Marina Mall -kauppakeskus Dubai, onko kenelläkään kokemuksia?
Ollaan syksyllä menossa Dubaihin ja tuo olisi kilometrin päässä hotellistamme. Sinne pääsisi kävellen, ei tarvitsisi lähteä metrolla tai taksilla.
Kommentit (78)
Epäeettistä matkailua ihan parhaimmillaa tai no pahimmillaan haha. Tosiaanko ihmiset edelleen matkustaa sinne?
vi..tu mitä vastauksia. Ei siellä kukaan todellakaan väkisin ole töissä, itse he sinne ovat työn perässä meneneet. Siellä suurin osa asukkaista todellakin näitä työn perään lähteneitä ja sen muutaman kerran, mitä siellä ollaan käyty lomailemassa, ovat nämä vaikuttaneet ihan tyytyväisiltä.
Täällä juuri tämä WT-juntit aukovat päätään, heillä ei ole varaa lähteä kuin korkeintaan Tallinnaan ostamaan viinaa ja örveltämään laivalla.
eipä olisi taas pitänyt kysyä Dubaista mitään. Arvasin, ettei täällä tuosta paikasta saa mitään järjellistä vastausta, vaan pelkkää vittuilua. Ap
Vierailija kirjoitti:
eipä olisi taas pitänyt kysyä Dubaista mitään. Arvasin, ettei täällä tuosta paikasta saa mitään järjellistä vastausta, vaan pelkkää vittuilua. Ap
Täällä keskustellaan maailmalle tärkeistä asioista kuten siitä paljonko lento suomesta dubaihin saastuttaa ilmakehää.
Vierailija kirjoitti:
vi..tu mitä vastauksia. Ei siellä kukaan todellakaan väkisin ole töissä, itse he sinne ovat työn perässä meneneet. Siellä suurin osa asukkaista todellakin näitä työn perään lähteneitä ja sen muutaman kerran, mitä siellä ollaan käyty lomailemassa, ovat nämä vaikuttaneet ihan tyytyväisiltä.
Täällä juuri tämä WT-juntit aukovat päätään, heillä ei ole varaa lähteä kuin korkeintaan Tallinnaan ostamaan viinaa ja örveltämään laivalla.
Siis siirtolaistyöntekijöiltä takavarikoidaan passit ja ne ei pääse lähtemään maasta vaikka haluaisivat - sun mielestä kukaan ei ole väkisin töissä?
Itse olin keväällä Dubaissa mutta juurikin tuossa ostoskeskuksessa ei tullut käytyä. Hienoja ne ovat kaikki tähän mennessä olleet.
Dubaivihaajien kitinöistä ei kannata välittää.
Itse matkusta Dubaihin varmasti uudelleenkin joku talvi, kesällä on ihan liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä juuri tämä WT-juntit aukovat päätään, heillä ei ole varaa lähteä kuin korkeintaan Tallinnaan ostamaan viinaa ja örveltämään laivalla.Siis siirtolaistyöntekijöiltä takavarikoidaan passit ja ne ei pääse lähtemään maasta vaikka haluaisivat - sun mielestä kukaan ei ole väkisin töissä?
Mitä ihmettä se meille kuuluu?
Ei joka paikassa kerta kaikkiaan ole pojoismaisen hyvinvointivaltio työlainsäädäntö.
Kummasti vaan tuonne on tunkua oikeasti köyhistä maista...vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä juuri tämä WT-juntit aukovat päätään, heillä ei ole varaa lähteä kuin korkeintaan Tallinnaan ostamaan viinaa ja örveltämään laivalla.Siis siirtolaistyöntekijöiltä takavarikoidaan passit ja ne ei pääse lähtemään maasta vaikka haluaisivat - sun mielestä kukaan ei ole väkisin töissä?
Mitä ihmettä se meille kuuluu?
Ei joka paikassa kerta kaikkiaan ole pojoismaisen hyvinvointivaltio työlainsäädäntö.
Kummasti vaan tuonne on tunkua oikeasti köyhistä maista...vai?
Eipä ole enää tunkua, kun siirtotyöntekijöitä varoitetaan jo kotimaassa millaista Dubaissa oikeasti on. Niin mitä se meille kuuluu, koska ne ei ole suomalaisia, ne on vaan muita ihmisiä, ei tarvitse välittää.
https://www.hrw.org/world-report/2018/country-chapters/united-arab-emir…
Ap siinä sulle matkalukemista.
Vierailija kirjoitti:
Vain wt-juntit menee Dubaihin. Miltä tuntuu olla orjan passattavana?
Nimenomaan modernia orjuutta. Miten ihmiset voi matkustaa Dubaihin hyvällä omallatunnolla? Miten voit katsoa hotellin siivoojaa, tarjoilijaa jne. silmiin kun tiedät millainen tilanne heillä on, ja olet itse päättänyt tukea näiden ihmisten riistoa omalla lomakohdevalinnallasi.
Oikeasti, jos turistit lopettaisi Dubaihin matkustamisen näiden asioiden takia, niin Dubai joutuisi jossain vaiheessa muuttamaan käytäntöjään ja parantamaan siirtolaistyöntekijöiden oloja.
Marina Mall näkyy tästä ikkunasta. Ei ole kovin ihmeellinen valikoimapuolesta, käyn vain ja ainoastaan jos tiedän että tarvitsemani tuote tai palvelu on siellä ja leffassa, muuten MoE. Ei Dubaissa kannata jännittää taksia tai metroa, toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. "Työntekijöiltä" viedään sitten passit, koska...? Eivätkä he saa pitää vapaapäiviä, miksi? Käytä aivojasi.
Mitä järkeä lentää monta tuntia keskelle hirvitystä ostamaan tavaroita? Mitä nähtävää siellä on? Vai mennäänkö sinne vaan ostoksille?
Kuulostaa vähän henkisesti jälkeenjääneeltä meiningiltä. No kai se hohto on siinä, että keskituloiset menee sinne leikkimään varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä lentää monta tuntia keskelle hirvitystä ostamaan tavaroita? Mitä nähtävää siellä on? Vai mennäänkö sinne vaan ostoksille?
Kuulostaa vähän henkisesti jälkeenjääneeltä meiningiltä. No kai se hohto on siinä, että keskituloiset menee sinne leikkimään varakkaita.
Siellä kun ei ole edes halpaa kuin ihan muutamat tuotteet tietyissä paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan modernia orjuutta. Miten ihmiset voi matkustaa Dubaihin hyvällä omallatunnolla? Miten voit katsoa hotellin siivoojaa, tarjoilijaa jne. silmiin kun tiedät millainen tilanne heillä on, ja olet itse päättänyt tukea näiden ihmisten riistoa omalla lomakohdevalinnallasi.
Oikeasti, jos turistit lopettaisi Dubaihin matkustamisen näiden asioiden takia, niin Dubai joutuisi jossain vaiheessa muuttamaan käytäntöjään ja parantamaan siirtolaistyöntekijöiden oloja.
Totta kai voin.
Heillä on hyvä, siisti työ hotellissa ja voivat lähettää rahaa kotimaahansa. Kukaan ei siellä vastoin tahtoaan ole.
Jossain Pakistanissa, Bangladeshissä jne mistä porukkaa Dubaihin tulee on paljon kurjemmat oltavat.