Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö olkaimettomia (hää)pukuja ole mahdollista saada sopiviksi?

Vierailija
21.08.2018 |

Taasen kesähääkautena on asiaa saanut ihmetellä - miksi kaikkien on saatava välttämättä se "kainalopuku", jota sitten kiskotaan koko häiden ajan, aina ja kaikkialla? Kiskaisu puvun kainaloista molemmin käsin, vaivautunutta itsensä vilkuilua ja parin minuutin päästä uusi kiskaisu, vilkuilua, kiskaisu jnejnejne. No, käyhän sekin ohjelmanumerosta, laskea kuinka monta kertaa morsian kiskaisee kainalopukua vaikkapa 10 minuutissa ja on vaivaantuneen ja jotenkin epämukavan oloinen kiskaisujen välillä.

Ottamatta kantaa siihen, että about 70% kainalopuvun käyttäjistä olisi jo ylipainonsa ja siitä johtuvan tursuamisen vuoksi kannattanut valita muunmallinen puku itselleen viehättävämpänä vaihtoehtona (puku kun ei tee hoikan huippumallin näköiseksi jos ei sen näköinen jo valmiiksi ole vaan korostaa sitä, että sellainen ei ole), eikö sitä todellakaan ole mahdollista tehdä/teettää/korjauttaa sopivaksi = sellaiseksi, että se pysyy päällä ilman jatkuvaa nostelua? Vai onko nämä jotakin halpisrääsyjä, joita ei voi laaduttomuuden vuoksi ompelijalla korjauttaa sopiviksi jos eivät sitä valmiiksi ole?

Samaan aikaan kun intoillaan niistä häistään, pukeudutaan kuitenkin pukuun jossa oleminen näyttää epämukavalta jo vieraistakin ja kaikesta päätellen myös on sitä kun morsiamen pääaasiallinen homma on nostella pukuaan vaivautuneen näköisenä, about joka vieraiden kättelyn välissäkin :D

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pukuni oli tyköistuvasti ommeltu, ja siinä oli kunnon norsunluut pitämässä ryhtiä. Sivussa oli piilossa vetoketju. Kertaakaan ei tarvinnut nostella sitä ylös. 

Norsunluut? Kas kun ei syöksyhampaat.

Vierailija
42/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaimeton meni muodista jo monta vuotta sitten ja puvun ylös nykiminen on aiva hirveää katsottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselle hääpäivänä ja muina isoina juhlapäivinä yksi tärkeimpiä asioita on se, että asu, kampaus, kengät jne. on paitsi kauniin myös ehdottoman huolettomat ja sopivat! Pukua nykivä tai varpaat kippurassa tuskaileva, hiuksiaan jatkuvasti korjaileva ihminen ei ole viehättävä näky. 

Vierailija
44/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kainalopuku" tarvitsee alleen todella hyvät rintaliivit. 

Ja niitten kohdalla moni morsmaikku päättää säästää, "kyllä nää 2 vuotta sitten lindexiltä ostetut on ihan hyvät vielä".

Ne hyvät rintaliivit pitää lisäksi olla päällä jo silloin, kun pukua sovitetaan.

Vierailija
45/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puku on sopiva ja siinä on oikea venymätön korsetti metalliluilla, ei nykimistä tarvita. 

Vierailija
46/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puku on sopiva ja siinä on oikea venymätön korsetti metalliluilla, ei nykimistä tarvita. 

Tukevat muoviluut toimivat myös, se halvin mahdollinen rigilenenauha ei. Enimmäkseen olen käyttänyt juhlapuvuissa vannenauhaa ja on kyllä toiminut.

Vierailija
47/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukevat muoviluut toimivat myös, se halvin mahdollinen rigilenenauha ei. Enimmäkseen olen käyttänyt juhlapuvuissa vannenauhaa ja on kyllä toiminut.

Oli kyllä inhottavaa, kun kangaskaupassa töissä ollessa joutui myymään rigileneä, vaikka tiesi ettei se tule kestämään. Joskus oli vielä kalliita kankaita, kävi sääliksi, mutta ei siinä voinut omaa mielipidettä alkaa tuputtaa.

Vierailija
48/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mekon istuvuudesta vaan siitä että ne on rakennettu liian heppoisiksi ja huonosti tukeviksi (=ei oikeaa korsettia). Silloin fysiikan lakikin määrittää että mekko valuu lattiaa kohti. Jossain Diorin Haute couture prinsessamekoissa tai vanhoissa maalauksissa näkyvissä olkaimettomissa puvuissa oli sisällä oikea kunnon korsetti, johon itse puku on liitetty. Ja tuo korsetti todella kiristettiin nyöreillä erittäin tiukkaan ampiaisvyötäröksi ja siinä oli kunnon luut joka paikassa, muotoillut tukevat kupit rinnoille, tukikangasta yms yms. Silloin ei painavakaan mekko liikkunut mihinkään suuntaan kun tukevan korsetin tiukka vyötärö ja leveä lantio piti sen kohdallaan. Noissa nykypäivän mekoissa on joku heppoinen muoviluu siellä täällä, eikä niitä säädetä nyöreillä käyttäjän vartaloon istuvaksi, kun vetoketjun ajatellaan riittävän. Siihen vielä liukas polyestersatiini ja löysä periksi antava vartalo niin ei ihmekään kun mekko valuu ja kaikki tursuaa ulos.

Vierailija
49/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ompelen olkaimettoman hääpukuni itse. Pysyy kyllä ylhäällä, koska yläosasta tulee korsetti.

Niinhän sinä luulet!

Olen ammatiltani ompelija...

Vierailija
50/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri häissä, jossa rehevällä morsiamella oli kainalopuku, enkä nähnyt sen kertaakaan nykivän sitä. Kaunis morsian ja kaunis puku! On upeaa, kun kaikki ei häpeä niitä tursuvia läskejään, vaan pukeutuu just niinku haluu.

Vierailija
51/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä läskit saisivat vähän miettiä että onko se olkaimeton puku sellainen missä häntä haluaa vieraat katsella. Groteskin näköistä! 🤢

Vierailija
52/52 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä Satuhäät-jaksossa oli olkaimeton puku, mikä litisti edestä morsiamen rintamuksen ja puristi tissit kainaloihin. Sekään puku ei tainnut pysyä ylhäällä kiskomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän