Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nyt se nettihuijausyritys?

Vierailija
21.08.2018 |

Päätin laittaa merkkilaukkuni eräälle ulkomaalaiselle netisivulle myyntiin. Nyt eräs yhdysvaltalaisnainen haluaisi sen ostaa, ja sovimme, että kun rahat näkyy tililläni niin lähetän laukun seurantakoodeineen hänelle. Tilisiirron suuruus on joitakin satoja euroja. Sain hänen pankiltaan sähköpostiini yhteydenoton, jossa näkyy naisen rahasiirto pankin johonkin tällaiseen tilaan, mistä raha sitten aikanaan ohjataan minun tililleni. Nyt äkkiä pankki haluaakin minun lähettävän heille paketin seurantakoodin ennen kuin he lopullisesti siirtävät rahat minulle. Eli tämä tarkoittaa, että minun pitäisi lähettää paketti ennen kuin olen edes saanut rahoja tililleni! Minusta kyllä aika epäilyttävää, varsinkin kun alunperin naisen kanssa sovimme, että lähetän laukun vasta sitten kun rahat näkyvät tililläni. Googletin tämän pankin ja henkilön, jolta yhteydenotto tuli ja tällainen pieni pankki olisi kuitenkin yhdysvalloissa olemassa ja sen alaisuudessa tämä henkilö, keneltä sählöpostia tuli. Onko tämä joku yleinen käytäntö yhdysvaltalaispankeissa, että he vaativat muka yksityishenkilön omista ostoksista jotain seurantakoodeja ennen kuin suostuvat siirtämään rahoja eteenpäin? Kuulostaa oudolta.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankki mitään koodia pyydä. Älä myy tuolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla