

Vierailija
227/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä ja tiedän että pitäisi viheltää tämä nyt poikki. Tuntuu etten vain pysty enkä halua menettää tuota ihmistä en niin millään. Toivon että mies muuttaisi mielen mutta eihän tässä niin käy. En kestä ajatusta että rakastuu toiseen ja minä en ole enää mitään ja miehelle minua ei edes ikinä ollut olemassa. En vain tiedä miten saan itseni hylkäämään tuon miehen...tunnen itseni arvottomaksi tossuksi ja sitähän minä olen jos jatkan tätä. Yleensä olen kohtalaisen omanarvontuntoinen mutta nyt olen valmis olemaan kynnysmatto. Pää ihan jumissa!

Koko kesän olemme pitäneet yhteyttä lähes päivittäin...nyt en ole enää kuullut mitään. Tai olen oikeastaan...kysyin mitenkäs sen matkan jälkeen jatkuu ja vastaus oli että jos se on ok mitä aiemmin jo sanoi niin voidaan jatkaa mutta muuten ei. En osaa vastata mitään.

Olo on lamaantunut ja sattuu niin perkuleesti! MITEN saan kerättyä itseni ja saan itseni irti tuosta koska tiedän ettei tässä ole enää järkeä?! Lohduttaa tietty että niin moni muu on kokenut saman...mutta minä olen tossumpi enkä osaa lopettaa.

Ketjussa on haukuttu miestä aika törkeästikin, mutta minusta hän vaikuttaa ihan reilulta tyypiltä, joka ei ole tehnyt mitään väärää. Hän on kertonut suoraan, mitä haluaa. Jos hän olisi hyväksikäyttäjä, hän ei olisi sitä kertonut vaan feikannut tuntevansa kuin ap ja käyttänyt tilannetta hyväkseen saadakseen seksiä.

Suhteen laadun puheeksiottaminen ei ole ollut miehen vastuulla yhtään sen enempää kuin ap:n. Minun mielestäni todennäköisemmin oletetaan, että tapailu on sitoumuksetonta "hauskanpitoa" niin kauan kuin muusta ei ole puhuttu ja sovittu. Yleensä noissa tapailusuhteissakin toisiaan kohdellaan hyvin. Se, että tulee kohdelluksi kuin prinsessa, on normaalimpaa kuin se, että kohdeltaisiin sikamaisesti. Kivoja ihmisiä on enemmän kuin inhottavia :). Se ei vielä itsessään tarkoita mitään.

Miten nuori ap on? Oliko tämä ensimmäinen tapailu/seksisuhde ap:lle?

Vierailija
228/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä ja tiedän että pitäisi viheltää tämä nyt poikki. Tuntuu etten vain pysty enkä halua menettää tuota ihmistä en niin millään. Toivon että mies muuttaisi mielen mutta eihän tässä niin käy. En kestä ajatusta että rakastuu toiseen ja minä en ole enää mitään ja miehelle minua ei edes ikinä ollut olemassa. En vain tiedä miten saan itseni hylkäämään tuon miehen...tunnen itseni arvottomaksi tossuksi ja sitähän minä olen jos jatkan tätä. Yleensä olen kohtalaisen omanarvontuntoinen mutta nyt olen valmis olemaan kynnysmatto. Pää ihan jumissa!

Koko kesän olemme pitäneet yhteyttä lähes päivittäin...nyt en ole enää kuullut mitään. Tai olen oikeastaan...kysyin mitenkäs sen matkan jälkeen jatkuu ja vastaus oli että jos se on ok mitä aiemmin jo sanoi niin voidaan jatkaa mutta muuten ei. En osaa vastata mitään.

Olo on lamaantunut ja sattuu niin perkuleesti! MITEN saan kerättyä itseni ja saan itseni irti tuosta koska tiedän ettei tässä ole enää järkeä?! Lohduttaa tietty että niin moni muu on kokenut saman...mutta minä olen tossumpi enkä osaa lopettaa.

Ketjussa on haukuttu miestä aika törkeästikin, mutta minusta hän vaikuttaa ihan reilulta tyypiltä, joka ei ole tehnyt mitään väärää. Hän on kertonut suoraan, mitä haluaa. Jos hän olisi hyväksikäyttäjä, hän ei olisi sitä kertonut vaan feikannut tuntevansa kuin ap ja käyttänyt tilannetta hyväkseen saadakseen seksiä.

Suhteen laadun puheeksiottaminen ei ole ollut miehen vastuulla yhtään sen enempää kuin ap:n. Minun mielestäni todennäköisemmin oletetaan, että tapailu on sitoumuksetonta "hauskanpitoa" niin kauan kuin muusta ei ole puhuttu ja sovittu. Yleensä noissa tapailusuhteissakin toisiaan kohdellaan hyvin. Se, että tulee kohdelluksi kuin prinsessa, on normaalimpaa kuin se, että kohdeltaisiin sikamaisesti. Kivoja ihmisiä on enemmän kuin inhottavia :). Se ei vielä itsessään tarkoita mitään.

Tässä ei ole mitään yhtenäistä koodistoa, että tapailu on sitoumuksetonta hauskanpitoa ennen muun sopimista. Ihmiset toimii erilaisen koodiston mukaan ja ongelmia tulee ennen kaikkea silloin, kun kaksi erilaista hyvänä pidettyä toimintatapaa kohtaa. Tyypillistä on, että kaikki pitää sitä koodistoa, jonka mukaan itse on tottunut toimimaan, sinä "oikeana". 

Vierailija
229/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan yhtään tykkää siitä, että nykyaikana asiat usein on noin. Edelleen on kuitenkin miehiä (ja naisia), joille suhteen muuttuminen fyysiseksi tarkoittaa samalla sen vakavoitumista. Itsellä on ollut nuoruudessa yksi tuollainen toiselle seksisuhde, jonka luulin olevan muuta.... myöhemmin olen valkannut aina miehiä, jotka itsestään selvästi alkaa pitää suhdetta seurusteluna, kun tietty läheisyyden aste ylittyy. En voisi kuvitellakaan muunlaista miestä parisuhdekumppaniksi. 

Vierailija
230/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole mitään yhtenäistä koodistoa, että tapailu on sitoumuksetonta hauskanpitoa ennen muun sopimista. Ihmiset toimii erilaisen koodiston mukaan ja ongelmia tulee ennen kaikkea silloin, kun kaksi erilaista hyvänä pidettyä toimintatapaa kohtaa. Tyypillistä on, että kaikki pitää sitä koodistoa, jonka mukaan itse on tottunut toimimaan, sinä "oikeana". 

Alussa kannattaisikin selvittää toisen moraaliperiaatteet, vaikka suhteen laatu ei kummallakaan olisi vielä selvillä. Jos toinen on sellainen, jolle seksisuhteet käy, sen jolle ne ei käy, kannattaa pysyä tyypistä erossa, koska arvomaailma on liian erilainen.

Vierailija
231/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihastutaan, kannattaa ottaa puheeksi suhteen tila ja seksin tulo kuvioon. Jos molemmille tunteet heränneet, antaa mennä. Toki osa haluaa pelkän fyysisen suhteen ja siksi aiheellista sekin tehdä selväksi. Itse olen vahvasti tunneihminen ja fyysinen suhde vaatii sitoutumista ja molemminpuolista tunnetta.

Vierailija
232/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän olisikin molempien etu. Parempi toki, että olisit huomannut sen jo heti ennen minkäänlaisen suhteen muodostumista, koska minua ainakin harmittaisi jos olisin jo ennättänyt sekaantua kaltaiseesi ihmiseen.

Ompa söpön kuulosta kun suutut :)

Vierailija
233/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa söpön kuulosta kun suutut :)

Ihan asiallisesti mielestäni keskustelin... tosielämässä suuttuisin, mutta täällä en. Pusi pusi vaan itsellesikin, jos tuolla linjalla haluat olla.

Vierailija
234/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti kaikki yhteydenpito. Olin tuollaisessa suhteessa KYMMENEN VUOTTA, rakastuneena kuin täi tervassa. Arvatkaa jäikö itsetunnostani mitään jäljelle.

Vierailija
235/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sinulle kelpaisi - kun itse haluat muuta. Vettä pakkiin ja eteenpäin.

AP ennen keskustelua tuskin tiesi, ettei mies halua muutta kuin seksilelun.

Mut on APn turha liikaa itkeä ja miettiä miksei kelvannut mihinkään vakavampaan, koska ei se siitä ole koskaan olluutkaan kiinni, onko AP riittävä ja kelvollinen miehelle vai ei, vaan siitä että mies ei halua _parisuhdetta_.

Koska se mies ei tossa vaiheessa halua sitä kenenkään muunkaan kanssa, eikä tosiaan AP rakas ole kyse sinun kelvollisuudesta / riittämättömyydestä! :)

Toivottavasti ymmärrät tämän.

Minä en usko tähän. Uskon, että jos kolahtaa kunnolla, ei sellaisesta ihmisestä halua luopua vaikka miten olisi päättänyt että nyt ei ole sopiva aika seurustelusuhteelle.

Vierailija
236/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas olisi ollut kummallista, että tapailusuhteen seksi tarkoittaisi toiselle "suhteen vakavoitumista", sitoutumista tms. Minusta tapailuun kuuluu jo seksi senkin vuoksi, etten hyvin seksuaalisena ihmisenä voisi kuvitella parisuhdetta ihmisen kanssa, jonka kanssa seksi on huonoa.

Yllä kommentointiin selvittämään suhteen alussa potentiaalisen kumppanin moraaliperiaatteet. Seksiin suhtautuminen ei liity mitenkään moraaliin. Seksisuhteet eivät ole moraalittomia. Moraalitonta voi olla toisen huono kohtelu (suhteessa), mutta kahden aikuisen yhteisesti sovittu seksisuhde ei sitä ole.

Vierailija
237/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sinulle kelpaisi - kun itse haluat muuta. Vettä pakkiin ja eteenpäin.

AP ennen keskustelua tuskin tiesi, ettei mies halua muutta kuin seksilelun.

Mut on APn turha liikaa itkeä ja miettiä miksei kelvannut mihinkään vakavampaan, koska ei se siitä ole koskaan olluutkaan kiinni, onko AP riittävä ja kelvollinen miehelle vai ei, vaan siitä että mies ei halua _parisuhdetta_.

Koska se mies ei tossa vaiheessa halua sitä kenenkään muunkaan kanssa, eikä tosiaan AP rakas ole kyse sinun kelvollisuudesta / riittämättömyydestä! :)

Toivottavasti ymmärrät tämän.

Minä en usko tähän. Uskon, että jos kolahtaa kunnolla, ei sellaisesta ihmisestä halua luopua vaikka miten olisi päättänyt että nyt ei ole sopiva aika seurustelusuhteelle.

Silloin siellä omassa päässä, alitajunnassa tai elämäntilanteessa on tapahtunut jotain, minkä vuoksi on valmis siihen, että kolahtaa. Tietysti rakastunut ei sitä ajattele niin, onhan juuri tätä nykypäivän höpöhöpöä että paneskellaan ympäriinsä odottelen sitä ihmeellistä prinssiä tai prinsessaa, joka kolahtaa.

Vierailija
238/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

En tarkoita tätä mitenkään viisastelumielessä, mutta jos mies olisi antanut ymmärtää noin jo suhteen alkuvaiheessa, olisit todennäköisesti jäänyt myös ilman noita hyviä tunteita ja muistoja sekä jännitystä.

Miksi? Siitä syystä että naiset eivät yleensä tykkää, että tuollaisia asioita verbalisoidaan ja pitävät sitä jopa arvolleen sopimattomana. Vaikka nainen jossain mielensä syövereissä aavistaisikin, että suhde ei ole menossa haluttuun suuntaan, se yhdistelmä suhteeseen yhdistettäviä yhteisiä kokemuksia ja itsesuggestiota mahdollistaa kuitenkin asioiden älyllistämisen pilvilinnatasolle edes hetkeksi.

Pitäisi siis tehdä jo alkuvaiheessa päätös ottaa kissa pöydälle JOS on valmis jäämään ilman yhteisiä intiimejä hetkiä vastauksen ollessa epämiellyttävä. Toki aina asia ei välttämättä ole noin yksinkertainen, vaan yksi tai toinen osapuoli voi myös antaa epäselviä vastauksia.

Mä olen nyt jo yli 3 kk treffaillut yhtä tyyppiä. Ollaan viikonloput yhdessä, laitetaan ruokaa, käydään shoppailemassa, joskus tehdään pihahommia yhdessä, käydään ulkona syömässä. Ja tietysti harrastetaan ihan tolkuttomasti seksiä. Ollaan sanottu että tykätään toisistamme ja viihdytään toistemme seurassa. Mulla ei tulisi mieleenkään alkaa kyselemään että missä nyt mennään tai ollaanko vain toistemme kanssa, tämä on ihan hyvä näin. Miksi hyvät ihmissuhteet pitäisi pilata lokeroimalla tai muodostamalla sääntöjä? Eikö vaan voi nauttia siitä, mitä nyt on eikä suunnitella jo tulevaisuutta?

(Olen siis nainen) 

Siksi, ettei tule vastaan tilanteita, joissa toinen oletti jotain, mitä toinen ei suhteesta ajatellut. Monille on kyllä aika tärkeää suhteissa, että ollaan yksiavioisia ja se tulevaisuuskin olisi kiva tietää, suunnitellaanko sitä yhdessä vai erikseen. Minusta olisi ihan hirveää, jos yhtäkkiä tapailemani ihminen esim kertoisi, että on menossa naimisiin tai on muuttamassa toiselle puolen maapalloa, mutta sinulleko on ihan sama, jos juttu loppuu ensi viikolla? 

No mä ajattelen silleen, että jokaiselle parisuhteelle on tietty aika varattuna jo etukäteen. Jotkut kestää vuosia ja toiset vain muutaman kuuman hetken. Jos juttu loppuu ensi viikolla niin sitä ei oltu tarkoitettu sen pidemmäksi. Varmaan ikävöin hyvää tyyppiä, mutta pidempää aikaa ei sitten meille ollut tarkoitettu. 

Sama täällä. Miksi pitäisi murehtia ehkä joskus kenties tapahtuvaa asiaa, kun voi elää hetkessäkin?

Mä vaan jotenkin tykkään näistä tätä päivää elävistä tyypeistä. Naisilla on vain niin kova se pesänrakennusvietti, että pitää heti vetää rajat ja lokeroida, määritellä ja alkaa rajoittaa toista. Olen aina ihaillut ranskalaisten tapaa rakastaa, vaikka en tiedä, miten se minulta onnistuisi :).

Vierailija
239/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas olisi ollut kummallista, että tapailusuhteen seksi tarkoittaisi toiselle "suhteen vakavoitumista", sitoutumista tms. Minusta tapailuun kuuluu jo seksi senkin vuoksi, etten hyvin seksuaalisena ihmisenä voisi kuvitella parisuhdetta ihmisen kanssa, jonka kanssa seksi on huonoa.

Yllä kommentointiin selvittämään suhteen alussa potentiaalisen kumppanin moraaliperiaatteet. Seksiin suhtautuminen ei liity mitenkään moraaliin. Seksisuhteet eivät ole moraalittomia. Moraalitonta voi olla toisen huono kohtelu (suhteessa), mutta kahden aikuisen yhteisesti sovittu seksisuhde ei sitä ole.

Ja joku voi kokea sen, että suhde on toiselle ollut pelkkää seksiä, huonoksi kohteluksi. Ja hänellä on täysi oikeus kokea niin, sitä ei pidä vähätellä lässytyksillä siitä miten mistään vakavammasta ei oltu sovittu.

Vierailija
240/304 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, ap:n tapauksessa suhteen laadusta ei oltu sovittu. Tässä tilanteessa ap:n oletus siitä, että yhdessä vietetty aika + seksi merkitsi jotain ei ole yhtään sen väärempi, kuin miehen mahdollinen oletus siitä, että ennen kuin jotain sovitaan, kyse on pelkästä hauskanpidosta. Toisekseen, ihmisten kyky tehdä sopimuksia vapaina ihmisinä on rajallinen. Jos ap ei tunteidensa, riippuvuutensa tms. vuoksi kykene suhdetta päättämään, toimii toinen minusta moraalisesti väärin, jos suhdetta jatkaa olleen samalla tietoinen, että ap:n puolelta se johtuu siitä, että on niin vahvasti ihastunut ja elättelee toiveita muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi