Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on ollut solumuutoksia tai syöpä kohdunkaulassa: mitä ajattelet HPV-rokotteesta?

Vierailija
20.08.2018 |

Olen itse solumuutoksista kevyellä hoidolla selvinnyt henkilö eli sellainen läheltä piti -tapaus.

Kylmää ajatella, että kaikki eivät rokota tyttöjään vedoten netissä kiertävään väärään tietoon HPV-rokotteesta. Tai siihen, että eihän nyt minun tyttöseni mitään seksiä koskaan harrasta ja HPV on löyhämoraalisten lumppujen juttu. Mielestäni pojatkin pitäisi rokottaa - hehän levittävät viruksia yhtä lailla ja rokotekattavuus suojaisi heitä osalta suun ja nielun alueen syöpiä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minusta joku marginaalisen pienille ihmisryhmille ehkä mahdollisesti tuleva sivuvaikutus oli tärkeämpi kuin sun elämä"

Entä sitten kun SINUN oma lapsesi kuuluukin tähän marginaalisen pieneen ihmisryhmään? Itse en halua katsoa vierestä kun oma lapsi kärsii niissä kohtauksissa mitä olen nähnyt tyttöjen saavan. Tai joutuvan pyörätuoliin. Suomessa syövän saa joka 3 tai 4, joten parempi on vain käydä vuosittain lääkärintarkastuksissa ja olla tietoinen oman kehon muutoksista. 

Vierailija
22/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut vahvat solumuutokset, ja kohdunkaulaa jouduttu kahdesti lyhentämään loop-hoidolla. Tyttäriä ei ole, mutta jos olisi niin toki heidät antaisin rokottaa. Olen harkinnut rokotteen hankkimista itselleni ja miehelleni.

Onko teillä vapaa suhde? Ot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut vahvat solumuutokset, ja kohdunkaulaa jouduttu kahdesti lyhentämään loop-hoidolla. Tyttäriä ei ole, mutta jos olisi niin toki heidät antaisin rokottaa. Olen harkinnut rokotteen hankkimista itselleni ja miehelleni.

Ei, kuinka niin?

Vierailija
24/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kuinka niin?

Ei se rokote auta jo olemassa olevaan tartuntaan, jos molemmat on uskollisia niin ei tartuntoja lisää pitäisi tulla

Vierailija
25/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"minusta joku marginaalisen pienille ihmisryhmille ehkä mahdollisesti tuleva sivuvaikutus oli tärkeämpi kuin sun elämä"

Entä sitten kun SINUN oma lapsesi kuuluukin tähän marginaalisen pieneen ihmisryhmään? Itse en halua katsoa vierestä kun oma lapsi kärsii niissä kohtauksissa mitä olen nähnyt tyttöjen saavan. Tai joutuvan pyörätuoliin. Suomessa syövän saa joka 3 tai 4, joten parempi on vain käydä vuosittain lääkärintarkastuksissa ja olla tietoinen oman kehon muutoksista. 

Entä, kun SINUN lapsesi saa syövän? Tai lapsesi on levittänyt virusta eteenpäin aiheuttaen näin syövän ehkä jollekin muulle? Mutta eihän sillä ole merkitystä, vaan ainoastaan rokotehörhöjen kuvitelmilla autismista ja kohtauksista.

Vierailija
26/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kuinka niin?

Ei se rokote auta jo olemassa olevaan tartuntaan, jos molemmat on uskollisia niin ei tartuntoja lisää pitäisi tulla

Niin, mutta tartunta ei välttämättä poistu elimistöstä, vaan voi oireilla vaikkapa 10 vuoden päästä. Minulta löydettiin tuo syövän esiaste oltuani reilut 10 vuotta mieheni kanssa (ja kyllä, uskottomuudesta ei ole kyse). Virallisesti rokote ei ole tarkoitettu olemassaolevaan tartuntaan, mutta ei sitä ole sen puitteissa edes tutkittu. Eikä ole aikeissa kai tutkiakaan. Kuitenkin ”epävirallisesti” on olemassa tuloksia, jonka mukaan siitä voi olla merkittävä apu myös tartunnan jo saaneille, siksi olen sitä meille ajatellut.

Vierailija
27/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans "läheltä piti"-muutoksia 20-vuotiaana. Mikään rokote ei ole 100% varma, voit saada syövän silti. Tästä rokotteesta on ympäri maailmaa tytöt ja pojat saaneet jonkinlaisia autoimmuunisairauksia, joutuneet jopa niskatuettuun pyörätuoliin. Toiset vain saavat kohtauksia useasti päivässä ja sätkivät, siinä menee teinin nuoruus mukavasti. Ilman tätä rokotetta riski saada moinen sairaus on tietysti pienempi, koska en voi tietää onko omassa tai lapseni kehossa jonkin piilevä geeni joka aktivoituu tästä rokotteesta. Kaikki muut rokotusohjelman rokotteet on minulla kunnossa, samoin lapsillani.

Olen päättänyt opettaa lapsilleni vastuullista seksikäyttäytymistä ja huolen pitämistä itsestään. Olen itsekin käynyt jo 14-vuotiaasta asti gynellä vuosittain ja aion myös lapsiani kannustaa käymään vuosittain tarkistuksessa ja otattamassa sukupuolitautitestit vähintään vuosittain vaikka olisi vakikumppani. 

En ole rokotevastainen, vaan rokotekriittinen. 

Sinähän olet hyvin keksinyt, että opetat nuorille vastuullista seksikäyttäytymistä. Niillehän voisi mm. ehdottaa, ettei pitäisi monia kumppaneita ja käyttäisi aina kondomia.

Mulle tuli mielen opettaa omia nuoria myös alkoholin haitoista, niin ei heidän tarvitse sitä sitten kokeilla.

Vierailija
28/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kuinka niin?

Niin, mutta tartunta ei välttämättä poistu elimistöstä, vaan voi oireilla vaikkapa 10 vuoden päästä. Minulta löydettiin tuo syövän esiaste oltuani reilut 10 vuotta mieheni kanssa (ja kyllä, uskottomuudesta ei ole kyse). Virallisesti rokote ei ole tarkoitettu olemassaolevaan tartuntaan, mutta ei sitä ole sen puitteissa edes tutkittu. Eikä ole aikeissa kai tutkiakaan. Kuitenkin ”epävirallisesti” on olemassa tuloksia, jonka mukaan siitä voi olla merkittävä apu myös tartunnan jo saaneille, siksi olen sitä meille ajatellut.

Ai, en ole tiennyt. Luulin ihan, että vanhoihin tartuntoihin ei tehoa.

Miksi muuten yli 30v. naisille ei suositella rokotetta? Miten se ei enää vanhemmille naisille auttaisi?

Vierailija
29/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans "läheltä piti"-muutoksia 20-vuotiaana. Mikään rokote ei ole 100% varma, voit saada syövän silti. Tästä rokotteesta on ympäri maailmaa tytöt ja pojat saaneet jonkinlaisia autoimmuunisairauksia, joutuneet jopa niskatuettuun pyörätuoliin. Toiset vain saavat kohtauksia useasti päivässä ja sätkivät, siinä menee teinin nuoruus mukavasti. Ilman tätä rokotetta riski saada moinen sairaus on tietysti pienempi, koska en voi tietää onko omassa tai lapseni kehossa jonkin piilevä geeni joka aktivoituu tästä rokotteesta. Kaikki muut rokotusohjelman rokotteet on minulla kunnossa, samoin lapsillani.

Olen päättänyt opettaa lapsilleni vastuullista seksikäyttäytymistä ja huolen pitämistä itsestään. Olen itsekin käynyt jo 14-vuotiaasta asti gynellä vuosittain ja aion myös lapsiani kannustaa käymään vuosittain tarkistuksessa ja otattamassa sukupuolitautitestit vähintään vuosittain vaikka olisi vakikumppani. 

En ole rokotevastainen, vaan rokotekriittinen. 

Sinähän olet hyvin keksinyt, että opetat nuorille vastuullista seksikäyttäytymistä. Niillehän voisi mm. ehdottaa, ettei pitäisi monia kumppaneita ja käyttäisi aina kondomia.

Mulle tuli mielen opettaa omia nuoria myös alkoholin haitoista, niin ei heidän tarvitse sitä sitten kokeilla.

Tirskistä :D Puhumattakaan siitä, että gynekäynnit ja kondomi eivät juuri suu/sormileikeissä suojaa.

Vierailija
30/30 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpälääkärilläni on muuten teini-ikäisiä lapsia ja hän on rokotteen kannalla. Sanoi rokottavansa pojankin, kun poikien rokote tulee markkinoille - en ole seurannut miten se poikien rokotehomma on edennyt. -12

Kiitos tästä kommentista.

Nimimerkillä ”Tänään allekirjoittanut kyllä tyttären HPV-rokotelappuun”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan