Hei sinä autoilija, minkä takia tööttäät valoissa sammuvalle autokoulun autolle?
Niin, mitä se tööttäys siinä kohtaa auttaa, muuta kun tuo vain lisäpainetta? Eikö sitä valkoista kolmiota näe tai jotain, mistä voisi päätellä, että edellä olevassa autossa on aloittelija liikenteessä opettajan kanssa?
En ole myöskään koskaan nähnyt (taajamassa) niin vaarallisia ja typeriä ohituksia, kuin näinä hetkinä ajellessani autokoulun autolla. Nokkakolari oli ohittavalla kerran todella lähellä 40km/h rajoitusalueella...
T: jännittynyt ajamaan opetteleva
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä äärimmäisen tyhmää, tööttäily siis.
Tekisi mieli mennä sanomaan, että käynnistä sinä tämä auto, minä voin töötätä sen aikaa.
Nimim. 30 vuotta autoillut, jonka auto hajosi sopivasti liikennevaloihin.
Tuttavalla simahti auto liikenteeseen. Takanaoloja tööttäsi tauotta. Tuttavani oli kävellyt takanaolojan ikkunan viereen ja ärähtänyt, että mitä on asiaa. Tuttavani on aika isokokoinen mies. Tööttääjä oli kuulemma melkein valunut penkin alle.
Harmi, kun itse taas olen aika pienikokoinen nainen. Olisin tehnyt ihan samalla tavalla, kun itselle tällainen sattui kohdalle, mutta eipä olisi tainnut mitään auttaa. Onneksi yhdestä autosta tuli mies työntämään autoa avuksi syrjemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako ajaa ajokorttia jos ei hermot kestä toisten tööttäilyä.
Kannattaako ajokorttia ajaa jos ei kestä liikennettä ilman tööttäilyä.
Ei saa provosoitua, hyppää ulos autosta ja menee juttelemaan. Se on kaunista kun tyyppi kuumenee niin pahasti että karvanopat syttyvät tuleen.
Ja kuten sanottu, nämä uhoavat Jonnet eivät ole korttia nähneet kuin isoveljen poikakaverilla.
Tuollaiset jotka pelkäävät tööttiä ovat nitä mammanpoikia. :D
Jos opettelee ajamaan, voi ihmetellä ja säikähtää tööttäyksiä. Mitä taas aiheettomaan äänimerkin käyttöön tulee, käynet tarkastamassa tuon asian äidiltäsi, isäsi tuskin on maisemissa :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä äärimmäisen tyhmää, tööttäily siis.
Tekisi mieli mennä sanomaan, että käynnistä sinä tämä auto, minä voin töötätä sen aikaa.
Nimim. 30 vuotta autoillut, jonka auto hajosi sopivasti liikennevaloihin.
Minä tein kerran näin. Eli kun takana ollut vain tööttäili menin sanomaan että käynnistätkö auton niin tööttään tässä sillä aikaa.
Tööttääjä meni ihan vaikeaksi ja meni käynnistämään omaa koslaani. Ja pyysi anteeksi ja minä sanoin kiitos.
Olen joskus töötännyt kun välissä on ollut toinen auto, enkä ole nähnyt kyseessä olevan autokoulun auton enkä ole nähnyt tilannetta.
Muuten suhtaudun lempeällä hellyydellä autokoululaisiin. Olemme kaikki kortilliset joskus opetelleet autoilua ja muistamme millaista ensikerrat liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako ajaa ajokorttia jos ei hermot kestä toisten tööttäilyä.
Kannattaako ajokorttia ajaa jos ei kestä liikennettä ilman tööttäilyä.
Ei saa provosoitua, hyppää ulos autosta ja menee juttelemaan. Se on kaunista kun tyyppi kuumenee niin pahasti että karvanopat syttyvät tuleen.
Ja kuten sanottu, nämä uhoavat Jonnet eivät ole korttia nähneet kuin isoveljen poikakaverilla.
Jos opettelee ajamaan, voi ihmetellä ja säikähtää tööttäyksiä. Mitä taas aiheettomaan äänimerkin käyttöön tulee, käynet tarkastamassa tuon asian äidiltäsi, isäsi tuskin on maisemissa :D
Vaikutat vähän kiivaalta, kannattaisko sun jättää tuo autolla ajo muille ihan suosiolla.
Tööttäilen hyvin harvoin, enkä autokoululaisille koskaan. Mutta se kolmas tai neljäs autoilija takanasi tööttää koska ei näe että kyseessä on autokouluauto, tai että se on sammunut, vaan luulee kuskin nukkuvan
Aivan ensimmäisen kerran ajaessani liikenteeseen toisella ajotunnilla ihkaensimmäisissä liikennevaloissa takanani oli aivan hanurissa kiinni pakettiauto. Varmasti siis oli nähnyt/näki autokoulukolmion. Minua jännitti ihan hirveästi ensimmäiset liikennevalot ja se hetki, kun vaihtui vihreälle ja tiesin, että nyt täytyy sitten lähteä, toivottavasti ei auto kosahda nyt. Auto ei edes sammunut, mutta takana olevan pakukuskin mielestä lähdin aivan liian hitaasti, koska sieltä tuli vihainen töööööööööööt-vastalause samantien. Olin aika hämmentynyt, koska lähdin kuitenkin liikkeelle ja pakukin ehti ihan hyvin valoista pois. Kysyin opettajalta, mitä tuossa meni vikaan, kun sain noin vihaisen tööttäyksen, niin opettaja vain sanoi, ettei tuossa ollut mitään ihmeellistä, takana ollut kuski oli vain malttamaton idari. Sellainen ensikosketus mulla liikenteeseen! :)
Itse taas ihmettelen, miksi joku tööttää ajaessaan marketin parkkihallista ulos, hänellähän se väistämisvelvoite on, kolmiolla merkitty. Ei kai siitä tulemisestaan tartte mitään äänimerkkiä antaa? Oisko tää tööttäilyvimma yhteydessä älyyn tai siis sen puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tööttääjä välttämättä ole seuraavana jonossa ja taaempaa ei näe että valoihin nukahtanut onkin sammunut autokoulu :)
Ihan se on vaan huomautus, että näithän että valot on jo vaihtuneet.
Tätä minäkin olin tulossa sanomaan.
No sehän se varsinainen idotismin huippu on että alkaa töttäillä taaempana jonossa, kun ei edes näe että miksi jono ei pääse liikkeille.
Kyllä mä tööttään jos muut edessä lampailee eivätkä tööttää.
Jossain parkkihallissakin kun joku jää odottamaan minuuteiksi vapautuvaa paikkaa, kun joku mamma arpoo ja miettii lähtöään ja lastenvaunut ja kauppakassit on pakkaamatta ja kärryt palauttamatta kanssa niin ihan taatusti tööttään vaikka muut 10 autoo kiltisti venais jonossa.
Kyllä se rattijuopumus on Suomessa niin suuri rikos, että ei mikään rangaistus melkein riitä, jos jopa auto on mennyt ryyppäämään niin, että valoissa sammuu.
Törkeää tööttäillä autokoulun autolle tai jos muuten on opetuskolmio takana. Auton sammuilu ja nykivä liikkeelle lähtö kuuluu siihen opetteluun 😁 Aika monilla on auto sammunut ja kengurubensaa tankissa mutta kyllä kokemuksen kautta oppivat autoilemaan 👍
Autokoululaisiin kohdistuu liikenteessä välillä ihan käsittämätöntä raivoa. Tööttäillään ja ohitellaan miten sattuu. Muutaman kerran sen joutui itsekin toteamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko muka jotenkin erityisasemassa kun sinulla on ajo-opetuskolmio takana. No et!
No miksi siinä on se kolmio, jos tarkoitus ei ole, että muut huomioivat, että kokemattomampi kuski ratissa?
Mun tytär kertoi autokoulussa ollessaan, että bussikuski oli tööttäillyt. Ihan älytöntä käytöstä.
80 lätkä oli aikoinaan kunnon idiootti-magneetti, ohi oli päästävä mistä välistä vaan, vaikka vastaan tulisi. Teki ihmiset ihan kahjoiksi. Lätkäläisen takana ei voinut ajaa sekuntiakaan.
Zinc
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että maa tulisi jakaa kahtia, ja idiootit asuttaa eri puolelle, kuin me paremmat ja fiksummat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
80 lätkä oli aikoinaan kunnon idiootti-magneetti, ohi oli päästävä mistä välistä vaan, vaikka vastaan tulisi. Teki ihmiset ihan kahjoiksi. Lätkäläisen takana ei voinut ajaa sekuntiakaan.
Zinc
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että maa tulisi jakaa kahtia, ja idiootit asuttaa eri puolelle, kuin me paremmat ja fiksummat ihmiset.
Taidat Zinc olla aika vanha, kun tuollaisesta kokemusta.