Minkä takia menisin töihin?
Minkä takia menisin töihin maksamaan jonkun mummon eläkkeitä kun se on eläny ihmiskunnan kulta-aikana kun kaikki oli niin hyvin kun ikinä voi olla. Se teki jotain prisman kassa tierin duunia tai oli kotiäitinä ja mies oli jossain joella uittamassa tukkeja tai terästehtaalla nostelemassa levyjä hyllystä A hyllyyn B ja ne tienas silti tarpeeks ostaakseen omakotitalon, mökin, elättääkseen neljä lasta eikä jääny mitään velkoja niskaan eikä ikinä tarvinnu pelätä työttömyyttä VS nyt sama tilanne parikymppisellä ni jos et kirjota jotain MMEE rivii on turha haaveilla korkeakoulutuksesta koska pääsykokeet poistetaan, jos meet amikseen pääset johki perusduuniin josta saat minimipalkkaa etkä tule koskaan ostaan omakotitaloo ilman 45v asuntolainaa ja kuka vittu ottaa sellasen kun koko ajan saat pelätä et tulee YT-neuvottelut ja monoo tai et kymmenen vuoden päästä robotti vie sun duunis.
Kymmeniä tuhansia muun maalaisia raahataan maahan ja upotetaan miljardeja euroja siihen ja arvatkaa minkä sukupolven selästä nekin tullaan repiin muutamien vuosien kuluttua kun aletaan ihmetteleen kun valtion maksuluokitukset laskee ja budjetissa on edelleen se vähintään miljardin menoerä koska eihän noi tule koskaan työllistymään. Samalla käsissä räjähtävä rikollisuus kun edetään yhä enemmän kohti ruotsin tilannetta. Hyi miksi tekisin mitään tämän yhteiskunnan/valtion eteen kun peti on pedattu nauloilla ja ihan sama mitä teen tilanne tulee räjähtään käsiin koska vanhemmat sukupolvet ovat olleet syöpää. Nautin "eläkkeestäni" nyt nuoruusvuosina kun voin vielä tehdä mitä haluan, nostan rahaa seinästä kun valtio sitä tarjoo ja mietin opiskeluita tai töitä sitten kun tilanne muuttuu. En juo, polta tai asu hesen mädätyskeskuksessa joten perustoimeentulotuki tai työttömyysetuudet takaavat suht leveän elämän kun vuokran jälkeen jää käteen jotain 600 euroa kuulle ja pakollisia menoja on noin 70€ kuukaudessa bensaan/salikorttiin/nettiin/puhelimeen.
Kommentit (19)
No jos menisit vaikka sen takia, että mun perusduunariliksalla ei kovin montaa kaltaistasi elätetä.
Kohta ne patistavat sinut 9€:lla päivä johonkin kierrätyskeskuskeen jätteitä lajittelemaan. Jos et mene, tulee karenssi. Sitten toimeentulotukeasi leikataan 30%, jolloin ilme voi käydä vakavaksi.
Onnea valitsemallasi tiellä!
Jos jättäydyt työelämän ulkopuolelle, huoltosuhde vinoutuu entisestään joten olet vetovoimatekijä. Jos et halua Ruotsin tilanteeseen päädytään, mene töihin, jotta olet elättäjä etkä elätettävä.
Vähän omituinen logiikka, että ei kannata mennä töihin sen takia, ettei koskaan tule omistamaan omakotitaloa.
Kiitos siitä, että kerrankin syytetään suuria ikäluokkia edes vähän enemmän kuin maa_hanmuuttajia. Suuret ikäluokat ovat nimensä mukaisesti valtava osa väestöä, joka istuu valtavan kiinteistöomaisuuden päällä ja vaatii, että kyllä nuorten pitää heille eläkkeet maksaa. Ja eläkeyhtiöiden jättipottiinhan ei edelleenkään kajota.
Vierailija kirjoitti:
Vähän omituinen logiikka, että ei kannata mennä töihin sen takia, ettei koskaan tule omistamaan omakotitaloa.
Vähän ohis nyt, enkä ole aloittaja, mutta minulla ei oikeastaan ole nykyään enää muita unelmia kuin omakotitalo. Se onkin suuri ja tärkeä unelma. Haluaisin remontoida, rakentaa, suunnitella, laittaa pihaa. Jos mikään noista ei tule koskaan olemaan mahdollista, kuten pelkään, niin saa sitä kyllä aika tosissaan kaivella motivaatiota tienaamiseen.
Itse käyn töissä sen takia, että pääsen matkailemaan. Oma alani mahdollistaa sen, että töitä teen kesät, ja talvet olen matkailemassa (toki aika pienellä budjetilla, missään luksuskämpissä en elä).
Tai jotkut hommaavat itselleen töitä matkaillessa (esim baarimikko). Tapasin myös henkilön, joka majoitusta ja ruokaa vastaan saattoi pitää pienen quest housen vastaanottoa 4h/päivä.
No älä mee, ei ole pakko, mutta pidä suu soukalla sillä jonkun rahoilla sinuakin ruokitaan.
Terv. työssäkäyvä
Minä olen töissä, koska yhtiövastikkeen jälkeen elämiseen jää 3250 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia menisin töihin maksamaan jonkun mummon eläkkeitä...
Hyi miksi tekisin mitään tämän yhteiskunnan/valtion eteen kun peti on pedattu nauloilla ja ihan sama mitä teen tilanne tulee räjähtään käsiin koska vanhemmat sukupolvet ovat olleet syöpää. Nautin "eläkkeestäni" nyt nuoruusvuosina kun voin vielä tehdä mitä haluan, nostan rahaa seinästä kun valtio sitä tarjoo ja mietin opiskeluita tai töitä sitten kun tilanne muuttuu. ...
Voi ristus taas mikä logiikka. Ihmetyttää välillä kuinka tyhmiä ihmiset ovatkaan.
Sitä valitat jostain mummon eläkkeestä, mutta samaan aikaan tyynesti nostat samasta kassasta lumuilurahaa.
No hyvä trolli kyllä. Antaisin tästä 4/5.
ei kyllä kannata olla kateellinen jollekkin takuueläkettä saavalle mummolle. varmasti yhdeiskunnassa on paljon isompiakin ongelmia.
Älä tule ainakaan minun työkaverikseni, ennen kuin opettelet kirjoittamaan luettavaa tekstiä.
No jos tuo on sinusta leveää elämää, niin siitä vaan.
Kannatan perustuloa. Jos joku tulee noin vähällä toimeen, niin se on hyvä ja silloin ei kannata tuhlata resursseja sellaisen ihmisen työllistämiseksi. Itse haluan elämältä enemmän.
Jos ei ole perhettä, on matalat menot ja ei pääse kutsumusammattiin, niin ei ole hirveästi syytä mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis nyt, enkä ole aloittaja, mutta minulla ei oikeastaan ole nykyään enää muita unelmia kuin omakotitalo. Se onkin suuri ja tärkeä unelma. Haluaisin remontoida, rakentaa, suunnitella, laittaa pihaa. Jos mikään noista ei tule koskaan olemaan mahdollista, kuten pelkään, niin saa sitä kyllä aika tosissaan kaivella motivaatiota tienaamiseen.
Minkä hintaisen ok-talon haluat? Etuovi.comissa on tälläkin hetkellä yli 100 ok-taloa max. 20 000 eurolla. Onko liian paljon? Ne on sellaisia taloja, että ehdottomasti saat remontoida ja laittaa pihaa.
1. Nostat elintasoasi
2. Osallistut veroja maksamalla ja enemmän rahaa käyttämällä yhteiskunnan pyörittämiseen
3. Sosiaalinen verkostosi laajenee
4. Saat henkistä pääomaa
5. Oma eläkkeesi nousee
Mä oon sen ikäinen 50 v, että mulle on kunnia-asia elättää itseni. Se on ollut sitä ihan aina. 18-vuotiaana lukion jälkeen pidin välivuoden, mulla oli vakkari duunipaikka ja palkka 3600 markkaa. Sen jälkeen opiskelin 2 opistotason tutkintoa ja palkka nyt on reilut 5100 euroa.
Mulla oli hetken uusi itselle rakennettu omakotitalo pääkaupunkiseudulla. Totesin kuitenkin, ettei se ole mun unelmani. Nyt asumme keskeisemmällä paikalla paritalossa.
Mulle syitä käydä töissä palkan lisäksi on uuden oppiminen, työtehtävien aivoille tarjoamat haasteet, sosiaaliset suhteet (linkedinissä 500 kontaktia, jotka kaikki tunnen suht hyvin). Nautin myös saamaatani arvostuksesta.
Asuntolainaa meillä on edelleen kivasti maksettavana, lisäksi pystyn kustantamaan lasten harrastukset, oman laulutuntini ja urheiluharrastukseni ja kerran vuossa päästään reissuunkin yhdessä.
Elämme perin keskiluokkaista elämää, mutta mikään ei ole tullut minulle ilmaiseksi, töitä olen saanut tehdä tosissani, ainoat tuet joita olen nostanut on opiskeluaikainen opintotuki ja asumistuki, sekä lapsilisät ja muutama kuukausi kotihoidontukea.
Jos asennoituu jo niin, ettei kumminkaan mitään saa, niin varmasti ei saakkaan.
No jos sulla on asiat hyvin niin älä sitten mene töihin. Moni työssäkäyvä kuitenkin tienaa enemmän kuin sinä nyt, eli jos joskus tulee mieleen että lisäraha olis kivaa, niin töistä sitä saa.