Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marina Mall -kauppakeskus Dubai, onko kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
21.08.2018 |

Ollaan syksyllä menossa Dubaihin ja tuo olisi kilometrin päässä hotellistamme. Sinne pääsisi kävellen, ei tarvitsisi lähteä metrolla tai taksilla.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen talvella  menossa eräälle Karibianmeren saarelle. Saari on melkoisen köyhä ja hotelli mistä olen varannut huoneen taas vanha ja kallis.

Riistänkö nyt paikallisia taksikuskeja, respan tyttöjä, siivoojia, tarjoilijoita jne matkallani?

Onko tuonne yhtä tuomittavaa matkustaa kun Dubaihin?

Onko sinne raahattu muualta siirtotyövoimaa ja otettu käytännössä vangeiksi? Vai yrittääkö siellä paikalliset rakentaa ja kehittää omaa maataan yhdessä? Saako ulkomaalaiset työntekijät poistua vapaasti maasta, jos niin haluavat? Onko siellä oikeus vapaapäiviin?

Asioita on ihan hyvä miettiä.

Maalla on tietenkin historiaa orjakaupasta -Dubain passien poisotto on täyttä pelleilyä siihen verrattuna.

Työlainsäädäntö lienee Suomen ja Dubain välissä.

Mutta minä lähden lomalle, en tuollaisia mieti.

Siis tällä valtiolla on ollut orjia vai he ovat olleet orjia muiden alla? Minuakin kiinnostaa, että mikä valtio on kyseessä?

Vierailija
42/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen talvella  menossa eräälle Karibianmeren saarelle. Saari on melkoisen köyhä ja hotelli mistä olen varannut huoneen taas vanha ja kallis.

Riistänkö nyt paikallisia taksikuskeja, respan tyttöjä, siivoojia, tarjoilijoita jne matkallani?

Onko tuonne yhtä tuomittavaa matkustaa kun Dubaihin?

Onko sinne raahattu muualta siirtotyövoimaa ja otettu käytännössä vangeiksi? Vai yrittääkö siellä paikalliset rakentaa ja kehittää omaa maataan yhdessä? Saako ulkomaalaiset työntekijät poistua vapaasti maasta, jos niin haluavat? Onko siellä oikeus vapaapäiviin?

Asioita on ihan hyvä miettiä.

Maalla on tietenkin historiaa orjakaupasta -Dubain passien poisotto on täyttä pelleilyä siihen verrattuna.

Työlainsäädäntö lienee Suomen ja Dubain välissä.

Mutta minä lähden lomalle, en tuollaisia mieti.

Omituista kun et edes mainitse mistä maasta puhut....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun perusteella on turvallista sanoa, että ap ei ainakaan ole yliopistokoulutettu - argumentit ja lähteet ovat nimittäin melko erikoisella tasolla.

Vierailija
44/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain wt-juntit menee Dubaihin. Miltä tuntuu olla orjan passattavana?

Hyvältä. Arvokkaalta.

Vierailija
45/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaihan on tosi ihana lomakohde.

MarinaMall ei kovin ihmeellinen shoppingcenter kuitenkaan ole. Kannattaa käydä isommissa ostareissa.

Juna on nopea ja kätevä. Taksit kohtuu edullisia.

Vierailija
46/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa tuollaiset ihmiset, jotka viisveisaa orjatyöläisistä koska "kivat uimavedet ja hiekkarannat"

Vierailija
47/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä Dubaita moittivien kannattaisi edes kerran käydä ja haastatella esim. rakennustyömiehiä. Saisitte uuden näkökulman asioihin.

Marina Mall on ihan kivan kokoinen keskus. Liikkeitä löytyy jos kuinka. Suosittelen.

Vierailija
48/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kiva ostari, mutta mun makuun ei kovin ihmeellisiä liikkeitä! Suosittelen vaan taksia tai hotellilta yhteiskuljetusbussia (jos sellanen on) niin mall of emiraters ja dubai mall. Näistä toi emirates on mun suosikki!

Marinamall menisin illalla ja sinne ulos ”rantakadulle” kävelemään :)

Vierailija
49/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä Dubaita moittivien kannattaisi edes kerran käydä ja haastatella esim. rakennustyömiehiä. Saisitte uuden näkökulman asioihin.

Marina Mall on ihan kivan kokoinen keskus. Liikkeitä löytyy jos kuinka. Suosittelen.

Oletko itse haastatellut Dubain rakennusmiehiä? Mitä ne sanoi?

Vierailija
50/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Karibian maa nyt on? Vai revitkö sen vaan päästäsi?

Vierailija
51/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin kiinnostaisi käydä Dubaissa. Ihan vain siksi, koska kaveri on käynyt siellä silloin kun se oli pelkkä aavikko ja nyt pari vuotta sitten uudestaan. Kiinnostaisi nähdä paikka joka on noussut kuin tyhjästä muutamassa vuosikymmenessä. Orjatyö ja eettisyys toki mietityttää.

Toisaalta.. Elämästä tulee kamalan hankalaa jos miettii kaiken kuluttamisensa liian syvällisesti..

52/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi rakennustyömies valitti, että on liian kuuma työskennellä +45 asteisessa säässä. Tuo laitettiin kotimaahansa heti seuraavalla lennolla ja työnantaja oli vain kysynyt muilta työntekijöiltä, onko heilläkin kuuma. Kukaan ei valittanut kuumuudesta. Kuulin tän jutun, kun olin duunissa Arabiemiraateissa. Riistoa on, sitä on aina ollut ja tulee varmasti aina olemaan tulevaisuudessakin. Turha kuitenkaan ummistaa silmänsä siltä, että tätä tapahtuu myös Euroopassa. Ei täällä olla yhtään sen parempia ihmisiä.

Vierailija
53/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rakennustyömies valitti, että on liian kuuma työskennellä +45 asteisessa säässä. Tuo laitettiin kotimaahansa heti seuraavalla lennolla ja työnantaja oli vain kysynyt muilta työntekijöiltä, onko heilläkin kuuma. Kukaan ei valittanut kuumuudesta. Kuulin tän jutun, kun olin duunissa Arabiemiraateissa. Riistoa on, sitä on aina ollut ja tulee varmasti aina olemaan tulevaisuudessakin. Turha kuitenkaan ummistaa silmänsä siltä, että tätä tapahtuu myös Euroopassa. Ei täällä olla yhtään sen parempia ihmisiä.

Ei tsiisus :D

Vierailija
54/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi n tuossa ostoskeskuksessa viime vuonna. Onhan se hieno ja paljon löytyy. Se on selvästi pienempi kuin Dubai Mall ja Mall of Emirates. Mutta kuitenkin tyylikäs. Muistan, että ruokapaikkoja löytyi useita ja käytävällä oli myynnissä hienoja naisten kaapuja. Ei ehkä kiinnostanut vaimolle ostaa, mutta kun sellainen pukeutuminen on tärkeä osa arabiemiraatteja niin oli hauska katsella millaisia kaapuja on myynnissä ja mitä ihmiset ostavat.

Vierailija
55/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa tuollaiset ihmiset, jotka viisveisaa orjatyöläisistä koska "kivat uimavedet ja hiekkarannat"

Naurattaa tuollaiset ihmiset jotka viisveisaa hyvistä lomakohteista koska ”orjatyö ja ihmisoikeudet.”

No, jääpähän enemmän meille fiksuille.

56/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa tuossa on?

Vierailija
57/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tuollaiset ihmiset jotka viisveisaa hyvistä lomakohteista koska ”orjatyö ja ihmisoikeudet.”

No, jääpähän enemmän meille fiksuille.

Fiksuille? Ap sulla ei kyllä paljon järki päätä pakota.

Vierailija
58/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa tuossa on?

Miten helppo hölmöjä on höynäyttää. Kannattaa opetella olemaan lähdekriittinen.

59/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa tuossa on?

Miten helppo hölmöjä on höynäyttää. Kannattaa opetella olemaan lähdekriittinen.

Niinpä. Siksipä sun kommenttisi on väärän kommentin perässä. Kyllä tuolla kaikkea näki ja kuuli, kun muutaman vuoden asui Arabiemiraateissa.

Vierailija
60/78 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot shoppincenterit on sitten tosi isoja, esim. Dubai Mall. Jos haluaa shoppailla niin Ibn Battuta Mall on mielestäni sopivan kokoinen, jollainlailla 'hallittavissa'. Sinne pääsee kätevästi taksilla.

Ihanaa matkaa teille!