Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan tehnyt kokoaikatyötä ja samalla ollut monimuoto toteutettavassa koulutuksessa?

Vierailija
20.08.2018 |

Onnistuuko se ja kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Omistin koko aikani työlle ja opiskelulle, esimieheni oli joustava joten se auttoi.

Vierailija
2/6 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnantajasta ja kouluttajasta/koulutuksesta. Minulla onnistui kun kumpikin oli hyvin joustavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan suoritan amk-tutkintoa monimuotona. Riippuu työstä, työnantajan joustavuudesta, sekä koulusta ja linjasta miten onnistuu. Oma koulutus helpoimmasta päästä ja koulussa tarvii olla todella vähän paikalla, mutta kyllä tässä on ihan riittävästi ollut kotona sitten hommaa, siihen kannattaa varautua.

Vierailija
4/6 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin vuosina 2007-2008 vakituisen kokoaikatyön ohessa YAMK-tutkintoa. Lähipäiviä oli 2 ain kuukautta kohden ja sen lisäksi oli tietysti valtava määrä laajoja tehtäviä ja esseitä jne. 1,5 vuotta tuo kesti. Kyllä siinä meni monta iltaa koneen äärellä tehtäviä vääntäessä, mutta tykkäsin samalla todella paljon, koska syvensin osaamistani omalla alalla ja monet tehtävät liittyivät omaan työhön ja sen kehittämiseen. Työnantajan kanssa olivat sovittavissa, että nuo kaksi päivää oli aina laitettu minun vapaapäivikseni.

Tämän jälkeen olen nykyisen työni ohessa suorittanut 2,5 vuoden aikana eräopaskoulutuksen. Anoin vain 38 päivää (erillisinä päivinä tuon 2,5 vuoden aikana) opintovapaina ja sen lisäksi käytin lomapäiviäni kursseihin. Olin melkein joka kuukausi 2-10 päivää koululla tai koulun järjestämillä retkillä. Letkeä koulu, ilman isoja esseitä, mutta sisälsi kyllä lajien tunnistamiset ja näyttöjen järjestämiset ja siihen liittyvät kirjalliset työt. Tämä ei tuntunut niinkään koululta, vaan enemmänkin ylimääräiseltä vapaa-ajan viettämiseltä.

N43

Vierailija
5/6 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista!

Vierailija
6/6 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein. Oli vielä aika paljon työtuntejakin. Siinä sitten jäi vapaa-ajan vietto lähes kokonaan. Ei harrastuksia, ei kavereiden tapaamista. Mutta tuli tehtyä. Käytännössä vaati sen, että työnantaja kannusti opiskeluun ja jousti työaikojen kanssa, jotta pystyin oleman lähipäivät läsnä.

Onneksi tuo oli aikana ennen perhettä, sillä kyllä perhe olisi tuossa jo kärsinyt. Olin kuitenkin motivoitunut, joten ihan mukava oli nuo opinnot tehdä.