Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähiöissä on niin paljon ns. "röökimuijia"?

Vierailija
21.08.2018 |

Asun lähiössä ja olen katsonut tässä aamun ikkunasta naisia jotka ovat menossa töihin tai mihin nyt ovatkaan menossa. Lähes jokainen polttaa röökiä. Kun menee vaikka Kallioon tai Töölöön, ei naisilla ole jatkuvasti tupakka huulessa.

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi liittyy tilastollisesti sosioekonomiseen asemaan.

Vierailija
2/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä ihmettelen, asutko lähiössä, jossa on pelkästään naisia, tai onko kenties Kalliossa tai Töölössä vain naisia silloin, kun siellä käyt, kun puhut pelkästään naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koulutetumpi ja hyväosaisempi henkilö on, sitä pienempi todennäköisyys että hän tupakoi. Siksi ravintola- ja kaupan työntekijät (näin esimerkiksi) tupakoivat enemmän kuin vaikkapa ekonomit.

Vierailija
4/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotilähiöissä asuu ylempää keskiluokkaa ja siellä harvemmin näkee röökimuijia.

Vierailija
5/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä lähiössä miehetkinnpolttavat. T.tupakoimaton nainen

Vierailija
6/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että monet lähiöasukkaat, jotka usein ovat niitä yhteiskunnan virallisesti huono-osaisia ovat vapaita monista keskiluokkaisten päitä puristavista vaatimuksista. Millaiset hiukset, millaiset kengät, miten puhun, miten olen. Ei niitä kiinnosta. Sinänsä tupakkaa varmaan palaa yhtä paljon siellä Kalliossa ja Töölössä, mutta ne poltetaan piilommassa.

Vierailija
7/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain naisten tupakointi pistää silmään. Kyllä nuo miehetkin polttaa, mutta ne näyttävät ulkoisesti siltä, että se on se heidän pienin pahe, - AP

Vierailija
8/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että monet lähiöasukkaat, jotka usein ovat niitä yhteiskunnan virallisesti huono-osaisia ovat vapaita monista keskiluokkaisten päitä puristavista vaatimuksista. Millaiset hiukset, millaiset kengät, miten puhun, miten olen. Ei niitä kiinnosta. Sinänsä tupakkaa varmaan palaa yhtä paljon siellä Kalliossa ja Töölössä, mutta ne poltetaan piilommassa.

Mietin vain, että mihin mahdat perustaa siihen, että "varmaan" palaa? Missä piilossa ajattelet, että sitä poltetaan? Tupakointi liittyy nykyään vahvasti sosioekonomiseen asemaan, ja jos ammattikoulussa tupakoidaan huomattavasti lukiota enemmän (ammattikoululaisista 36 % tupakoi päivittäin, lukiolaisista 8 %), niin kyllähän se tarkoittaa aikuisväestön kannalta jotain.

Vierailija
9/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää kyl nyt ilmottaa äidille et lopettaa sen tupakan polttamisen, ku eihän äiti sitä voi polttaa vaikka onki useemman tonnin hommassa isossa firmassa ja omistaa 3 autoa ja omakotitalon.

Toivottavasti äiti ei nyt pyyhi mua testamentista.

Vierailija
10/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole Kalliossa tainnut paljoa käydä, jos tupakoiva nainen kadulla on sulle vieras näky. Toisaalta aamulla töihin lähteviä ei siellä ole, että sikäli ehkä pätevä havainto.

Vierailija
11/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Useamman tonnin hommassa" :D Eikös suurin osa ole?

Vierailija
12/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää kyl nyt ilmottaa äidille et lopettaa sen tupakan polttamisen, ku eihän äiti sitä voi polttaa vaikka onki useemman tonnin hommassa isossa firmassa ja omistaa 3 autoa ja omakotitalon.

Toivottavasti äiti ei nyt pyyhi mua testamentista.

Tai sitten sun pitää alkaa nyt sivistämään itseäsi, jotta tulevaisuudessa tiedät, mitä tilastot tarkoittavat. Esim. jos sanotaan, että joku asia liittyy tiettyyn sosioekonomiseen asemaan (esim. sanotaan, että tupakointi liittyy alhaiseen sosioekonomiseen asemaan), se ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi esiintyä muissakin sosioekonomisissa ryhmissä. Jos tämä jää ymmärtämättä, vaikuttaa helposti tyhmältä.

Vierailija
13/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole Kalliossa tainnut paljoa käydä, jos tupakoiva nainen kadulla on sulle vieras näky. Toisaalta aamulla töihin lähteviä ei siellä ole, että sikäli ehkä pätevä havainto.

Musta tuntuu, että sä et oo käynyt Kalliossa.

Vierailija
14/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut miltein 10v Kalliossa, mutta silloin kaikki polttivat röökiä. Nykyään Kallio vaikuttaa siistiltä paikalta verrattuna entiseen. - AP

Vierailija
15/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että sä et oo käynyt Kalliossa.

Itse asiassa asuin monta vuotta. Ja ainoa ryhmä, mikä varhaisaamuisin (=klo 5.30-6) kaduilla liikkui, oli päihtynyt etnonuoriso. Itse olin se töihin lähtevä nainen. Joka ei polttanut tupakkaa...

Tässä olikin syy, miksi muutin pois.

Vierailija
16/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut miltein 10v Kalliossa, mutta silloin kaikki polttivat röökiä. Nykyään Kallio vaikuttaa siistiltä paikalta verrattuna entiseen. - AP

10 tai 5 vuotta sitten ei katuja ollut vallannut sama porukka kuin nykyään.

Vierailija
17/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa! :D Enemmän ihmettelen näitä Ullanlinnan ja Punavuoren hienoja naisia jotka röökaa naapurin nurkalla niin ettei muu perhe näkisi, ja vetää puoli rasiaa pastilleja naamaan röökin jälkeen ja suihkuttavat Chanel 5:set tai Dior J'Adoret vaatteilleen ennen kuin menevät takaisin sisään tai lähtevät autolla tai bussilla matkaan. On tuossakin vaiva kantaa sitä isoa lasista hajustepulloa turkiksen tai takin taskussa tai merkkilaukussa päivittäin.

Vierailija
18/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalla kaikki kauppatieteiden maisterit polttaa, kaikki 30-50 ikäisiä naisia.

Saman ikäisistä merkonomeista ja tradenomeista taitaa polttaa vain kaksi seitsemästä samanikäisestä naisesta kuin edellä mainitut.

Olen itse hallintotieteiden kandi enkä polta, eli en kuulu noihin talouspuolen ihmisiin mutta istun viereisessä tilassa ja siksi huomaan ketkä ramppaa pihan röökipaikalla röökillä ja ketkä ei.

Vierailija
19/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja tatuointi kunnon wt-porukan tuntomerkit,pysykää kaukana

Vierailija
20/27 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikalla kaikki kauppatieteiden maisterit polttaa, kaikki 30-50 ikäisiä naisia.

Saman ikäisistä merkonomeista ja tradenomeista taitaa polttaa vain kaksi seitsemästä samanikäisestä naisesta kuin edellä mainitut.

Olen itse hallintotieteiden kandi enkä polta, eli en kuulu noihin talouspuolen ihmisiin mutta istun viereisessä tilassa ja siksi huomaan ketkä ramppaa pihan röökipaikalla röökillä ja ketkä ei.

Keski-ikäiset naiset polttavatkin, mutta nuorista naisista vain huono-osaiset polttavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi