Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien perjeiden lapset joutuvat useammin koulukiusatuiksi

Vierailija
21.08.2018 |

Köyhistä lapsista 70% kertoi joutuneensa kiusatuksi varallisuuden takia, rikkaiden lapsista vain 40%. Nyt kerätään ihmisten omia kokemuksia koulukiusaamisesta.

https://www.is.fi/perhe/art-2000005797985.html

Kouluissa on puhuttava avoimemmin varattomuudesta, köyhien lasten kiusaaminen kitkettävä pois!

https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000005797459.html

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäätasapainoisten aikuuisten lapsiista kasvaa epätasapainoiisia ihmisiää jotka ajauutuvat epätasapainoisten ihmiisten seuraan.

En tieedä sitteen. Esim lamaa ajan lapsilla ei kiusatttu esim vaatteistaa. Voi ollla kaikki siinäsuuhteessa olimme vähän ikääänkuin samalla viivallla.

Etttä vähän kaikkki oli erilaistaa siinä suhteessa kun vertaaa tähänpäiväään.

Mutta kiusaamineen varmaan tänäpäivänä kertooo älykkyyyden laskusta ja siitä etttä ihmisiä helpompii manipuloida ja käytttää hyväksii.

Vierailija
22/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on juuri näin. Rikkaan kakarat ovat niin täynnä itseään, eikä heillä mikään tunnu enää miltään.

Ihan vaan vinkiksi: lapselle voi sen materian antamisen lisäksi opettaa myös empatiakykyä - oli sitten köyhä tai vähän varakkaampi. Sinun lapsillasi sitä ei taida olla, jos kasvatustyylisi on samaa luokka kuin oletuksesi.... Toivottavasti lapsesi ovat avarakatseisempia eikä katkeruutesi tartu myös heihin.

Kyllä se olit tällä kertaa sinä, joka teit pahasti virheellisen olettamuksen. Tuolla karkeasti yleistävällä kommentillani toin esiin omaa kokemustani rikkaana koulukiusaajana. Mitäs siihen sanot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnetko täällä kommentoi? Hus nyt sinne ylilaudalle takaisin ja äkkiä!

Kyllä se nyt vaan helposti niin on, että jollei oppilaalla ole sitä viimistä kännykkämallia tai muotivaatteita jotka ’kuuluu’ olla, armotta jäät ulos porukoista. Ei tosta opettajaa voi eriarvoistamisesta syyttää niinkuin joku kommentoi, opettajan toki kuuluu puuttua ja puhua asiasta, mutta auttaako se? Enpä usko. Toki voi siirtää kiusaamisen vapaa-ajelle ja nettiin.

Niin on. Koulupäivä päättynyt ja koulukiusaajat ehtineet jo palstalle.

Vierailija
24/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on juuri näin. Rikkaan kakarat ovat niin täynnä itseään, eikä heillä mikään tunnu enää miltään.

Ihan vaan vinkiksi: lapselle voi sen materian antamisen lisäksi opettaa myös empatiakykyä - oli sitten köyhä tai vähän varakkaampi. Sinun lapsillasi sitä ei taida olla, jos kasvatustyylisi on samaa luokka kuin oletuksesi.... Toivottavasti lapsesi ovat avarakatseisempia eikä katkeruutesi tartu myös heihin.

Kyllä se olit tällä kertaa sinä, joka teit pahasti virheellisen olettamuksen. Tuolla karkeasti yleistävällä kommentillani toin esiin omaa kokemustani rikkaana koulukiusaajana. Mitäs siihen sanot?

No ihan yksinkertaistettuna vaikkapa niin, että älä silti oleta että kaikki varakkaiden perheiden lapset ovat kusipäitä vaikka itse oletkin sellainen ollut.

Vierailija
25/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani tuo oli kyllä toisinpäin: kiusaajat olivat köyhemmistä perheistä. Kiusattuja saattoi olla kaikista yhteiskuntaluokista.

Vierailija
26/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani tuo oli kyllä toisinpäin: kiusaajat olivat köyhemmistä perheistä. Kiusattuja saattoi olla kaikista yhteiskuntaluokista.

Meillä oli sama, ja myös uskovaisten lapset olivat pahimpia moukkia ja kiusaajia, köyhät suurperheet luo aikamoisia ihmishirviöitä.

Vierailija
27/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt on sitten pakko mennä inhottava ke aurinkolomalle jotta ei ajatella, että tuossa nyt ne köyhät. Pitää viettää lomat muuten kuin leväten ja rentoutuen. Täytyy kiukkuisena olla paahtavan auringon alla ja palata taas väsyneenä arkeen. Kiitos kun tästäkin nyt tehtiin tälläinen haloo.

Vierailija
28/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama, ja myös uskovaisten lapset olivat pahimpia moukkia ja kiusaajia, köyhät suurperheet luo aikamoisia ihmishirviöitä.

Älä, minua kiusattiin armotta koulussa sen takia että vanhempani kuuluivat kirkkoon. Yli puolet koulusta oli tuohon aikaan jo eronnut kirkosta. Nykyään itsekkin.

Vierailija
29/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkänokka-kokoomuslaisilta ei sympatiaa heru ja jo kotona ajetaan asenne sisään.

Vierailija
30/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä, minua kiusattiin armotta koulussa sen takia että vanhempani kuuluivat kirkkoon. Yli puolet koulusta oli tuohon aikaan jo eronnut kirkosta. Nykyään itsekkin.

Kumma, ei minua kiusattu.

Vierailija
31/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli ns. vapaamatkustaja ja kyllähän sitä sai hävetä ja vedättää koulukavereita että joo kyllä se käy töissä. 

Vierailija
32/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin oli minunkin lapsuudessa. Varastettiin uudet lenkkarit, näin ne myöhemmin eräällä jalassa. Kateus vie kalatkin vedestä!

Kumpi kiusaakaan kumpaa?

Vierailija
33/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tekstissähän ”köyhä” valitti, että toisilla on laitteet viimeisen päälle, rikkaat lapset ei ymmärrä. Ei siinä edes puhuttu kiusaamisesta, vaan kateudesta!

Tämän köyhän lapsen kateudesta ja mahd häpeämisestä. Se ei ole kiusaamista että toisilla on enemmän.

Vierailija
34/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin oli minunkin lapsuudessa. Varastettiin uudet lenkkarit, näin ne myöhemmin eräällä jalassa. Kateus vie kalatkin vedestä!

Kumpi kiusaakaan kumpaa?

Minulta vieltään koulussa puhelin. Sain kotona kuulla siitä korvilleni ja sitä puhelinta sitten haravointiin koulusta kossojen ja koirien kanssa. Lopulta sitten yksi luokkalaosotani tunnisti vieneensä. Valitettavasti lapsen vanhemmat oli myynett puhelimen halvalla eteenpäin ostaakseen kaupasta tupakkaa ja kaljaa. Sinne meni sekin puhelin, enkä koskaan anna sitä anteeksi.

Vierailija
35/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Nolottaa jos ne on tullu meille ja meidän talo ei oo yhtä hieno. Ja nolottaa kun mut haetaan jollain autonromulla”

-ei ole kiusaamista jos sinua nolottaa. Kaverit tulevat sun luokse talostasi huolimatta!!

Tässä on kyse kateudesta. Kyllä meilläkin ne ”köyhät” oli niitä jotka kiusasi. Näki valitettavasti jo lapsena joistain että kriminaali tosta tulee.

Vierailija
36/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi kiusaakaan kumpaa?

Sama. Kyllä meidänkin koulussa köyhät (ja samalla muutenkin ongelmaiset) olivat pahimpia kiusaajia! Rikkaat menivät pitkin seiniä ja pyrkivät olemaan erottumatta ja keskiluokkalaiset olivat varmaan parhaiten turvallisilla vesillä.

Vierailija
37/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi kiusaakaan kumpaa?

Sama. Kyllä meidänkin koulussa köyhät (ja samalla muutenkin ongelmaiset) olivat pahimpia kiusaajia! Rikkaat menivät pitkin seiniä ja pyrkivät olemaan erottumatta ja keskiluokkalaiset olivat varmaan parhaiten turvallisilla vesillä.

Toivottavasti niistä kiusaajista tuli alkoholisteja ja häkkilintuja.

Vierailija
38/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia yleistyksiä. Mut tässähän on kyse lasten kokemuksista ei mistään piilokameroista luokassa. Voisko kyse olla myös siitä ajattelumallista mitä kotona saa? Osa uhriutuu helpommin samasta kohtelusta kuin toiset? Köyhässä perheessä aina kaikki muut kiusaa ja vika yhteiskunnassa? Varakkaammissa sanotaan lapsille et keskity tekemään hommas äläkä piittaa mistään?

Vierailija
39/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se on nykyäänkin. Vasemmistohihhulien takia totuutta ei vain saa sanoa ääneen.

Vierailija
40/68 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi kiusaakaan kumpaa?

Toivottavasti niistä kiusaajista tuli alkoholisteja ja häkkilintuja.

No monesta tuli, ei liene yllätys? Mutta en minä kyllä kenellekään pahaa toivo. Kyllä sen vaan hyvin usein koulumaailmassa näkee kenestä tulee mitäkin. Mutta tuo tutkimus vaikuttaa todella erikoiselta... Pyritäänkö lyömään kiilaa poliittisten agendojen vuoksi, vai mistä on kyse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan