Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähiöissä on niin paljon ns. "röökimuijia"?

Vierailija
21.08.2018 |

Asun lähiössä ja olen katsonut tässä aamun ikkunasta naisia jotka ovat menossa töihin tai mihin nyt ovatkaan menossa. Lähes jokainen polttaa röökiä. Kun menee vaikka Kallioon tai Töölöön, ei naisilla ole jatkuvasti tupakka huulessa.

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotilähiöissä asuu ylempää keskiluokkaa ja siellä harvemmin näkee röökimuijia.

Meidän kuudesta naapurista kolme naista polttaa ja vain yksi mies. Yksi nainen häpeilee röökaamistaa niin paljon, että kyykkii terassillaaan piilossa ettei naapurit näe. 

Paikkana uusi omakotitaloalue uudellamaalla.

Vierailija
22/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä koulutetumpi ja hyväosaisempi henkilö on, sitä pienempi todennäköisyys että hän tupakoi. Siksi ravintola- ja kaupan työntekijät (näin esimerkiksi) tupakoivat enemmän kuin vaikkapa ekonomit.

Hmm olen työskennellyt sos-ja terv.alalla monien kanssa, joilla yliopisto- tai amk-koulutus. Siellä vasta polttavatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää kyl nyt ilmottaa äidille et lopettaa sen tupakan polttamisen, ku eihän äiti sitä voi polttaa vaikka onki useemman tonnin hommassa isossa firmassa ja omistaa 3 autoa ja omakotitalon.

Toivottavasti äiti ei nyt pyyhi mua testamentista.

Tai sitten sun pitää alkaa nyt sivistämään itseäsi, jotta tulevaisuudessa tiedät, mitä tilastot tarkoittavat. Esim. jos sanotaan, että joku asia liittyy tiettyyn sosioekonomiseen asemaan (esim. sanotaan, että tupakointi liittyy alhaiseen sosioekonomiseen asemaan), se ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi esiintyä muissakin sosioekonomisissa ryhmissä. Jos tämä jää ymmärtämättä, vaikuttaa helposti tyhmältä.

Sinulla on tautologia tuon "sosioekonomisen" kanssa. Siksi sinä vaikutat vähän yksinkertaiselta.

Vierailija
24/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikalla kaikki kauppatieteiden maisterit polttaa, kaikki 30-50 ikäisiä naisia.

Saman ikäisistä merkonomeista ja tradenomeista taitaa polttaa vain kaksi seitsemästä samanikäisestä naisesta kuin edellä mainitut.

Olen itse hallintotieteiden kandi enkä polta, eli en kuulu noihin talouspuolen ihmisiin mutta istun viereisessä tilassa ja siksi huomaan ketkä ramppaa pihan röökipaikalla röökillä ja ketkä ei.

Itselllä ollut monta korkeasti koulutettua pomoa joista lähes kaikki polttaneet.

Vierailija
25/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jo toinen Kokoomuksen vaalitoimiston ketju tänään?

Takaa-ajatuksena näissä on selvästi saada kaikki paheksumaan sitä, että köyhät ja pienituloiset kehtaavat ostaa kaupasta muutakin, kuin perunoita. Sitten, kun on alettu paheksumaan köyhien " tuhlailua" niin voidaan hyvillä mielin leikata etuuksista, vaikka EU jo ärähtänyt, että ne ovat nyt jo liian matalat hintatasoon nähden.

Vierailija
26/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jo toinen Kokoomuksen vaalitoimiston ketju tänään?

Takaa-ajatuksena näissä on selvästi saada kaikki paheksumaan sitä, että köyhät ja pienituloiset kehtaavat ostaa kaupasta muutakin, kuin perunoita. Sitten, kun on alettu paheksumaan köyhien " tuhlailua" niin voidaan hyvillä mielin leikata etuuksista, vaikka EU jo ärähtänyt, että ne ovat nyt jo liian matalat hintatasoon nähden.

Tupakoinnista on tyhty jo vuosia mediassa paheksuttavaa. Siksi jos nuori nainen polttaa nykypäivänä, antaa se heti vaikutelman hänen olevan työtön tai mielnterveysongelmainen. Muutaman vuoden päästä tuskin ketkään muut kuin rikolliset polttaa.

Vierailija
27/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset käyttävät nykyään myös nuuskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi