Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB:n merkkilastenvaatekirppareista

Aargh
20.08.2018 |

Olen nyt jonkun aikaa seurannut näitä kirppiksiä ja tehnyt joitakin hyviä ostoksiakin. Muutama asia tosin ärsyttää...

-”myyn jos hinta miellyttää” (tarjouskaupassa), mikset laita sellaista lähtöhintaa että miellyttää?

-”ostettu ovh:lla”, käytetään perusteluna korkealle hinnalle. So What, jos sama on alessa -50%?

-myyjä loukkaantuu, jos tarjoaa liian vähän

-”älä tuu mun puuhun huutelemaan”

Mitäs teillä? :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noilla kirpuilla kohta kaksi vuotta, ja tavallaan ymmärrän ärsytyksen. Olen kuitenkin hyväksynyt nuo jutut osaksi sitä skeneä. Monia pitkään merkkivaatteita harrastaneita ärsyttää, kun vaatteiden arvo on laskenut huimasti vuosien takaisesta. Sekin ärsyttää useita, että lastenvaateharrastuksen pariin on tullut paljon uusia, jotka eivät tiedä paljonko jostain vaatteesta keskimäärin maksetaan ja tarjoavat jotain pitkään harrastaneen näkökulmasta naurettavia summia. Itse en kuulu näihin ärsyyntyjiin, vaikka heitä ymmärränkin. Suosittelisin ehkä keskittymään niihin kirppiksiin, joilla myydään kiinteillä hinnoilla :)  

Monesti on myös niin, että vaikka joku vaate löytyisikin 50% alesta, niin juuri sitä myyjän myymää kokoa ei ole siihen hintaan enää ollut jäljellä. Tuohon en osaa vastata, mikseivät jotkut aseta lähtöhintaa. Itse en edes tarjoa niihin kohteisiin, joissa on tuo "myyn jo hinta miellyttää" koska musta se on tökerö :D 

Vierailija
2/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen myynyt suosittua merkkiä olleen talvihaalarin samaan hintaan eteenpäin, mitä itse olen alennuksesta ostanut. Ja kerran kympin kalliimmalla :D 

Mutta ymmärrän ärstyksesi. Olen jo poistunut koko Facebookista, ja jo sitä ennen lakkasin myymästä mitään. Oli niin raivostuttavaa kuvata ja mitata, ja sitten joku jonoon ekana ehtinyt kyselijä haluaa lisäkuvia ja lisämittoja, koska ei osaa pälli itse laskea jo annetuista mitoista ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa nuo kirppikset niin pahasti päähän, että nykyään tarjoan lapselta pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi naapurille tai vien erään uskonnollisen yhteisön keräyslaatikkoon. Vaikka ei lähtisi tuohon sekoiluun mukaan, omia kamoja on mahdoton myydä, kun ensin pitää muistaa mainita kaikki lemmikeistä alkaen, ja sitten alkaa se loputon av/jono-huutelu, jonka seurauksena mitään kauppoja ei synny koskaan.

Tunnustan kyllä, että joskus on tehnyt mieli mennä kiusalla tarjoamaan kolmea euroa joistain kulahtaneista Guggelubuggeln ihanuuksista, joista sydän verta itkien luovutaan, jos joku tarjoaisi rouvia miellyttävän hinnan, koska senhän arvoisia ne ovat niille, jotka eivät merkkiä palvo.

Vierailija
4/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niin oma maailmansa, että vain tietynlaiset ihmiset niihin aktiiveiksi päätyvät. Tuo kolmas kohta oli jo kyllä melko mautonta. En ikinä kehtaisi omalla nimellä ja kuvalla noin kommentoida. Mutta olenkin saanut jonkinlaisen kotikasvatuksen. Mutta asiahan on niin kuin tuossa edellä jo tulikin, että tämä merkkihypetys on aikaa sitten mennyt ohi. Osa niitä harrastaa, mutta heillä on massia niitä ostaa ilman, että tarvitsee kokoajan jotain jälleenmyyntiä miettiä. Ja loput sitten hakee vaatteet ketjuista. Olen ennen myynyt tosi hyvillä hinnoilla merkkvaatteemme, nyt ei käy kauppa enää missään. Paitsi kirppiksellä niin, että hinta saman 1-2 e kuin muillakin rievuilla.

Vierailija
5/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä kaukana ja suosia oikeita kirppiksiä :) Mulle viimeinen niitti oli kun yks mamma alkoi rageemaan kun tarjosin yhdelle sen puussa huutaneelle ja hävinneelle vastaavaa tuotetta. Kuulemma tosi huonon tavan mukaista ja loukkaavaa :D Nyt oon useemman vuoden ostanut ja myynyt yhdellä lastenvaatekirppiksellä hyvällä menestyksellä eikä tartte miettiä loukkasiko jotain random mammaa vai en!

Vierailija
6/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että lastenvaateharrastajilla on ihan oma mystinen pikku piiri, jonka he haluavat pitää sellaisena. Uudet harrastajat kun ovat kokemattomia ja laskevat hintoja kirpuilla, kun hypetys ja suosio leviää. Yhyy. Mini Style Finland on kaikista pahin. Eivätkä tietenkään itse mitään myönnä :D

Vierailija
7/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noilla kirpuilla kohta kaksi vuotta, ja tavallaan ymmärrän ärsytyksen. Olen kuitenkin hyväksynyt nuo jutut osaksi sitä skeneä. Monia pitkään merkkivaatteita harrastaneita ärsyttää, kun vaatteiden arvo on laskenut huimasti vuosien takaisesta. Sekin ärsyttää useita, että lastenvaateharrastuksen pariin on tullut paljon uusia, jotka eivät tiedä paljonko jostain vaatteesta keskimäärin maksetaan ja tarjoavat jotain pitkään harrastaneen näkökulmasta naurettavia summia. Itse en kuulu näihin ärsyyntyjiin, vaikka heitä ymmärränkin. Suosittelisin ehkä keskittymään niihin kirppiksiin, joilla myydään kiinteillä hinnoilla :)  

Monesti on myös niin, että vaikka joku vaate löytyisikin 50% alesta, niin juuri sitä myyjän myymää kokoa ei ole siihen hintaan enää ollut jäljellä. Tuohon en osaa vastata, mikseivät jotkut aseta lähtöhintaa. Itse en edes tarjoa niihin kohteisiin, joissa on tuo "myyn jo hinta miellyttää" koska musta se on tökerö :D 

Minäkin tykkään joistan merkeistä ja niitä silloin tällöin olen ostellut. Ihmetytti silti tuo harrastaminen, siis oikeastikko joku sanoo harrastuksekseen lastenvaatteiden ostamisen ja myymisen?

Vierailija
8/9 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Mini Style on aika karu :D Nyt kun tuli se Vimman ja Neulomon mallisto Prismaan, niin kyllä sai sellaista kuraa osakseen. Ja noi Gugguun dropit, voi jeesus sentään...

Oiskohan mitään ryhmää, jossa keskityttäis oikeesti sekä esteettiseen että eettiseen lastenvaatekulttuuriin?

Vierailija
9/9 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään joistan merkeistä ja niitä silloin tällöin olen ostellut. Ihmetytti silti tuo harrastaminen, siis oikeastikko joku sanoo harrastuksekseen lastenvaatteiden ostamisen ja myymisen?

Liittyy siihen muutakin kuin ostaminen ja myyminen, mm. vaatteista ja dropeista keskustelu muiden kanssa, vaatteiden ja lapsen valokuvaaminen/sovituskuvien otto, asukokonaisuuksien suunnittelu ja yhteensopivien vaatteiden ja asusteiden metsästys jnejne. Kaipa tuota voi pitää harrastuksena siinä missä jotain keräilyäkin johon liittyy myös myyntiä ja vaihtoa :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme