Lukeeko tai kuunteleeko joku noita sinkkosen itsestäänselviä horinoita?
Kaikki ovat siihen tyyliin että
"Hauki on kala"
"Mustikka on marja"
"Äiti ei ole isä"
Onko ihmisiltä tyystin oma järki kadonnut, jos tollasta huru-ukkoa tarvitaan sössöttämään itsestäänselviä elämän tosiasioita mediaan? Mitä ihmettä.
Kommentit (36)
Taitaa olla uusavuttomien ym talidomien jumala.
Saisiko jonkin esimerkin hänen itsestäänselvyyksistä? Ainakin uusi tieto minulle oli, että huutaminen on verrattavissa fyysiseen väkivaltaan. Ja koska minulle on huudettu oikein sielun ja sydämen kyllyydestä, niin en ole ikinä osannut ajatella sen olevan epänormaalia.
Jari Sinkkonen: ”Vanhempien täytyy vaatia lapsiltaan myös epämiellyttäviä asioita”
Ihanko totta.
Jari Sinkkonen: ”Vanhempien ei pidä hyväksyä nuorten huonoa käytöstä jotenkin murrosikään kuuluvana”
Öö, ihanks totta.
Jari Sinkkonen: "Pojalla on munat ja tytöllä pimppi ja sillä selvä"
Jep jep, näinhän se on.
287
Vierailija kirjoitti:
Saisiko jonkin esimerkin hänen itsestäänselvyyksistä? Ainakin uusi tieto minulle oli, että huutaminen on verrattavissa fyysiseen väkivaltaan. Ja koska minulle on huudettu oikein sielun ja sydämen kyllyydestä, niin en ole ikinä osannut ajatella sen olevan epänormaalia.
Lue kommentti 4. Siellä on kolme itsestäänselvyyttä.
Jari Sinkkonen: "Ihminen, jolla on terve itsetunto, ei pidä itseään kokonaan hyvänä tai täydellisenä, mutta ei täysin kelvottomanakaan"
Jari Sinkkonen: "Jos ei tee mieli imuroida, on pakotettava itsensä imuroimaan"
Jari Sinkkonen: "Vanhempien on opetettava lapsille, että elämässä on hienoja hetkiä, mutta aina ei voi olla"
Hohhoijaa.. näitä löytyisi kilometrikaupalla, täyttä itsestäänselvää liibalaabaa.
Vierailija kirjoitti:
Jari Sinkkonen: "Ihminen, jolla on terve itsetunto, ei pidä itseään kokonaan hyvänä tai täydellisenä, mutta ei täysin kelvottomanakaan"
Jari Sinkkonen: "Jos ei tee mieli imuroida, on pakotettava itsensä imuroimaan"
Jari Sinkkonen: "Vanhempien on opetettava lapsille, että elämässä on hienoja hetkiä, mutta aina ei voi olla"
Hohhoijaa.. näitä löytyisi kilometrikaupalla, täyttä itsestäänselvää liibalaabaa.
REPS. :D Näistähän sais jotain meemejä.
Ja aika vaikee edes ottaa noita neuvoja vastaan kun todellisuudessa hänen omat lapsensa on kasvattanut kotiäitivaimo, kun herra itse on luonut uraa ja lähinnä vain piipahdellut kotona karjumassa.
Aikamoiselta narsistilta toi pappara vaikuttaa, joka paikassa kysytään hänen mielipidettä kuin olisi joku oraakkeli konsanaan, voi herran jestas sentään. Ja sekös vain pullistaa ton egoa.
Minusta hänen viisautensa on juuri siinä, että asiat ovat pohjimmaltaan aika yksinkertaisia. Mielestäni tällaista juuri tarvitaan nykyisin. Monelle vanhemmalle on käytännössä uskomattoman vaikeaa totuttaa lapsi kestämään vastoinkäymisiä, jokaiseen ikävään tekemiseen pitää olla joku ihme jekku tai palkintotaulukko jne. Juuri se, että tavallinen elämä on väliin iloista ja välillä tylsää on monelle käytännössä niin, niin vaikeasti hyväksyttävää.
Jossainkin jankutti että ei pidä puhua kuka lapsia hoitaa, koska se on etuoikeus hoitaa pikkulapsia, kauankohan ukko itse on omia lapsiaan hoitanut kun olivat vauvoja/pikkusia. Että siinä sitä etuoikeutta kerrakseen sinkkosen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huutaminen aika normaalia on ihmiselle, varsinkin suuttuessa. Jarin mairea lässyttäminen taas kuulostaa erittäin irvokkaalta, suorastaan irstaalta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan lukea pari hänen kirjaa ja miettiä sitten uudestaan. Ja kyllä, vanhemmuus on hukassa liian monilta vanhemmilta. Joten hyvä, että joku puhuu kansantajuisesti.
Sinkkonen puhui kiintymysvanhemmuudesta ennenkuin koko termi lanseerattiin ja pilattiin, hän uskaltaa sanoa että lapsen on saatava olla lapsi, tyttö tai poika, eikä henkilö.
Ei kannata, tiedän ihan ilman sinkkosen horinoitakin että tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia, riippumatta siitä mitä haluavat pukea tai harrastaa.
Äly hoi älä jätä!
Joku ihmeellinen palvonta tuon ympärillä on, onko ihmisiltä oma ajattelukyky hukassa sitten. Vaikea käsittää miksi, mua on aina karminut sen ääni ja olemus.
Vierailija kirjoitti:
Jari Sinkkonen: ”Vanhempien täytyy vaatia lapsiltaan myös epämiellyttäviä asioita”
Ihanko totta.Jari Sinkkonen: ”Vanhempien ei pidä hyväksyä nuorten huonoa käytöstä jotenkin murrosikään kuuluvana”
Öö, ihanks totta.Jari Sinkkonen: "Pojalla on munat ja tytöllä pimppi ja sillä selvä"
Jep jep, näinhän se on.287
Voi kuule! Omassa tuttavapiirissäni on useita vanhempia joille ainakin nämä kaksi ensimmäistä kohtaa olisi jonkun hyvä kertoa. Nykyään on todella voimakkaasti valloillaan jonkinlainen kaverivanhemmuus ja lapselle pahan mielen tuottamisen välttely.
Sitten on se Kakkatoore. Toinen omista kaaaaarmeista lapsuudenkokemuksistaan jatkuvaa ohjeistusta ammentava tyhjäpää.
Tämän taatan horinoita jakaa ainakin yksi fb-tuttu, jonka koko elämä pyörii tytärtensä ympärillä ja kaikki muut päivitykset ovat sarjaa "kyllä saisi jotkut ihmiset katsoa peiliin" tai "monenlaisia ajatuksia ollut viime päivinä" tai "kyllä vaan on ihanaa kun on niin monella tavalla siunattu, ajatella nyt tätäkin mitä tänään tapahtui". Niin mitä tapahtui, sitä ei kerrota. Eli vähän sellaisen yksinkertaisen ihmisen hommaa. Vähän samaa väkeä kuin ne Coelhon siteeraajat.
JS: ”On ymmärrettävää, että omille lapsilleen voi haluta antaa erilaisen mallin. Usein se tuottaa hyvää jälkeä, aina ei.”
Paljonkohan tienaa noilla itsestäänselvillä höpinöillään.
Selvä bisnesmies.
Sitten jotkut menee vielä sen luennoille kuuntelemaan silmät ja huulet pyöreinä "Ooooo, on se viisas mies". :D
Kannattaa varmaan lukea pari hänen kirjaa ja miettiä sitten uudestaan. Ja kyllä, vanhemmuus on hukassa liian monilta vanhemmilta. Joten hyvä, että joku puhuu kansantajuisesti.
Sinkkonen puhui kiintymysvanhemmuudesta ennenkuin koko termi lanseerattiin ja pilattiin, hän uskaltaa sanoa että lapsen on saatava olla lapsi, tyttö tai poika, eikä henkilö.