Onko hölmöä istuskella kahvilassa itsekseen?
Taidan alkaa harrastaa sitä kuitenkin, kun ystäviäkään ei näy enää missään. Mietin vaan, että tuleekohan siellä kurja olo kun näkee ihmisiä ystävineen ja itse vaan kököttäisin siellä yksikseni juustokakun kanssa.
Kommentit (62)
Tuo yksinäisten miesten uhriutuminen on aika rasittavaa.
Ranskalaisilla älyköillä on vakiokahvilansa, jossa kököttävät päivät pitkät kirjoitellen. Tuttavat tietävät, että sieltä heidät löytää, jos haluaa tavata. Ovat siis siellä joka tapauksessa, olivat sitten yksin tai seurassa. Aloittaja voi ajatella yksin kahvilassa istuessaan vain olevansa älykkö, ei sen kummempaa.
Mä meen pääsääntöisesti yksin. Yötyöläinen, vähän oudot rytmit ja ihanaa "selvitellä päätään" espresson äärellä ja lueskella rauhassa uutisia kännykästä ja vaikka somettaa.
Helsingissä ainakin ihan normaalia ja kahviloita on, mitä vaihdella ;)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut iskuyrityksiä kahvilassa?
Kahvilassa ei todellakaan isketä ketään. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun kello on niin paljon, muutoin olisin mennyt viivana kahvilaan. Nyt menen viivana makkariin.
Kirjoitat ulkomailta? Mäkkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän ne ihmiset katsoo ja huomaa yksinäisen ihmisen. Monet saattavat naureskella, etenkin nuoremmat ihmiset. Kerran olen kuullut miten kaksi naista osoitti minua ja sanoi ''forever alone'' ja nauroivat. Meinasin vetäistä kahvin väärään henkeen. Jäi yli puoli kuppia juomatta ja jätin pullan pöytään ja lähdin kotiin. Kotona keitin kahvit niin ei tarvitse kuunnella naisten arvostelua ja naureskelua.
En ole tuon jälkeen käynyt enää kahvilla kahviloissa. Itseasiassa tuon tapahtuman jälkeen rupesin dramaattisesti vähentämään liikkumista yleisillä paikoilla noin muutenkin.
Kotona pystyy keittämään ihan hyvää kahvia ja pullaa saa lähikaupasta.
Siis eihän tämä nyt oieasti ollut totta?
Voi ehkä ollakin jossain pikkukylällä. Ei isommissa kahvilakulttuurikaupungeissa, ainakaan Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen takia kahvilla voikin käydä yksinään, koska kahvila on parhaimmillaan neutraali toinen olohuone.
Itse pystyn keskittymään parhaiten vaikka opiskeluun juuri kahvilassa, taustasorinan ja vilinän ympäröimänä, mutta omassa 'tilassa'.
Jos joku sitä hölmönä pitää, se on hänen ongelmansa.
Itse en edes pääsisi mihinkään, jos aina tarvitsisin seuraa.
Ihanaa nauttia asioista, joita tuttuni eivät arvosta samalla tavalla kuin minä ( esim. erikoiskahveista...).
MIksi olisi??!? Minulle se yksin kahvilassa käynti on lähes meditaatiomainen hetki, pystyn istahtaa ajatuksineni ja sulkea muun maailman hälyn pois korvistani :D Enkä koske kännykkään tai tablettiin siellä istuessani, mietin vaan hetkeä ja makuja, kuten mindfullnessissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ja mitäpä sitä pohtimaan mitä muut miettii.
Mietin oikeastaan enemmän tässä sitä mitä itse siellä ajattelisin ja että tuleeko siellä yksinäinen olo, kun kaikilla muilla on seuraa ja itsellä ei.
Ap
Jos teet niin kuin normaalit yksin liikkuvat ihmiset eli juot sen kahvin viidessä minuutissa ja poistut sitten, niin et herätä mitään huomiota. Ainoastaan jos jäät sinne turhan panttina norkoilemaan, olet outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen takia kahvilla voikin käydä yksinään, koska kahvila on parhaimmillaan neutraali toinen olohuone.
Itse pystyn keskittymään parhaiten vaikka opiskeluun juuri kahvilassa, taustasorinan ja vilinän ympäröimänä, mutta omassa 'tilassa'.
Ottaa päähän nämä opiskelijat ja läppärin näprääjät, jotka roikkuvat kahvilassa kymmeniä minuutteja ja siksi oikeasti kahville haluavilla asiakkailla ei ole tilaa ja joutuvat menemään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ja mitäpä sitä pohtimaan mitä muut miettii.
Mietin oikeastaan enemmän tässä sitä mitä itse siellä ajattelisin ja että tuleeko siellä yksinäinen olo, kun kaikilla muilla on seuraa ja itsellä ei.
Ap
Jos teet niin kuin normaalit yksin liikkuvat ihmiset eli juot sen kahvin viidessä minuutissa ja poistut sitten, niin et herätä mitään huomiota. Ainoastaan jos jäät sinne turhan panttina norkoilemaan, olet outo.
Onko kuusi minuuttia siis jo ihan noloa? Saako yhtään vilkuilla muita ihmisiä siinä juodessa vai meneekö sekin jo outouden puolelle?
Kävin kerran kokeilemassa, mutta en keksinyt syytä jatkaa oleilua, kun kahvi alkoi jäähtyä ja toisesta kupista olisi jo tullut tärinät. Ilman juomistakaan ei kehdannut jäädä istumaan. Miten ratkaisette tämän ongelman?
Siis oikeastiko aikuiset ihmiset miettii onko noloa mennä yksin kahvilaan? Itse käyn usein yksin kahvilassa tai terassilla ja en juo edes kahvia vaan kuoharia. Katselen ihmisiä, luen lehteä ja nautin elämästä ja omasta rauhasta. Kahvilassa ei isketä ketään ja jos seuraa haluaa niin baari/pubi on parempi paikka.
Tosin baarissa ja pubissakin voi käydä yksin vaikka ei ole seuraa vailla. Jos muiden ihmiseten mielipiteet alkaa rajoittaa elämää niin ehkä olisi syytä kasvaa itsenäiseksi aikuiseksi. Se vapauttaa!
Aika itserakasta olisi kuvitella että joku täysin vieras ihminen muka mietii juuri sinua jos olet yksin kahvilassa. Veikkaan että ketään ei kiinnosta. Joo mutta saahan siellä kotona istua jos ei uskalla elää.
Oma asenne ratkaisee.
No on pieni ongelma jos kahvin juominen kestää 5 min ja sitten pitää äkkiä sännätä pois.
Lue vaikka lehteä ja katsele ihmisiä. Ei kukaan tule kyttäämään onko sinulla sitä kahvia kupissa vai ei. Ota lasi viinä tai kuoharia ja relaa :) Elämä on just niin vaikeaa kuin sen itselleen tekee.
Siis ymmärrän jos joku epävarma teini ei mene yksin minnekään kun se on nolooooo mutta että aikuiset ihmisetkin ovat niin epävarmoja ja arkoja :O
Hölmöä? No ei ole. Eikö se kahvila ole juuri sitä varten että siellä saa istuskella rauhassa. Ihan saa olla yksin, kaksin tai porukassa. Vai meinaat että oven vieressä kyltissä lukee että ei koiria eikä yksinäisiä...
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä? No ei ole. Eikö se kahvila ole juuri sitä varten että siellä saa istuskella rauhassa. Ihan saa olla yksin, kaksin tai porukassa. Vai meinaat että oven vieressä kyltissä lukee että ei koiria eikä yksinäisiä...
Kahvila on olemassa kahvin ja oheistuotteiden myyntiä varten, istuskelu on sen pitäjälle vaan pakollinen paha.
Naisena: en ajattelisi mitään. Olen se, joka juo kirjan kanssa kahviaan viikottain nurkkapöydässä. Viihdyn ylsin, myös kahvilla.