Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman työn valitsisitte? Hyvä palkka, ei etenemismahdollisuuksia vai huono palkka, rajattomat etenemismahdollisuudet.

Vierailija
20.08.2018 |

Olen nyt siinä tilanteessa, että joko A) jatkan alalla Y, johon en ole kouluttautunut, eikä se ole "minun" alani lainkaan. Juuri ja juuri jaksan työpäivät, mutten saa työstä mitään sisältöä elämääni - palkan takia olen jaksanut. Pitäisi päättää jatkosta. Palkka on tässä työssä hyvä ja työtä riittäisi eläkeikään asti.

Toinen vaihtoehto on ottaa vastaan oman alan työpaikka, vakituinen sellainen. Palkka on heti 1200 euroa pienempi, mutta etenemismahdollisuuksia on periaatteessa ja palkka voi hyvinkin nousta parissa vuodessa tuohon A-kohdan palkkaan. Takeita ei ole ja voin olla palkkakuopassa seuraavat 15-20 vuotta. Tai sitten en.

Kumpikin työ vaatii 100% läsnäoloa, enkä voi tehdä töitä osittain tai limittäin.

Mitä tekisitte? Olen nyt 36-vuotias, eli en mikään ihan nuori enää.

Pohdin vaihtoehto A:ta siitäkin näkökulmasta, että saisin sijoitettua enemmän rahaa sivuun ja voisin eläköityä aiemmin. Vaihtoehto B:ssä yksi todellinen vaihtoehto on se, että kituuttelen pienemmällä palkalla eläkeikään asti. Tai sitten saan paremman työn ja paremman työn ja palkka nousee niiden myötä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ja juuri jaksan työpäivät, mutten saa työstä mitään sisältöä elämääni

No jaksatko tuota eläkeikään asti ja miltä ne eläkepäivät tuntuvat, kun teit parhaat vuotesi töitä mitä vihasit?

Minä olen ennemmin tyytyväinen kuin rikas.

Vierailija
2/5 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen vaihtoehdon C), eli jatkan hyväpalkkaisessa työssäni ja etsin uutta, vielä paremmin palkattua työtä, joka kiinnostaa enemmän. Tai jopa D) menen nykyisen esimieheni puheille ja sanon, että harkitsen firman vaihtoa, kun tämä työ ei tyydytä. Hyvälle tarjotaan siinä kohtaa joko uutta työtehtävää tai parempaa palkkaa.

Rajattomista etenemismahdollisuuksista ei ole mitään iloa, ellei niitä voi hyödyntää. Moni yritys toki esittää mokomaa, mutta todellisuus onkin toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi pidempää aikaa työtä, jota tekee vain palkan takia. Mieluummin pienempi palkka ja kiinnostava työ

Vierailija
4/5 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää myös se palkka, ei vain palkkaeroa. Jos B:n palkka on neljä tonnia kuussa, se riittäisi minulle mainiosti, vaikka A:sta saisi 5200 euroa kuussa.

Mistä tiedät, että A:ssa töitä riittää eläkeikään asti? Niinhän sitä on monista hommista luultu.

Etenemisestä en ole kiinnostunut, minua kiinnostaa raha, mutta jos A:ssa tosiaan on rankkaa niin B:tä katselisin. En usko siihen että A-työtä välttämättä riittää eläkeikään, ja jos se työ loppuukin, ei ole kokemusta B-alasta, jotta niihn pääsisi.

Vierailija
5/5 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomat etemenismahdollisuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi